Meddelelse nr. 18/2023: Udlodning af ekstraordinært udbytte på DKK 0,04 pr. aktie

Bestyrelsen i Strategic Investments har d.d. besluttet at udlodde et ekstraordinært udbytte på DKK 0,04 pr. aktie, svarende til et direkte afkast på 3,2% i forhold til lukke­kursen på selskabets aktier d. 10. oktober 2023. Udlodningen udgør samlet DKK 13,6m.

Udlodningen har baggrund i et solidt afkast i den forløbne del af 2023 samt i det nylige salg af to af selskabets største investeringer, Totalbanken og Digizuite. De to aktieposter har siden investeringerne blev foretaget bidraget med en samlet indtjening på over DKK 63m og indbragt et samlet salgsprovenu på DKK 115m.

Udlodningen er ekstraordinær og er således i tillæg til selskabets ordinære udlodninger og udbyttepolitik.

Nærmere om udlodningen

• Udbetaling sker via VP Securities A/S på baggrund af de beholdninger, der er registreret torsdag d. 12. oktober 2023 ved dagens afslutning. Aktier i Strategic Investments A/S, der handles med normal valør (T+2) og handles til og med torsdag d. 12. oktober 2023, vil således være handlet inklusive retten til den ekstraordinære udlodning. Aktier handlet fra og med fredag d. 13. oktober 2023 og handlet med normal valør (T+2) vil være handlet eksklusive retten til det ekstraordinære udbytte.
  • Udbyttet forventes at være til disposition på aktionæ­rernes konti tirsdag d. 17. oktober 2023.
  • Udlodningen sker i henhold til gældende bemyndigelse i vedtægternes §14.1.

Strategic Investments A/S

Vedhæftet fil

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

VALOE EXTENDS THE SUBSCRIPTION PERIOD OF THE CONVERTIBLE BOND 1/202330.11.2023 15:15:00 CET | Press release