Fire trinn for å oppnå bærekraftige leveranser
Oslo, 19 oktober: Fire av fem forbrukere sier de foretrekker å handle fra merker som bryr seg om miljøet. Nå mer enn noen gang må e-forhandlere gjøre shopping så bærekraftig som mulig. Emissions Tracker er nShifts verktøy som hjelper forhandlere med å gjøre pakkeforsendelser bærekraftige og som gir bedrifter data om sine utslipp.

– Kundene er ikke de eneste som ønsker å se mer bærekraftige bedrifter. Beslutningstakere og myndigheter følger også nøye med på utslippene i detaljhandelen. Innhenting av reelle og pålitelige data om utslippsnivåer er kjernen i et endringsarbeid og håndtering av stadig mer komplekse rapporteringskrav. Uten slik informasjon kan ikke kjøpmenn vurdere om strategiene deres har en meningsfull effekt eller vise fremgang til kundene, sier Thomas Angell, Vice President i nShift.
Trinn 1: Mål utslippene dine. Ethvert forsøk på å redusere utslippene må være basert på reelle data. Før man bestemmer seg for hvordan bedriften skal bli mer bærekraftige, må e-handlere og varehus ha full kontroll over gjeldende utslipp på tvers av virksomheten.
Trinn 2: Lag utslippsreduksjonsstrategier. Når man først er klar ens deres nåværende utslippsnivå, kan e-handlere sette klare reduksjonsmål. Noe av målet kan være å tilby mer bærekraftige leveringsalternativer i kassen.
Trinn 3: Evaluer fremgang og tilpass etter behov. Fortsett å måle for å kontrollere og støtte at strategiene gir resultater. Hvis de ikke fungerer, juster og utvikle strategiene.
Trinn 4: Del suksessen. Når strategiene begynner å gi resultater, del suksessen med kundene. Faktiske tall på reduserte utslipp beviser at du deler kundens verdier.
Nytt verktøy for å beregne utslipp fra enkeltforsendelser
Senere i år vil nShift lansere Emissions Tracker, som skal hjelpe e-handelsbedrifter og varehus med å beregne, registrere og analysere klimagassutslipp for hver forsendelse. Det gjør det mulig for bedrifter å oppfylle kravene til miljørapportering og hjelper dem å identifisere muligheter for å redusere utslippene sine.
Ved å spore utslipp på forsendelsesnivå gir nShift Emissions Tracker nøyaktig informasjon som overholder industristandarder. Informasjonen er lett tilgjengelig gjennom en brukervennlig portal, noe som eliminerer behovet for å få tilgang til flere systemer og rapporter fra forskjellige operatører.
Løsningen gjør det mulig for bedrifter å ta beslutninger om sine bærekraftsstrategier basert på data og lettere demonstrere sine forbedringer for interessenter og kunder.
Registrer deg her for å motta mer informasjon ved lanseringen av nShift Emissions Tracker.
Nøkkelord
Kontakter
Jeppe SkådinnLeidar Norway
Tel:+4792653884jeppe.skaadinn@leidar.comThomas AngellVice President, Norge
Bilder



Lenker
Om nShift
nShift er verdensledende innen programvare for forsendelser og håndtering av pakkelevering. nShift muliggjør friksjonsfri forsendelse og retur av nesten en milliard forsendelser i 190 land årlig. nShifts programvare brukes globalt av e-handel, detaljhandel, produksjon og 3PL-avsendere. Selskapet har hovedkontor i London og Oslo. nShift har over 500 ansatte på tvers av kontorer i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Storbritannia, Polen, Nederland, Belgia og Romania.
Følg pressemeldinger fra nShift
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra nShift på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra nShift
Gjør de nødvendige forberedelsene før Black Friday13.10.2023 13:25:22 CEST | Pressemelding
Mange forhandlere unnlater å stress-teste systemene sine i forkant av Black Friday. Det fører til dårligere kundeopplevelser, tapt salg og potensielt tapt omdømme. nShift, den verdensledende aktøren innen programvare for håndtering av pakkelevering, deler sine beste tips for hvordan Black Friday blir den suksessen man ønsker.
Hunkemöller gjør returer til salgsmuligheter med hjelp fra nShift20.9.2023 11:11:56 CEST | Pressemelding
Hunkemöller ser 15 prosents økning i andelen kunder som velger å besøke en fysisk butikk for å gjøre returprosessen. Undertøyspesialisten ser betydelige forbedringer i kundeopplevelse, lagersynlighet og bærekraft.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom