Johannes Høsflot Klæbo skal bidra til mer oppmerksomhet på dyrevelferd
Johannes Høsflot Klæbo har signert en ny strategisk sponsoravtale med Norsk Kylling AS. Samarbeidet skal bidra til at flere velger dyrevelferd når de kjøper kylling.
– Jeg har lyst til å bruke posisjonen min til å snakke om dyrevelferd. Kylling er en stor del av kostholdet mitt, derfor vil jeg bidra til at flere velger produktene som har dokumentert bedre dyrevelferd, sier Johannes Høsflot Klæbo.
Skal få flere til å velge dyrevelferd
Avtalen mellom partene er på to år og går til og med sesongen 2024/2025. Dette er den andre avtalen Klæbo inngår med et selskap som er del av Reitan Retail. Fra før har Klæbo en samarbeidsavtale med Uno-X.
Påtroppende administrerende direktør i Norsk Kylling, Hilde Talseth, er glad for at Johannes Høsflot Klæbo ønsker å bruke posisjonen sin til å snakke om kylling.
– Norsk Kylling er veldig glade for å samarbeide med en verdidrevet idrettsutøver som Johannes. Vi tror han har kraft til å inspirere flere til å velge dyrevelferd når de kjøper kylling, og synliggjøre hvordan ansvarlige og enkle valg i hverdagen utgjør en forskjell.
Blant merkevarene til Norsk Kylling er Solvinge og Stange, som kun selges på REMA 1000.
– I media den siste tiden har det vært mye oppmerksomhet om dyrevelferd. Når det er så store forskjeller i dyrevelferden til saktevoksende og hurtigvoksende kyllingtyper, har jeg lyst til å bruke posisjonen min til å inspirere flere til å ta mer bevisste valg når de velger kylling, sier Johannes Høsflot Klæbo.
Verdens beste i hver sin bransje
Norsk Kylling samarbeider med 134 bønder i Midt-Norge, og har blitt en av verdens mest bærekraftige produsenter av kylling. I 2018 var selskapet det første i Norge til å gå over til en mer saktevoksende kyllingtype, og i 2022 var Norsk Kylling den første industrielle produsenten i verden til å legge om hele produksjonen til den internasjonale dyrevelferdsstandarden European Chicken Commitment (ECC).
Talseth forteller at muligheten til å lære av hverandre også har vært en viktig faktor for Norsk Kylling.
– Om du skal lykkes som toppidrettsutøver, eller for å nå visjonen om å bli verdens beste næringsmiddelverdikjede, må du jobbe målrettet, verdibasert og strukturert. Her har vi mye til felles, og en gjensidig mulighet til å lære av og inspirere hverandre, sier hun.
Pressekontakt:
For mer informasjon, kontakt:
Manager Haakon Klæbo på 400 41 000 og haakon.klaebo@gmail.com; og/eller Kommunikasjonssjef i Norsk Kylling, Hanne Marstrand på mobil 99345996 og mail hanne.marstrand@norsk-kylling.no.
Fakta om Norsk Kylling AS:
Norsk Kylling AS drifter en helintegrert verdikjede for bærekraftig produksjon av kylling. Sammen med 134 bønder i Midt-Norge leverer selskapet kylling av høy kvalitet med verdensledende dyrevelferd. I 2022 ble Norsk Kylling den første produsenten i verden til å legge om hele produksjonen etter den internasjonale dyrevelferdsstandarden European Chicken Commitment (ECC).
Norsk Kylling har 350 ansatte, og omsatte i 2022 for 1,53 milliarder NOK.
Se også: Kvalitet og dyrevelferd i verdensklasse (norsk-kylling.no)
Kontakter
Hanne MarstrandKommunikasjonssjefNorsk Kylling AS
Tel:993 45 996hanne.marstrand@norsk-kylling.noBilder
Følg pressemeldinger fra Norsk Kylling
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk Kylling på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Norsk Kylling
Norsk Kylling starter med sertifisert halalproduksjon12.9.2024 11:58:51 CEST | Pressemelding
Norsk Kylling er godkjent som halalprodusent av kylling. Sertifiseringen ble godkjent av Islamsk Råd Norge denne uken, og selskapet starter med en separat halalproduksjon så fort som praktisk mulig.
Flere ønsker ECC-sertifisert kylling20.8.2024 07:08:50 CEST | Pressemelding
To år etter omleggingen opplever Norsk Kylling stor etterspørsel etter kylling produsert i tråd med dyrevelferdsstandarden European Chicken Commitment (ECC).
Produserer mer kylling og slipper ut mindre CO224.6.2024 11:02:39 CEST | Pressemelding
Med fornybar energi og mer energieffektiv drift har Norsk Kylling siden 2020 redusert klimautslippene fra egne anlegg med 86 prosent. I hele verdikjeden har selskapet redusert utslippene med 14 prosent, samtidig har selskapet produsert 11 prosent mer kylling.
En potensiell tragedie for dyrevelferd, matsvinn og mennesker1.6.2024 17:24:42 CEST | Pressemelding
Streiken i Mattilsynet får alvorlige konsekvenser for kyllingproduksjon. Dersom myndighetene ikke griper inn snarlig, må Norsk Kylling hver dag avlive 65 000 kyllinger i fjøs, og kaste over 300 000 middager hver eneste dag. I tillegg taper bøndene all inntjening.
Betydelig resultatforbedring for Norsk Kylling i 202324.5.2024 08:00:54 CEST | Pressemelding
Norsk Kylling økte omsetningen med 17,6 prosent og har en resultatforbedring på 82,5 prosent i 2023. Totalt omsatte selskapet for 1,8 milliarder.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom