Kia viste frem nye biler og serverte nyheter på rekke og rad

Under den årlige EV day 12 oktober visete Kia frem flere nye biler og lettet på sløret om fremtiden. Norge kan glede seg til en ny og kompakt utgave av EV9 til neste år. Bilen får navnet EV5

For føste gang viser Kia frem consept EV3 og EV4. På EV Day 2023 forteller Kia at de nå akselerer utviklingen av fremtidige elbiler.
  • Kia avduker tre nye små til mellomstore elektriske modeller
  • Kia EV5: Produksjon av elektrisk kompakt SUV designet for å møte behovene til tusenårsfamilier
  • Kia Concept EV3: Kias visjon for en elektrisk kompakt SUV som er både praktisk og gledelig å kjøre
  • Kia Concept EV4: Omdefinerer den elektriske sedanen
  • Kia hever kundeopplevelsen og omfavner AI- teknologien

Kia avduket i dag tre nye små til mellomstore elektriske modeller under Kia EV Day 2023 som gikk av stabelen i Korea. Dette sees på som en krafitg understreking av merkets globale satsing på å akselerere og lede har i dag avduket tre nye små til mellomstore elektriske modeller på merkevarens årlige Kia EV Day i Korea, og bekrefter på nytt sin ambisiøse globale strategi for å lede og akselerere "EV-revolusjonen".

Under arrangementet presenterte KIA sin visjon om "EV-er for alle" og strategien for å utvide utvalget av elbiler betydelig og raskere. Etter å ha etablert seg som en ledende produsent av elektriske kjøretøy med EV6 og EV9, viser Kia nå hvordan de utvider modellutvalget ytterligere med tre nye små til mellomstore elektriske modeller som gir flere mennesker større muligheter og tilgang til elbiler.

Presentasjonen inneholdt debuten av EV5, en kompakt elektrisk SUV for milenniumsfamiler (milennial families), samt introduksjonen av to konseptmodeller. Kia Concept EV3 tar sikte på å levere Kia EV9s fordeler i en kompakt SUV, mens Kia Concept EV4 gjenskaper elektriske sedaner med et slående design. I tillegg til å avsløre utvalget, viste arrangementet Kias EV-strategi, rettet mot å forenkle kundenes bruk av elbiler, pålitelighet og adressere vanlige bekymringer, inkludert ladeinfrastruktur.

- Kia er sterkt fokusert på å tilby løsninger på bekymringene som fortsetter å forårsake nøling når det gjelder å kjøpe elbiler. Vi vil møte kundenes forventninger ved å tilby et komplett utvalg av elbiler til forskjellige prispunkter og forbedre tilgjengeligheten av ladeinfrastruktur, sa Ho Sung Song, president og administrerende direktør.

Som en leverandør av bærekraftige mobilitetsløsninger er Kias overgang til elektriske kjøretøy et must, ikke et alternativ. Ved å utvikle avansert EV-teknologi, dristig design og intuitive tjenester, og bruke dem på hele elbilutvalget vårt, er vårt endelige mål å gi Kias unike verdi til så mange mennesker som mulig. Akselerasjonen mot elektrifisering begynner nå, fortsetter han.

Merket har også avduket planer for å forbedre ulike kundeopplevelsestilbud. Dette inkluderer å strømlinjeforme ulike funksjoner til en brukervennlig app. Som en leverandør av bærekraftige mobilitetsløsninger er Kias overgang til elektriske kjøretøy et must, ikke et alternativ. Ved å utvikle avansert EV-teknologi, dristig design og intuitive tjenester, og bruke dem på hele elbilutvalget vårt, er vårt endelige mål å gi Kias unike verdi til så mange mennesker som mulig. Akselerasjonen mot elektrifisering begynner nå, forklarer ledelsen i Kia.

null
EV5 har blitt vist tidligere, men nå kommer det mer informasjon om våde rekkevidde og funksjonalitet. Flere av versjonene får rekkevidde på over 600kilometer.

Merket har også avduket planer for å forbedre ulike kundeopplevelsestilbud. Dette som nevnt å strømlinjeforme ulike funksjoner til en brukervennlig smarttelefonapplikasjon, introdusere nye tjenester på deres fysiske plasseringer, og gi kunder med in-vehicle artificial intelligence (AI)-tjenester.

- Kia har som mål å tilby bærekraftige mobilitetsløsninger og oppfylle behovene til kundene våre ved å eliminere opplevde vanskeligheter. Vi ønsker å gjøre hele kundereisen, fra digital til offline til interaksjoner i kjøretøy, så enkelt og hyggelig som mulig. Dette inkluderer stadiene med forhåndskjøp, kjøp og etterkjøp, sa Charles Ryu, sjef for merkevare- og kundeopplevelsesavdelingen.

- Vi vil fortsette å oppfylle behovene til kundene våre gjennom nye digitale plattformer og teknologier, slik at vi kan fortsette å finne bedre måter å gå videre på. Fordi kjernen i Kias DNA ligger vårt løfte om å tilby mer avanserte bærekraftige mobilitetsløsninger som forbedrer folks liv, forklarer han videre.

Merkets mål er å oppnå et årlig salgsmål på én million elektriske kjøretøy innen 2026 og øke det til 1,6 millioner enheter per år innen 2030, drevet av produktene og initiativene som ble vist i dag.

Consept EV3 gir oss den kompakte utgaven av det langt større flaggskipet EV9

Vil utvide modellutvalget og ladeinfrastruktur for å gjøre elbiler mer tilegnelig

Kia kunngjorde i presentasjonen en plan om å utvikle et bredt utvalg elbiler til en pris fra $30 000 til $80 000, med eksisterende modeller som EV6 og EV9, samt fremtidige biler skreddersydd for de populære B- og C-segmentene. Merket tar sikte på å introdusere mindre elbiler som EV5, EV4 og EV3, med priser fra $35 000 til $50 000.

I voksende markeder med lavere EV-adopsjonshastighet, vil den første lanseringen fokusere på EV6 og EV9, med påfølgende utgivelser av strategiske modeller inkludert EV5, EV4 og EV3. Denne tilnærmingen tar sikte på å diversifisere produkttilbud og imøtekomme ulike kundepreferanser.

Arbeidet er i gang for å etablere et pålitelig system for EV-produksjon og batteriforsyning, med merkets mål om å utvide sine globale EV-produksjonsanlegg til totalt åtte innen 2025. Disse fasilitetene vil omfatte forskning, utvikling, produksjon og forsyning. Korea vil fortsatt være det sentrale knutepunktet. I Europa vil det fokuseres på produksjon av små og mellomstore elbiler, mens i Kina vil det legges vekt på mellomstore til store elbiler. Strategisk utformede EV-modeller skreddersydd for fremvoksende markeder vil bli produsert i India.

Kia planlegger også å introdusere et mangfoldig utvalg EV-modeller i Nord-Amerika, som svar på Inflation Reduction Act (IRA). Videre etablerer merket aktivt batterisamarbeid for å sikre et stabilt globalt batteriforsyningssystem synkronisert med det globale EV-produksjonsnettverket.

null
I fremtiden vil Kia omfavne AI- teknologi for å gi deg økt brukervennlighet når du er på reise. Slik forestiller Kia seg interiøret i EV3.

Kia med modellutvalg som vil nå bredt

Hver EV-modell spiller en viktig strategisk rolle i å akselerere EV-overgangen ved å utvide appell og demokratisering av EV-modeller til en stadig bredere kundedemografi.

Mens hver modell er skapt unikt for å møte spesifikke og varierte kundebehov, deler de felles elementer som merkevarens banebrytende elektriske plattformteknologi, den innovative "Opposites United"-designfilosofien og merkets fokus på bærekraft. En egen strategi rundt materialer og finish vil spille en viktig rolle. Sistnevnte innebærer å inkludere bærekraft i stor skala, for eksempel å bruke «ten must have» bærekraftige elementer i konstruksjonen av hver modell, inkludert bioplast, biomaling og resirkulert PET eller andre resirkulerte materialer.

null
EV5 vil rulles ut andre steder i verden før den kommer til Norge. Men, nå forteller Kia mer om rekkevidde, interiør og funksjonalitet.

Kia EV5- en SUV for tusenårsfamilier

Kia EV5, den tredje bilen bygget på Kia sin dedikerte EV-plattform, E-GMP. Plattformen introduserer en ny æra av elektrisk mobilitet og særegen SUV-design. Med et desing formet etter  merkets unike designfilosofi "Opposites United", kombinerer den eksepsjonell allsidighet og enestående komfort med avansert teknologi, dynamisk ytelse og banebrytende sikkerhet for å levere et harmonisk balansert kjøretøy.

EV5 har et interiør som har stor fokus på  kjøretøyets innvendige plass. Den henter ytterligere inspirasjon fra den nylig lanserte større EV9, og tilbyr en omfattende innvendig plass som i konsept og utførelse er nærmere et hjemmemiljø enn ett typisk bilinteriør.

Kraftige drivlinjer og god rekkevidde

Produksjonen av EV5 vil finne sted i både Kina og Korea, og det kinesiske markedet vil ha tilgang til tre varianter: standard, lang rekkevidde og langdistanse AWD.

Standardmodellen, utstyrt med en 64 kWh batteripakke og en 160 kW motor, forventes å ha en rekkevidde på 530 km per lading i henhold til CLTC-standardene (Combined Charging and Load Cycle). Modellen med lang rekkevidde, med et 88 kWh batteri og samme 160 kW motor, har som mål å oppnå en rekkevidde på 720 km per lading. AWD-modellen med lang rekkevidde vil ha en 88kWh batteripakke og en kombinert effekt på 230kW, med en forhjulsmotor på 160kW og en bakhjulsmotor på 70kW. Med AWD-modellen sikter Kia på en rekkevidde på 650 km basert på CLTC-standardene. I tillegg tilbyr modellen hurtiglading, slik at batteriet kan lades fra 30 % til 80 % kapasitet på 27 minutter under ideelle forhold.

For Korea er alle varianter av EV5-modellene, inkludert standard-, longrange- og AWD-versjoner med lang rekkevidde, under utvikling, med potensielle justeringer som vurderes. Standardmodellen vil ha et 58kWh batteri og en 160kW frontmotor. Modellen med lang rekkevidde vil ha et 81kWh batteri og den samme 160kW frontmotoren. AWD-modellen med lang rekkevidde vil inkludere en ekstra 70kW bakmotor, noe som resulterer i en kombinert effekt på opptil 225kW. Rekkevidde for hver modell vil bli skreddersydd for å møte markedets krav. Bilene får vamrepumpe og i-Pedal.

- Elbilmarkedet blir stadig bredere. Som leder i den store EV-overgangen har vi raskt utvidet EV-utvalget vårt utover EV6 og EV9 til å inkludere en rekke små og mellomstore modeller som EV5. Vårt konkurransedyktige, voksende EV-utvalg vil akselerere populariseringen av elektriske kjøretøy og gi forbrukerne flere alternativer å velge mellom, sa Spencer Cho, sjef for Global Business Planning Sub-Division.

-Kia EV5 er ikke bare det neste tillegget til vårt raskt voksende EV-sortiment, men også et godt eksempel på hvordan vi vil akselerere EV-revolusjonen. For oss er det den perfekte representasjonen av både vår fremtidige elbilstrategi og vår forpliktelse til å akselerere den verdensomspennende overgangen til elbiler.» EV5 vil også være tilgjengelig i en GT versjon, tilby ytterligere ytelsesfunksjoner og engasjert kjøreopplevelse. Mer informasjon om EV5 GT kommer på et senere tidspunkt, forklarer han.

null
EV5 blir en bil som byr på mange muligheter for en behagelig reise. Hvilke funksjoner som kommer til Norge er ikke klart i dag.

Infotainment og connectivity

EV5s romslige, lyse, godt ventilerte kabin er utstyrt med banebrytende infotainment og tilkoblingsteknologi som øker effektiviteten og bekvemmeligheten på hver reise, samtidig som passasjerene kan forbli trygt engasjert i den digitale verden mens de reiser.   Den er utstyrt med Navigation Cockpit (ccNC) infotainmentsystem og støtter trådløse programvareoppdateringer. Den har en panoramaskjerm, som kombinerer en 12,3-tommers info- cluster og 12,3-tommers infotainmentsystem, sammen med en 5-tommers klimakontrollskjerm. Disse funksjonene gir føreren omfattende informasjon og innhold for en praktisk kjøreopplevelse.

Merkets nye Unified Graphical User Interface (GUI) brukes mellom audiovisuelle, navigasjons- og telematikkskjermer (AVNT), og CDU sikrer forbedret informasjonsvisningskonsistens. Menyer som er enkle å navigere, gir forbedret brukervennlighet av EV-spesifikke funksjoner og gjør det mulig for sjåfører å overvåke aspekter som rekkevidde og EV-lading kontinuerlig. Den sømløse informasjonsflyten er ytterligere forsterket av et HUD (Head Up Display).   I hele interiøret holdes fysiske knapper på et minimum. Under den sentrale AVNT-skjermen gir fire skjulte taster en start/stopp-funksjon sammen med AVNT og varme-, ventilasjons- og klimaanlegg (HVAC)-kontroll; tidligere ville disse systemene ha krevd 17.

Klimakontrollsystemet med tre soner muliggjør individuell kontroll for føreren, passasjeren foran og passasjerene på andre rad.   Kunder kan holde EV5-en konstant oppdatert ved å oppgradere SUV-ens digitale funksjoner og tjenester uten å måtte ta bilen til en forhandler. Utover standardfunksjonene tilbyr Kia Connect Store et bredt spekter av alternativer for å øke kjøretøyets ytelse og den totale brukeropplevelsen.

Sikkerhet, komfort og digital nøkkel

Naturligvis tilbys EV5 med de nyeste Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) og mye aktiv sikkerhet.  Modellen kommer med Highway Driving Assist 2 (HDA2), som hjelper sjåførene å holde avstand, holde seg sentrert i kjørefeltet, skifte fil og justere sideposisjonering.   Med et enkelt trykk på Kia Digital Key 2 smartnøkkel kan kundene aktivere kjøretøyets Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) system.

Denne teknologien gjør at SUV-en kan parkere seg selv uten behov for sjåførintervensjon, enten i eller utenfor kjøretøyet. Dessuten gir den smarte utkjøringsfunksjonen og en ekstern forover- og reversfunksjon sjåførene ekstra trygghet når de navigerer på trange parkeringsplasser. Disse funksjonene bidrar til en mer avslappet og hyggelig kjøre- og parkeringsopplevelse.

Ved å bruke sensorer for å oppdage hindringer, manøvrerer RSPA 2 automatisk kjøretøyet inn på den angitte parkeringsplassen, og kontrollerer gasspedalen, bremsene og giret. Systemet aktiverer også automatisk bremsene hvis en gjenstand som representerer en hindring som oppdages i veien. Den har også Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) for å forhindre kollisjoner med møtende kjøretøy ved rygging.   Det jobbes kontinuerlig for å forbedre energiutnyttelsen i EV5 ved å inkorporere Vehicle-to-Load (V2L) og Vehicle-to-Grid (V2G) funksjoner. Med V2L kan høyspentbatteriet levere strøm til eksterne elektroniske enheter. Kia vil konsentrere seg om å rulle ut V2G i regioner der nødvendig infrastruktur finnes, slik at overskuddsbatterienergi kan deles med nettet.

Mange setekonfigurasjoner og muligheter

EV5 er tilgjengelig med et utvalg seter med miljøvennlig resirkulert PET-stoff og Bio-PU-skinn. Denne innovative tilnærmingen løfter EV5s romslige kabin fra et sted for passasjerer å sitte mens de reiser, til et svært komfortabelt, svært praktisk og inspirerende miljø som møter behovene til milenniumsfamilier og sikrer en hyggelig opplevelse hver gang de er på tur. Setene som kan lenes bakover er designet for å forhindre ubehag i rygg med justerbar ryggvinkel.

Relaxation- setene har en fire-modus massasjefunksjon med tre intensitetsnivåer, som gjør at passasjerene kan velge sin individuelle sweet-spot-innstilling under lading, slik at de føler seg fullstendig uthvilt når de fortsetter reisen. Komfortseter gir eksepsjonelle nivåer av forbedret velvære, takket være seks massasjeluftceller, fireveis korsryggstøtte, en tre-trinns varme- og ventilasjonsfunksjon og en fotstøtte.

Når familien trenger en pause, kan man effektivt forvandle den bakre delen av kjøretøyet til et soverom takket være det 0-graders, flate sammenleggbare campingsetet på andre rad. De kan nyte forhåndskjøpt mat lagret i baksetekonsollens kjøleskap/varmer. Enheten har funksjoner for oppvarming av mat og drikke med et temperaturområde på 5 til 55 grader Celsius og en kapasitet på 4,0 liter. Den kan brukes på mange måter, for eksempel å holde frokosten varm under pendling, varme opp drikkevarer som te og kaffe, og oppbevare iskald drikke og vann under sommercampingturer.   Naturligvis har EV5s interiørdesignere også tenkt på en funksjon som gjør det mulig for å nyte maten, enten du velger å spise utendørs eller inne i bilen. Bilens svært allsidige Multi Table bagasjebrett kan forvandles til et bord.

null
Consept EV3. Dette er bilen som trolig kommer først til Norge. Den er ventet allerede neste år.

EV3 et mindre versjon av flaggskipet EV9

Concept EV3 representerer merkets visjon for en elektrisk kompakt CUV som uanstrengt blander det praktiske med ren kjøreglede. Den tilbyr brukerne teknologien, praktiske funksjonene og designen til Kias flaggskip-SUV, EV9, i en kompakt og tilgjengelig form.

Selv om disse egenskapene kan virke uforenlige for noen, er det å levere kreative, banebrytende designløsninger ved å smelte sammen tilsynelatende kontrasterende kilder, i hjertet av Kias "Opposites United"-designfilosofi. Og når det gjelder Concept EV3, har Kias designere hentet en høy grad av inspirasjon fra «Joy for Reason»-pilaren i designfilosofien.

- Med Concept EV3 er «Joy for Reason»-innflytelsen tydelig i de kontrasterende egenskapene til en robust kropp kombinert med en dynamisk silhuett. I tillegg griper den uventede behandlingen av volumer og grafikk sammen med hverandre, og skaper et logisk, men emosjonelt design, forklarer Karim Habib, som leder Kia Global Design Center.

null
I interiøret på Consept EV3 er det lagt str vekt på bruk av resirkulerte materialer.

Designet av kabinen, med frontruten skjøvet fremover og den lange skrånende taklinjen, skaper en unik silhuett. Den robuste arkitekturen til de firkantede hjulbuene, skåret med asymmetriske vinkler, resulterer i en uventet logikk og et sterkt inntrykk. Dette i sin tur kontrasteres av frontruten og den frakoblede C-stolpen, som forbinder vindusflatene og gir taket en flytende effekt.

Innvendig blander Concept EV3 det praktiske med transformativ kabinatmosfære og design. Som med kjøretøyets eksteriør, spiller «Joy for Reason»-søylen en grunnleggende rolle, og slår sammen tilsynelatende motstridende verdier for å utføre et presist produktdesignspråk, noe som resulterer i et interiør som føles positivt å reise i, samtidig som den gir god plass til å støtte en aktiv livsstil.

Innvendig byr EV3 også på et miljø som fremmer følelsesmessig velvære. Forsterket av myk stemningsbelysning skaper den overbevisende, ultrarene formen og overflaten på dashbordet, laget gjennom raffinerte karakterlinjer, en ekspansiv visuell følelse.   Avansert ergonomisk setedesign og miljøvennlige materialer, i tråd med merkets etos for å oppnå bærekraft i stor skala, kombineres med minibord som roterer i lengde, posisjon og vinkel. I forbindelse med bevegelsene til setene støtter bordene fire moduser som forbedrer opplevelsen – Fokus, Sosial, Forfriskende og Lagring.

Det sammenleggbare baksetet er like fleksibelt og kan enkelt foldes oppover, slik at det kan oppbevares klumpete bagasje som elektriske sparkesykler eller vanlige sykler.

null
Den elektriske sedanen gjenoppfunnet sier Kia om kommende EV4- en sedan på en helt ny måte.

Kia Concept EV4: Redefinerer EV-sedanen

Concept EV4 representerer renheten til "Power to Progress"-søylen i "Opposites United Untied"-designfilosofien. 'Power to Progress' fokuserer på ferdighetene, ekspertisen og kreativiteten utviklet under Kias nyere æra med designledet transformasjon. Denne tilnærmingen gir næring til etableringen av innovative produkter som skaper rom for etableringen av nye standarder for individuell kjøretøydesign.

Firedørsformatet kan tyde på at den bør kategoriseres som en sedan. Imidlertid representerer modellens kraftige og slagkraftige linjer ikke bare nok en sedan, men en helt ny type EV-sedan som står som et symbol på innovasjon.

null

Inspirert av "Power of Progress" og manifestert gjennom en harmonisk blanding av selvsikre, geometriske diagonale karakterlinjer og rike, men likevel tekniske overflater, representerer Concept EV4 en ny verdi, tilnærming, kundeopplevelse og typologi. Aspekter som den stemningsfulle slanke, lave fronten, den langstrakte, dynamiske langhale-silhuetten og den tekniske takspoileren, alle egenskaper som minner om sports- og racerbiler, bekrefter Concept EV4s status som en helt ny type EV-sedan.

Et aggressivt ansiktsinntrykk komplementerer Concept EV4s progressive, teknologiske silhuett. Med en bred, imponerende fremtoning, med frontlykter plassert vertikalt ved ytterkantene av panseret og frontstøtfangeren, viser modellen ytterligere merkets besluttsomhet om å flytte grenser og akselerere EV-revolusjonen.

null
Også i interiøret i EV4 legges det stor vekt på bruk av resirkulerte materialer og materialer med mindre fotavtrykk en de tradisjonelle materialene som har vært brukt tidligere.

Interiøret har en elegant og romslig horisontal layout, med stilige designelementer som prioriterer førerens opplevelse uten å hindre sikten. For å oppnå dette har Kia-designere plassert et kontrollpanel for klimaanlegg som pent kan oppbevares i midtkonsollen når den ikke er i bruk, og påførte lufteventiler som gir fleksibiliteten til å endre mønstre og forbedringer av interiørdesignet.

Den kokonglignende atmosfæren i kabinen gjør det mulig for sjåføren å engasjere seg i kjøretøyet på en ny og diskret måte. Presentert via doble digitale skjermer, et slanket instrumentpanel gir subtile nivåer av førerorientering, hjelper sjåføren å holde fokus på veien.

null

Concept EV4 kommer med en ny "Mind Modes"-funksjon som justerer omgivelseslys og animerte ventilasjonsmønstre. I «Perform»-modus får sjåføren all informasjonen de trenger for å yte optimalt og få mest mulig ut av dagen. Derimot tilbyr "Serenity"-modus en rekke digital grafikk for å skape en mer avslappet atmosfære for refleksjon og restitusjon.

Kia vil ta kundeopplevelsen til neste nivå For å akselerere EV-revolusjonen og gi et mangfoldig og omfattende tilbud til alle sine kunder, vil Kia utnytte alle aspekter av kundereisen, og dermed sikre at bruken av EV-er er så praktisk og uanstrengt som mulig. Denne strategien innebærer å optimalisere hvert enkelt kundekontaktpunkt, fra forhåndskjøp til eierskapsopplevelse.

Nye muligheter med AI- teknologi

I første halvdel av 2024 er 'Kia-appen' planlagt lansert, med sikte på å tilby kunder en omfattende og problemfri opplevelse. Appen vil inkludere en AI-chatbot for å hjelpe kunder med spørsmål og gi raske svar. Den utmerkede funksjonen til appen er «E-routing»-funksjonen, som bruker gjeldende batteristatus til kjøretøyet for å foreslå den beste ruten, med tanke på ladestasjoner.

Appens startskjerm vil vise stedsbasert informasjon, som restauranter i nærheten, for å forbedre brukeropplevelsen. Kunder kan enkelt administrere ladeporten og overvåke ladestatus i sanntid på startskjermen.   For fremtiden velger Kia å omfavne generativ AI-teknologi for å revolusjonere opplevelsen i bilen, inkludert partnerskap med toppgenerative AI- leverandører for å rulle ut innovative tjenester.

Dette vil gi kunder tilgang til et bredt spekter av tjenester som tidsplanstyring, ruteoptimalisering av elektriske kjøretøy, reiseplanlegging, underholdning og støtte ved ganske enkelt å delta i samtaler med den generative AI-assistenten. Generativ AI-teknologi vil debutere i 2024 EV3-modellen, med påfølgende integrering i EV4 og EV5.

Kia EV- days i fremtiden

I fremtiden vil Kia fortsette å vise frem nye elektriske modeller, konsepter og banebrytende teknologier på EV Day hvert år og utnytte arrangementet som en plattform for merkevaren for å presentere sin progressive EV-strategi og visjon for fremtidig mobilitet.

Norske sitater

- Fremtiden ser lys ut etter å ha sett dagens nyheter fra Kia. Det er rett og slett bare å glede seg, slår kommunikasjonssjef i Kia Bil Norge, Christian Lagaard fast.

- Målet må være at alle skal kunne delta i den grønne bilrevolusjonen og gå over til elbil. Med bredden Kia i dag viser så ser vi at det bør være mulig for de fleste i fremtiden, slår kommunikasjonssjefen fast. Han legger til at dette også bredder ut hele utvalget i porteføljen til Bertel O. Steen i Norge.

- Hver dag snakker vi med folk som sier at Kia har blitt kult, at Kia virkelig har beveget seg både med tanke på premiumfølelse, kjøreopplevelse og design. Det er lett å se at dette vil fortsette inn i fremtiden, sier en svært fornøyd kommunikasjonssjef etter dagens bilder og nyheter fra Kia EV Day 2023.

**Utstyr, teknologier og spesifikasjoner vil variere i ulike regioner for alle biler omtalt i pressemeldingen.

Om oss

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge. Vi har dyktige forhandlere i hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994. I dag ruller det mer enn 80.000  Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Bedriftens slagord, ‘Movement that inspires’, gjenspeiler Kias forpliktelse til å inspirere kunder med sine produkter og tjenester.