4Service inngår sponsoravtale med Norges Ishockeyforbund

Del

Skal bidra til å rekruttere barn og unge til idretten

Foto: Brian McHatti

4Service har i mange år jobbet aktivt for å hjelpe de som har falt utenfor inn i arbeidslivet. Idretten er en viktig og tidlig arena for å sikre at barn og unge opplever mestring, samhold og utvikling. Derfor inngår 4Service nå en avtale med Norges Ishockeyforbund (NIHF) og skal bidra med midler øremerket rekruttering inn til sporten.

Avtalen mellom NIHF og 4Service startet opp 1.oktober og har i første omgang en varighet på to år. 

- I 4Service jobber vi hver dag med å redusere utenforskap ved å tilby ulike jobbprogrammer, rekruttering via NAV og ikke minst legge forholdene mer til rette for de som har ekstra behov. Gjennom dette arbeidet har vi sett at nøkkelen til forbedringer er at næringslivet samarbeider tett med myndigheter og organisasjoner. Derfor er vi veldig glade for denne avtalen med NIHF, som har konkrete planer for å få med enda flere unge inn i den organiserte idretten, sier Marius Pedersen, CMO i 4Service.

Skøyte- og ishockeyskole
NIHFs formål er å fremme ishockey i Norge, organisere ishockeysporten på elite- og breddenivå, samt representere idretten internasjonalt. I dette ligger det blant annet at forbundet skal utvikle egne aktiviteter. Støtten fra 4Service vil blant annet bidra til å finansiere arbeidet med å styrke NIHFs skøyte og ishockeyskole. Sponsorsjef, Jon Thore Thorstensen, er glad for å få med seg 4Service på laget.

- Vi har hatt veldig positive samtaler med 4Service, og ser at vi deler både verdier og ambisjoner for hva breddeidretten kan få til gjennom slike samarbeid. Idretten er en arena som ofte har stor betydning for unge mennesker, og med denne avtalen sikrer vi enda større rekruttering inn i sporten vår.

Sammen om løsningene
Et viktig premiss i avtalen er at midlene fra 4Service skal gå direkte til arbeidet med rekrutteringen. 12 % av barn og unge i Norge har aldri deltatt i noen form for fritidsaktiviteter, og nær én av ti mellom 15 og 29 år står helt utenfor arbeid og utdanning. 

- Dette er jo tall som kan ta motet fra de fleste, men vi må heller bruke det som felles inspirasjon til å levere bedre fremover. Gjennom våre samarbeid med blant annet Vålerenga og Frisk Asker har vi selv sett hvilken positiv virkning som idretten kan ha for unge i dag. Og det særlig i en tidlig fase av livet. Utenforskap er en samfunnsutfordring som vi sammen skal og må løse, avslutter Pedersen.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Jon Thore Thorstensen, sponsorsjef i NIHF, på 924 82 830
Marius Pedersen, CMO i 4Service, på 400 65 067

Følg pressemeldinger fra Norges Ishockeyforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Ishockeyforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Ishockeyforbund

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye