Mer åpner lynladestasjon på nytt knutepunkt langs E18

Onsdag 25. oktober åpner Mer en ny ladestasjon på Grenlandsporten med superrask ladehastighet og kontaktløs betaling. Det feires med gratis lading på stedet, mellom klokken 10:00 og 18:00 på åpningsdagen.

Mer åpner lynladestasjon på nytt knutepunkt langs E18 - Grenlandsporten.

I forbindelse med etableringen av nye E18 blir Grenlandsporten et nytt viktig trafikknutepunkt på en strekning med nasjonal betydning, som en del av hovedfartsåren fra Oslo til Kristiansand.

Sammen med Burger King er Mer blant de første aktørene som er med når åpningen av Grenlandsporten markeres onsdag 25. oktober klokken 10:00. Da åpner Mer en ny lynladestasjon, som kan bli nyttig både for reisende i området samt for reisende på strekningen mellom Sørlandet og hovedstadsområdet.

– Grenlandsporten har tidligere vært et sted man bare har kjørt forbi. Nå tror vi dette blir et nytt favorittstoppested for alle som reiser langs E18, og vi er opptatt av å etablere oss på steder der folk ferdes, sier Malene Brøvig, leder for offentlig lading i Mer.

Den nye lynladestasjonen til Mer har ved åpningen av Grenlandsporten en kapasitet som tillater at 18 biler lader samtidig, og med en ladehastighet på inntil 400 kW.

– Dette er blant markedets raskeste. Med 400 kW og kapasitet til å lade hele 18 biler samtidig, tror vi at dette blir et populært stoppested. Det er også lagt til rette for kortbetaling ved så kalt tæpping, det vil si kontaktløs betaling med betalingskort, som vi vet er svært etterspurt. Vi arbeider hardt for å tilby toppmoderne ladestasjoner som oppfyller behovene til dagens elbilister, og vi ønsker å gjøre ladeopplevelsen så enkel og praktisk som mulig, sier Brøvig.

Mer samarbeider også med Burger King, som åpner sin nye restaurant på Grenlandsporten samme dag.

– Det er ideelt for oss at Burger King også satser på Grenlandsporten, for vi vet at kundene våre setter pris på å kunne lade både seg selv og bilen samtidig. Dette betyr også at det blir en fin mulighet for både elbilister og andre til å ta en pause på en lengre reise her, sier hun.

Fakta om den nye Mer ladestasjon på Grenlandsporten:

• Lynlading, blant markedets raskeste (400 kW)
  • 18 biler kan lade samtidig
  • AutoCharge
  • Kontaktløs betaling – betal med tæpping
  • Nytt trafikknutepunkt på ny E18 og hovedfartsåren Oslo-Kristiansand

Mer åpner lynladestasjon på nytt knutepunkt langs E18 - Grenlandsporten.

Fakta om Mer

Mer er en europeisk totalleverandør av private og offentlige ladeløsninger. Selskapet er heleid av Statkraft, Europas største produsent av fornybar energi. Med sitt utspring fra Norge har selskapet ekspandert sin virksomhet til Sverige, Tyskland, Storbritannia og Østerrike. Mer har totalt mer enn 350 ansatte og over 36.000 ladepunkter over hele Europa. Den norske delen av virksomheten drives fra hovedkontoret i Kristiansand og har 44 ansatte.

mer.eco