Coop Norge har dagligvarebransjens beste omdømme
Nok en gang er det Coop Norge som har best omdømme blant dagligvareaktørene, ifølge en fersk omdømmeundersøkelse. Spesielt blant den yngre generasjonen har Coop en betydelig appell.

I den årlige omdømmeundersøkelsen av landets største virksomheter utført av Ipsos, opprettholder Coop Norge en sterk plassering. Av de over 100 bedriftene som ble vurdert lander Coop Norge på femteplass, én plass ned fra fjorårets resultat. Med dette presterer Coop Norge fortsatt betydelig bedre enn sine nærmeste konkurrenter i undersøkelsen, Norgesgruppen og Reitangruppen.
– Coop Norge har i mange år hatt et solid omdømme i befolkningen. Dette er takket være det gode arbeidet som gjøres av samvirkelag og resten av Coop-organisasjonen i hele Norge. Det er også verdt å merke seg at et likhetstrekk for flere av virksomhetene som gjør det bra i undersøkelsen, er at de jobber for fellesskapets beste interesser. Dette er noe som skiller Coop fra våre nærmeste konkurrenter, sier Philipp Engedal, administrerende direktør i Coop Norge.
Det er spesielt blant yngre mennesker at Coop Norge oppnår høyest anseelse. Syv av ti spurte under 25 år har et godt eller svært godt inntrykk av Coop.
– Dette har nok sammenheng med at mange av de nye medlemmene i Coops samvirkelag er yngre kunder, som opplever at Coop gir dem gode medlemsfordeler, sier Engedal.
Kontakter
Simen Kjønnås ThorsenKommunikasjonsrådgiverCoop Norge SA
Tel:91797995skt@coop.noOm Coop
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Tilbakekaller Coop dressing creme fraiche31.10.2025 13:52:21 CET | Pressemelding
Coop Norge kaller tilbake Coop dressing creme fraiche 415 g. etter at det er påvist spor av egg i produktet. Produktet er ikke merket med at det kan inneholde spor av egg og kan derfor medføre helsefare for personer som er allergiske for egg.
Norske gresskar lyser opp Halloween hos Coop30.10.2025 08:52:12 CET | Pressemelding
Frem mot årets skumleste feiring forventer Coop å selge over 600 tonn norske Halloween-gresskar i sine butikker, og markerer dermed ny salgsrekord.
Tilbakekaller Tzatziki24.10.2025 19:25:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge kaller tilbake Coop Tzatziki 200 g etter at det er påvist spor av egg i produktet. Produktet er ikke merket med at det kan inneholde spor av egg og kan derfor medføre helsefare for personer som er allergiske for egg.
Coop har dagligvarebransjens beste omdømme16.10.2025 16:00:00 CEST | Pressemelding
Analyseselskapet Ipsos peker på at samvirkemodellen og et tydelig samfunnsoppdrag er en viktig forklaring på Coops sterke omdømme.
Coop setter brystkreft på agendaen: Sikter på rekordbeløp til Rosa sløyfe1.10.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
For 19. år på rad støtter Coop Rosa sløyfe-aksjonen. Gjennom årene har Coops kunder og medlemmer bidratt med over 100 millioner kroner til kreftsaken. Dette er midler som har gått til livsviktig forskning og støtte til brystkreftrammede og deres familier.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom