Johannes Høsflot Klæbo skal bidra til mer oppmerksomhet på dyrevelferd
Johannes Høsflot Klæbo har signert en ny strategisk sponsoravtale med Norsk Kylling AS. Samarbeidet skal bidra til at flere velger dyrevelferd når de kjøper kylling.

– Jeg har lyst til å bruke posisjonen min til å snakke om dyrevelferd. Kylling er en stor del av kostholdet mitt, derfor vil jeg bidra til at flere velger produktene som har dokumentert bedre dyrevelferd, sier Johannes Høsflot Klæbo.
Skal få flere til å velge dyrevelferd
Avtalen mellom partene er på to år og går til og med sesongen 2024/2025. Dette er den andre avtalen Klæbo inngår med et selskap som er del av Reitan Retail. Fra før har Klæbo en samarbeidsavtale med Uno-X.
Påtroppende administrerende direktør i Norsk Kylling, Hilde Talseth, er glad for at Johannes Høsflot Klæbo ønsker å bruke posisjonen sin til å snakke om kylling.
– Norsk Kylling er veldig glade for å samarbeide med en verdidrevet idrettsutøver som Johannes. Vi tror han har kraft til å inspirere flere til å velge dyrevelferd når de kjøper kylling, og synliggjøre hvordan ansvarlige og enkle valg i hverdagen utgjør en forskjell.
Blant merkevarene til Norsk Kylling er Solvinge og Stange, som kun selges på REMA 1000.
– I media den siste tiden har det vært mye oppmerksomhet om dyrevelferd. Når det er så store forskjeller i dyrevelferden til saktevoksende og hurtigvoksende kyllingtyper, har jeg lyst til å bruke posisjonen min til å inspirere flere til å ta mer bevisste valg når de velger kylling, sier Johannes Høsflot Klæbo.
Verdens beste i hver sin bransje
Norsk Kylling samarbeider med 134 bønder i Midt-Norge, og har blitt en av verdens mest bærekraftige produsenter av kylling. I 2018 var selskapet det første i Norge til å gå over til en mer saktevoksende kyllingtype, og i 2022 var Norsk Kylling den første industrielle produsenten i verden til å legge om hele produksjonen til den internasjonale dyrevelferdsstandarden European Chicken Commitment (ECC).
Talseth forteller at muligheten til å lære av hverandre også har vært en viktig faktor for Norsk Kylling.
– Om du skal lykkes som toppidrettsutøver, eller for å nå visjonen om å bli verdens beste næringsmiddelverdikjede, må du jobbe målrettet, verdibasert og strukturert. Her har vi mye til felles, og en gjensidig mulighet til å lære av og inspirere hverandre, sier hun.
Pressekontakt:
For mer informasjon, kontakt:
Manager Haakon Klæbo på 400 41 000 og haakon.klaebo@gmail.com; og/eller Kommunikasjonssjef i Norsk Kylling, Hanne Marstrand på mobil 99345996 og mail hanne.marstrand@norsk-kylling.no.
Fakta om Norsk Kylling AS:
Norsk Kylling AS drifter en helintegrert verdikjede for bærekraftig produksjon av kylling. Sammen med 134 bønder i Midt-Norge leverer selskapet kylling av høy kvalitet med verdensledende dyrevelferd. I 2022 ble Norsk Kylling den første produsenten i verden til å legge om hele produksjonen etter den internasjonale dyrevelferdsstandarden European Chicken Commitment (ECC).
Norsk Kylling har 350 ansatte, og omsatte i 2022 for 1,53 milliarder NOK.
Se også: Kvalitet og dyrevelferd i verdensklasse (norsk-kylling.no)
Kontakter
Hanne MarstrandKommunikasjonssjefNorsk Kylling AS
Tel:993 45 996hanne.marstrand@norsk-kylling.noBilder



Følg pressemeldinger fra Norsk Kylling
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk Kylling på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Norsk Kylling
Betydelig vekst og overskudd for Norges største produsent av kylling som vokser saktere4.4.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Norsk Kylling AS økte omsetningen med 18 prosent og fikk et driftsresultat på 118 MNOK i 2024, en forbedring på 47 MNOK fra 2023. Totalt omsatte Norges største produsent av kylling som vokser saktere for 2 116 MNOK i fjor.
Solvinge er rangert som Norges mest bærekraftige merkevare for kylling12.3.2025 10:59:09 CET | Pressemelding
For tredje år på rad, er Solvinge rangert som den mest bærekraftige merkevaren for kylling. I Sustainable Brand Index, Europas største uavhengige merkevarestudie om bærekraft, klatrer Solvinge ni plasseringer, og er rangert som den 14 mest bærekraftige av alle merkevarer i Norge.
Fem nye kyllingprodukter med bedre dyrevelferd6.3.2025 11:15:30 CET | Pressemelding
Norsk Kylling lanserer fem nye Solvinge-produkter som gir raske hverdagsmiddager og helgekosen en smakfull oppgradering. De nye Solvinge-produktene styrker produktutvalget av kylling med bedre dyrevelferd, og kyllingutvalget i REMA 1000.
Bønder i Steinkjer, Midtre Gauldal og Trondheim får utmerkelse av Norsk Kylling2.2.2025 13:22:55 CET | Pressemelding
Bønder fra Singsås, Beitstad, Spongdal og Rognes er kåret til årets produsenter i Norsk Kylling. De utmerker seg med svært solide produksjonsresultater, gode rutiner og pågangsmot som hele verdikjeden drar nytte av.
Norsk Kylling er i gang med halalproduksjon28.1.2025 07:10:00 CET | Pressemelding
Norsk Kylling har startet produksjonen av halalkylling, og er den eneste i Norge som tilbyr halalkylling produsert etter dyrevelferdsstandarden ECC.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom