Gjør de nødvendige forberedelsene før Black Friday
Mange forhandlere unnlater å stress-teste systemene sine i forkant av Black Friday. Det fører til dårligere kundeopplevelser, tapt salg og potensielt tapt omdømme. nShift, den verdensledende aktøren innen programvare for håndtering av pakkelevering, deler sine beste tips for hvordan Black Friday blir den suksessen man ønsker.

Black Friday fortsetter å være populært. Til tross for spekulasjoner om at dagen ville miste sitt særpreg midt i en hel sesong med store handledager, observerte nShift i fjor at Black Friday medførte 84% fler salg i Norge enn en gjennomsnittlig fredag.
Årets handledag, 24. november, kan sette nye salgsrekorder. nShift deler fem råd som kan hjelpe bedrifter med å få mest mulig ut av Black Friday:
1. Start forberedelsene i tide – på Black Friday opplever flere forhandlere bestillinger som langt overstiger det de ser på en gjennomsnittlig fredag. Den digitale infrastrukturen må tåle betydelig økt etterspørsel.
2. Legg en strategi for å konvertere besøk til kjøp – rundt 80% av de digitale handlekurvene blir forlatt før de når frem til kassen på Black Friday 2. Ved å forstå hvorfor kjøpsprosessen stopper opp, kan forhandlere øke konverteringene og sikre at salget gjennomføres.
3. Ikke forsøm kundeopplevelsen – pris er ikke alt selv på Black Friday. Det er kundeopplevelsen som skaper lojalitet. Kunder forventer at både kjøp og levering skaper en opplevelse av at man er ivaretatt.
4. Ha tilstrekkelig med leveringsalternativer – et godt utvalg av leveringsalternativer som er praktiske for forbrukeren kan øke konverteringene med 20%
5. Tilby grønne leveringsalternativer – forbrukere er i økende grad bevisste på utslippene som forbindes med transport, og de premierer forhandlere som tilbyr bedre løsninger.
Thomas Angell, Vice President hos nShift Norge uttaler: "Black Friday er enormt populært. Det er avgjørende at bedrifter husker å prioritere kundeopplevelsen midt i hastverket med å møte etterspørselen. Med de rette tiltakene på plass kan Black Friday bli markøren på at bedriftens tjenester fungerer i forkant av en sesong med viktige handledager.»
«Forbrukerne ønsker leveringsalternativer som passer praktisk inn i deres liv. Det er gode kundeopplevelser som skaper lojalitet.»
"Dagens kunder forventer jevnlige oppdateringer om status for leveransene sine. De forventer å motta disse informasjonen gjennom de kanalene som er praktisk for dem, ikke gjennom kanalene som er praktiske for forhandleren. Å skape den riktige kundeopplevelsen bygger lojalitet og langsiktighet for bedriften. Når forbrukere føler seg ivaretatt gjennom hele handlereisen skaper dette lojalitet.»
Nøkkelord
Kontakter
Jeppe SkådinnLeidar Norway
Tel:+4792653884jeppe.skaadinn@leidar.comThomas AngellVice President, Norge
Bilder
Lenker
Om nShift
nShift er verdensledende innen programvare for forsendelser og håndtering av pakkelevering. nShift muliggjør friksjonsfri forsendelse og retur av nesten en milliard forsendelser i 190 land årlig. nShifts programvare brukes globalt av e-handel, detaljhandel, produksjon og 3PL-avsendere. Selskapet har hovedkontor i London og Oslo. nShift har over 500 ansatte på tvers av kontorer i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Storbritannia, Polen, Nederland, Belgia og Romania.
Følg pressemeldinger fra nShift
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra nShift på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra nShift
Fire trinn for å oppnå bærekraftige leveranser19.10.2023 07:30:00 CEST | Pressemelding
Oslo, 19 oktober: Fire av fem forbrukere sier de foretrekker å handle fra merker som bryr seg om miljøet. Nå mer enn noen gang må e-forhandlere gjøre shopping så bærekraftig som mulig. Emissions Tracker er nShifts verktøy som hjelper forhandlere med å gjøre pakkeforsendelser bærekraftige og som gir bedrifter data om sine utslipp.
Hunkemöller gjør returer til salgsmuligheter med hjelp fra nShift20.9.2023 11:11:56 CEST | Pressemelding
Hunkemöller ser 15 prosents økning i andelen kunder som velger å besøke en fysisk butikk for å gjøre returprosessen. Undertøyspesialisten ser betydelige forbedringer i kundeopplevelse, lagersynlighet og bærekraft.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom