To kvinner på topp i Nye Hjorten Teater

Med raushet, mot og en klar ambisjon om å alltid overgå forventningene, skal Nye Hjorten Teater skape sceneopplevelser i verdensklasse. Vi vil være forlystelseshuset hvor folket ønsker å tilbringe sin mest dyrebare tid – fritiden. Etter en spennende rekrutteringsprosess er Nye Hjorten Teater begeistret for å kunngjøre vår nye administrative ledelse, kvinnene som skal sette to streker under ambisjonene.

Ida Elisabeth Dønheim og Merete Moum Lo
Ida Elisabeth Dønheim og Merete Moum Lo Foto: Lasse Berre

Ida Elisabeth Dønheim blir Administrerende Direktør

Vi er beæret over å ønske Ida Elisabeth Dønheim velkommen som vår nye administrerende direktør og daglige leder. Ida Dønheim er opprinnelig fra Bøfjorden på Nordmøre og har de siste årene vært både Restaurantdirektør, Driftsdirektør og Hotelldirektør ved Britannia Hotel. Internasjonal erfaring har hun fra blant annet The Fat Duck utenfor London og SeaDream Yacht Club i Miami. Ida er kjent som en meget faglig sterk leder, med fagutdannelse som kokk og sommelier, koblet med bred og solid erfaring fra de fleste avdelinger innen hotelldrift. Hun har senere tatt lederutdannelse ved Cornell University i New York. Når hun nå beveger seg fra femstjerners hotelldrift til de skrå bredder, så er det med visjonen om å lage lørdag hele uka.

–Jeg kom inn i REITAN som en del av åpningsteamet på Britannia Hotel i 2018. Nå fortsetter jobben med å sette Trondheim på verdenskartet og å skape teaterhistorie i Norge, sier Ida Dønheim og fortsetter.

Jeg er godt kjent med filosofien og tankesettet i REITAN og er stolt over å nå ha ansvaret for å bygge en sterk kultur og aktivt utøve verdibasert ledelse sammen med engasjerte eiere og medarbeidere. Nå skal vi realisere drømmen om et 5 stjerners folketeater som har lidenskap for scenekunst som inspirerer og engasjerer. Det fantastiske bygget i Apotekerveita skal være med på å skape en åpen og levende by, sier Ida Dønheim

–Ida Elisabeth Dønheim er en klassesignering for Nye Hjorten Teater, sier teatersjef Mads Bones. Hun er et lederemne som savner sidestykke, fortsetter han og utdyper: Hennes evne til å sette baller i spill med den ene hånda, og å lande dem med den andre, er en superkraft av eksplosive dimensjoner. Bare fantasien kan sette grenser for hva hun kan utrette bak spakene på et forlystelseshus.

Merete Moum Lo blir Plan- og Produksjonsdirektør

Vi er også glade for å kunngjøre at Merete Moum Lo blir vår nye plan- og produksjonsdirektør. Medio januar 2024 kommer hun til oss direkte fra stillingen som daglig leder i Pstereo, en musikkfestival hun har ledet til historiske høyder, både økonomisk, innholds- og publikumsmessig. Merete har i løpet av sine 15 år i trøndersk kulturliv bidratt til oppstart av flere kulturbedrifter, og var blant annet med på å starte Byscenen tilbake i 2010. Der virket hun som daglig leder de fire første årene. Senere sparket hun i gang barnefestivalen “Juba Juba” hvor hun nå er styreleder. Merete er også involvert i festivalen “Festningen”, og er styremedlem i Balansekunst. Utdannelsesmessig har Merete en bachelorgrad i kulturarbeid fra Høgskolen i Telemark (USN) og studier i arrangør- og produsentkunnskap ved NTNU. I Nye Hjorten Teater får hun en nøkkelrolle i å bringe et vidt spekter av sceneproduksjoner til live. Hennes unike talent for organisering og produksjon av kulturelle arrangementer i stor skala er beundringsverdig.

–Jeg gleder meg utrolig mye til å bli en del av lederteamet i Nye Hjorten Teater, og få bidra i utviklingen av dette helt unike teateret, forteller Merete Moum Lo. Vi vil ha med oss de beste folka på laget og sammen skal vi gi publikum lørdagsfølelsen og fantastiske teateropplevelser hele uka!

– Merete Moum Lo er et stjerneskudd av de sjeldne, sier teatersjef Mads Bones. Hun utstråler stoisk ro og kontroll, samtidig som hun evner å sjonglere en stjernehimmel av muligheter! Hennes teft for å produsere opplevelser i stor og bred skala er eksepsjonell. Vi er lykkelig over at hun vil være med på å lede Nye Hjorten Teater inn i himmelen sammen med oss, forteller han.

For spørsmål, vennligst kontakt:

Nye Hjorten Teater AS,
Mads Bones, Teatersjef
mads@nyehjortenteater.no

Ida E. Dønheim, Adm.direktør
ida@nyehjortenteater.no

Mads Bones. Foto: Lasse Berre
Illustrasjon Nye Hjorten Teater

Om Nye Hjorten Teater

– ET NYTT UNDERHOLDNINGSEVENTYR I TRONDHEIM!

Nye Hjorten Teater er et nytt, privateid teater i Trondheim som vil produsere femstjerners teateropplevelser for folket. Initiativtaker er Ole Robert Reitan, som i en årrekke har båret på drømmen om et ambisiøst folketeater midt i hjertet av Trondheim sentrum. I skrivende stund blir drømmen virkelighet.

Nye Hjorten Teater åpner dørene januar 2025 og teateret vil by på musikaler, folkekomedier, farser, familieforestillinger og klassiske drama, og teppet vil gå opp for både nyskrevne verk og velkjente titler. Ambisjonen er krystallklar: På Nye Hjorten Teater skal det være lørdag hele uka.

Nye Hjorten Teater AS eies av den kunstneriske trioen Mads Bones, Kyrre Havdal, Olve Løseth og REITAN AS.