nShift

Fire trinn for å oppnå bærekraftige leveranser

Del

Oslo, 19 oktober: Fire av fem forbrukere sier de foretrekker å handle fra merker som bryr seg om miljøet. Nå mer enn noen gang må e-forhandlere gjøre shopping så bærekraftig som mulig. Emissions Tracker er nShifts verktøy som hjelper forhandlere med å gjøre pakkeforsendelser bærekraftige og som gir bedrifter data om sine utslipp.

nShift er verdensledende innen programvare for håndtering av pakkelevering og har utviklet fire trinn for å jobbe mot en mer bærekraftig fraktstrategi.
nShift er verdensledende innen programvare for håndtering av pakkelevering og har utviklet fire trinn for å jobbe mot en mer bærekraftig fraktstrategi.

– Kundene er ikke de eneste som ønsker å se mer bærekraftige bedrifter. Beslutningstakere og myndigheter følger også nøye med på utslippene i detaljhandelen. Innhenting av reelle og pålitelige data om utslippsnivåer er kjernen i et endringsarbeid og håndtering av stadig mer komplekse rapporteringskrav. Uten slik informasjon kan ikke kjøpmenn vurdere om strategiene deres har en meningsfull effekt eller vise fremgang til kundene, sier Thomas Angell, Vice President i nShift.

Trinn 1: Mål utslippene dine. Ethvert forsøk på å redusere utslippene må være basert på reelle data. Før man bestemmer seg for hvordan bedriften skal bli mer bærekraftige, må e-handlere og varehus ha full kontroll over gjeldende utslipp på tvers av virksomheten.

Trinn 2: Lag utslippsreduksjonsstrategier. Når man først er klar ens deres nåværende utslippsnivå, kan e-handlere sette klare reduksjonsmål. Noe av målet kan være å tilby mer bærekraftige leveringsalternativer i kassen.

Trinn 3: Evaluer fremgang og tilpass etter behov. Fortsett å måle for å kontrollere og støtte at strategiene gir resultater. Hvis de ikke fungerer, juster og utvikle strategiene.

Trinn 4: Del suksessen. Når strategiene begynner å gi resultater, del suksessen med kundene. Faktiske tall på reduserte utslipp beviser at du deler kundens verdier.

Nytt verktøy for å beregne utslipp fra enkeltforsendelser

Senere i år vil nShift lansere Emissions Tracker, som skal hjelpe e-handelsbedrifter og varehus med å beregne, registrere og analysere klimagassutslipp for hver forsendelse. Det gjør det mulig for bedrifter å oppfylle kravene til miljørapportering og hjelper dem å identifisere muligheter for å redusere utslippene sine.

Ved å spore utslipp på forsendelsesnivå gir nShift Emissions Tracker nøyaktig informasjon som overholder industristandarder. Informasjonen er lett tilgjengelig gjennom en brukervennlig portal, noe som eliminerer behovet for å få tilgang til flere systemer og rapporter fra forskjellige operatører.

Løsningen gjør det mulig for bedrifter å ta beslutninger om sine bærekraftsstrategier basert på data og lettere demonstrere sine forbedringer for interessenter og kunder.

Registrer deg her for å motta mer informasjon ved lanseringen av nShift Emissions Tracker.

Nøkkelord

Kontakter

Thomas AngellVice President, Norge

Bilder

nShift er verdensledende innen programvare for håndtering av pakkelevering og har utviklet fire trinn for å jobbe mot en mer bærekraftig fraktstrategi.
nShift er verdensledende innen programvare for håndtering av pakkelevering og har utviklet fire trinn for å jobbe mot en mer bærekraftig fraktstrategi.
Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde

Lenker

Om nShift

nShift er verdensledende innen programvare for forsendelser og håndtering av pakkelevering. nShift muliggjør friksjonsfri forsendelse og retur av nesten en milliard forsendelser i 190 land årlig. nShifts programvare brukes globalt av e-handel, detaljhandel, produksjon og 3PL-avsendere. Selskapet har hovedkontor i London og Oslo. nShift har over 500 ansatte på tvers av kontorer i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Storbritannia, Polen, Nederland, Belgia og Romania.