Manu Ung er på banen igjen – med ny forestilling

I fjor presenterte Manu Ung forestillingen «Ord mot ord» som en del av den nasjonale DUS-satsingen (Den unge scene). Manu Ung fikk mye ros og gjorde seg bemerket, da forestillingen ble invitert til Det Norske Teatret og fremført der. Nå fortsetter vi.

I år kommer Manu Ung med en ny forestilling, «Snøhvit og de syv ninjaene». De fleste kjenner til det legendariske eventyret om Snøhvit og de syv dvergene, skrevet av brødrene Grimm.

- Vi valgte dette eventyret fordi vi ønsker å treffe en større målgruppe i år, nemlig barnefamiliene. Suksess-forestillingen i fjor var rettet mot ungdom, men nå vil vi utvide målgruppen. Derfor valgte vi «Snow White and the Seven Ninjas», sier Megan Matovich-Noddeland som er prosjektleder for Manu Ung.

- Dessuten vil det nye forestillingen presentere alle de unge talentene på scenen samtidig, legger regissør Ronny Patrick Jacobsen til.

Forberedelsene til forestillingen har allerede startet. Hver uke møtes flere av fjorårets skuespillere sammen med nye skuespillere og jobber med manuset. De har også fokus på hvordan scenografi, lys, kostyme og sminke skal se ut. Alt på og bak scenen styres av de unge talentene.

Premieren vil finne sted våren 2024. Følg med på hjemmesiden vår, www.teatermanu.no

For mere informasjon kontakt:

Megan Matovich-Noddeland, Prosjektleder – megan@teatermanu.no
Ronny Patrick Jacobsen, Regissør – ronny@teatermanu.no

Manu Ung er et prosjekt støttet av Sparebankstiftelsen DNB, og strekker seg over en treårsperiode. Teater Manu har som mål å gjøre satsingen permanent.
Formålet med prosjektet er å gi ungdom mulighet til å fordype seg i og få kunnskap om teaterverdenen.

Bilder

Teater Manu er Norges nasjonale tegnspråkteater og spiller forestillinger over hele landet. I tillegg til samarbeid med norske teaterinstitusjoner og grupper har Teater Manu et høyt internasjonalt aktivitetsnivå og et stort nettverk. www.teatermanu.no - http://www.teatermanu.no/ Teatret har kontorer og en scene på Grünerløkka i Oslo. Vi er en tegnspråklig arbeidsplass med for tiden 12 ansatte, og produserer per idag ca 2 turnéforestillinger i året. I 2022 har teatret i tillegg startet ungdomskompaniet Manu Ung, som skal produsere forestillinger for og med ungdom, og bidra til å bygge teaterinteresse og kompetanse hos unge tegnspråkbrukere.

Følg pressemeldinger fra Teater Manu

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Teater Manu på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Teater Manu

Teater Manu får 2 millioner ekstra i 20243.12.2023 14:17:39 CET | Pressemelding

Teater Manu har i flere år søkt om økte økonomiske ressurser for å kunne produsere flere teaterforestillinger og prosjekter på norsk tegnspråk. De siste to årene har teatret særlig satset på teatertilbud for og med tegnspråklige barn og unge i Norge. Teater Manus teatersjef Janne Langaas har hatt flere møter med stortingspolitikere fra ulike partier. SV og Kathy Lie tok oss på ordet og løftet teatret i sitt alternative budsjett. Nå er budsjettforhandlingene avsluttet, og Teater Manu kan feire.