Fjordkraft kåret til Bergens beste serviceselskap

Del

Fjordkraft oppnådde 95 av 100 mulige poeng og klatret dermed helt til topps i kåringen av Bergens beste serviceselskap – uavhengig av bransje – i skarp konkurranse med 38 andre selskaper.

Foto: Fjordkraft

Direktør for kundeservice i Fjordkraft, Irene Fauskanger, er naturlig nok svært fornøyd med resultatet.

- Jeg er så umåtelig inderlig stolt! Kunderådgiverne i Sandefjord og Bergen og resten av støtteapparatet i kundeservice gjør en fantastisk jobb. Vi har definitivt en vinnerkultur i teamet vårt, sier Fauskanger.

Kåringen fant sted under Kundeservicedagene i regi av Bergen kundeserviceforum nylig.

Bergen Kundeserviceforum (BKF) er et interesseorgan for bedrifter med fokus på kundeservice/kundesenter/call center. Foreningen er arena for utveksling av erfaringer og etablering av nyttige samarbeidsrelasjoner. BKF skal arbeide for å fremme kundeservice som bransje i bergensregionen med målsetting om å gjøre Bergen til kundeservice-by nr. 1 i Norge.

-Må se kunden

Kundeservicesjefen mener grunnen til at Fjordkraft scorer så bra, handler mye om at avdelingen har tydelige mål, struktur på samtalene med kundene og ikke minst: mengdetrening.

- Dette må ligge i bunn. Så må man holde det man lover, både overfor kunder og kolleger. Videre handler mye om den begeistringen man klarer å skape i dialog med kunden. Kundene våre speiler hele samfunnet, det er vanlige mennesker, våre venner, vår familie osv. For oss handler det om å se kunden og være nær og ekte. Vi må alltid behandle hver eneste kunde individuelt og tilpasse oss den enkeltes behov. For å skape en vinnerkultur fokuserer vi på det som er bra. Løft det gode arbeidet og de gode prestasjonene frem i lyset. Det skaper en vinnerkultur, sier Fauskanger.

Målingen som ligger til grunn for kåringen er gjennomført av Respons Analyse og gjort ved såkalt mystery testing. 38 medlemsbedrifter er testet, og totalt er det gjennomført over 500 samtaler, 15 per bedrift, i uke 35-41. Det som testes er følgende:

  • Ble spørsmålet besvart?
  • Kundebehandlers tydelighet i kommunikasjonen
  • Kundebehandlers evne til å lytte
  • Kundebehandlers hjelpsomhet
  • Kundebehandlers vennlighet
  • Totalvurdering av samtalen


Æresmedlem
Irene Fauskanger har jobbet med kundeservice i mange år og har vunnet flere kundeservicepriser for ulike selskaper opp gjennom årene. I tillegg til at Fjordkraft vant prisen for byens beste servicebedrift under kundeservicedagene, ble Fauskanger selv utropt til æresmedlem i Bergen kundeserviceforum. «Dronningen av kundeservice», ble hun omtalt som under utnevnelsen.

- De som kjenner meg vet at jeg virkelig brenner for god service, gode opplevelser og respekt og likeverd for mennesker. Vi må jobbe målrettet og vi må se hverandre! Vi må heie, unne og beundre. Det var derfor stor stas å bli tildelt denne prisen. Jeg elsker jobben min! Det å kunne bruke hele min kompetanse å jobbe strategisk med både forbedringer og mennesker. Det gir meg enorm glede og energi. Husk at det å gi et smil og et godt ord til noen du møter på din vei, det koster absolutt ingenting!

Kontakter

Følg pressemeldinger fra Fjordkraft

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fjordkraft på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fjordkraft

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye