Disney+ og TV 2 skal samarbeide om annonsesalg i Norge
Disney+ og TV 2 utvider sitt samarbeid ytterligere når TV 2 fra 1. november får eksklusivt ansvar for annonsesalget for «Standard med reklame» i Norge.

Etter den vellykkede lanseringen av Disney+ i Norge i september 2020, lanserte TV 2 og Disney+ i mars 2022 et tilbud der abonnenter kunne få Disney+ inkludert i TV 2 Play-pakken. Nå bidrar det neste steget til at norske annonsører enkelt kan kjøpe annonser ett sted. Dermed vil de kunne nå et enda bredere publikum, som favner alt fra sportselskere til Star Wars-fans.
«Standard med reklame» lanseres sammen med abonnementene «Standard» og «Premium». De nye abonnementspakkene blir tilgjengelig som enkeltstående produkter på Disney+ eller som en del av pakketilbudet på TV 2 Play.
«Vi er veldig godt fornøyde med vårt nåværende samarbeid med Disney, som gjør alt Disney+-innhold tilgjengelig via TV 2 Play. Derfor er vi også glade for at vi skal utvide samarbeidet vårt ytterligere. Dette betyr at annonsørene våre vil få unik tilgang til et bredere strømmepublikum, bestående av mange norske Disney-, Pixar-, Star Wars- og National Geographic-fans», sier Olav T. Sandnes, administrerende direktør i TV 2.
«Den nye abonnementspakken er det neste steget i utviklingen av Disney+. Vi er glade for å kunne lansere det nye tilbudet sammen med vår partner gjennom mange år, TV 2. Det nye abonnementet gir større fleksibilitet og flere valgmuligheter for våre mange fans i Norge. Her tilbyr vi et stadig voksende innholdsbibliotek av høy verdi og kvalitet, med gamle klassikere, nye og eksklusive originaler, samt serier og storfilmer fra våre mange studioer i verdensklasse», sier Hans van Rijn, Country Manager and SVP, The Walt Disney Company Nordic & Baltic.
Disney+ tilbyr prisvinnende TV-serier, storfilmer og eksklusivt originalinnhold fra Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic og Star. Med alt fra kritikerroste dramaer og komedier til tidløse og tankevekkende klassikere. Det finnes noe for enhver smak – fra «The Simpsons» og «Grey’s Anatomy» til prisbelønte favoritter som «The Bear» og «The Mandalorian».
En robust foreldrekontroll sikrer at Disney+ byr på passende innhold for alle i familien.
I tillegg til at det finnes barneprofiler, kan abonnentene begrense adgangen til voksent innhold og lage PIN kode-beskyttede profiler.
Pressekontakt i TV 2
Jan-Petter Dahl | jan-petter.dahl@tv2.no
Pressekontakter i Disney+ i Norden
Emelie Halltoft | emelie.halltoft@disney.com
Aurora Stark | aurora.stark@disney.com
Om Disney+
Disney+ er en strømmetjeneste for filmer og serier fra Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic og Star. Disney+ tilbyr en stor samling av eksklusive originaler, inkludert langfilmer, dokumentarer, live-action og animerte serier samt kortformatinnhold. I tillegg til sin unike tilgang til Disneys historie innen film- og TV-underholdning, favner Disney+ også de nyeste utgivelsene fra The Walt Disney Studios. For mer informasjon, se disneyplus.com eller sjekk ut Disney+-appen (finnes på de fleste mobile og tilkoblede TV-enheter).
Om oss
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Våren på TV 2: Gjensyn med millionsuksesser, mer aktualitet og fotball-VM i sikte9.12.2025 12:00:00 CET | Pressemelding
Etter et 2025 med flere millionsuksesser, deriblant «Nepobaby» som satte nye dramarekorder, lover TV 2-sjefredaktør og administrerende direktør Olav T. Sandnes en vår fylt med variert underholdning, store sportsøyeblikk og nyheter døgnet rundt. Ett av høydepunktene i vår er realitysuksessen «Spillet», som er tilbake med ny kjendissesong – der Birgit Skarstein, Stian Blipp og Aylar Lie er blant spillerne.
PRIV. TIL RED.: Digital visning av TV 2s vårslipp 9. desember9.12.2025 08:00:00 CET | Presseinvitasjon
I dag arrangerer TV 2 sitt vårslipp for våren 2026. Media gis også muligheten til å følge presentasjonen digitalt.
«Boksen» er tilbake i helt ny utgave8.12.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
– Sesong 2 er noe av det beste jeg har vært med på å lage, sier programleder Mads Hansen om den nye sesongen av «Boksen», som kommer på TV 2 Play og TV 2 Direkte i februar. Her er de nye deltakerne.
Jon Martin Henriksen leder TV 2s nye humorkonkurranse «Ligaen»7.12.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Morten Ramm, Jenny Skavlan, Truls Svendsen, Tete Lidbom og Helene Olafsen er plukket ut til å kjempe om tittelen som den mest minneverdige atleten i et format som kombinerer knallhard konkurranse med humoristiske tvister. Det splitter nye humorkonseptet ledes av Jon Martin Henriksen og har premiere i februar.
Ny og tøffere sesong av «Vokteren»6.12.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
På nyåret er den populære realityserien «Vokteren» tilbake – i en enda tøffere og mer intens utgave. Målet er å bestige «kongen av Sunnmørsalpene», også kjent som Kolåstinden (1432 moh.), der én million kroner venter på toppen. Her er de 14 nye deltakerne.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom