Norges tropp mot Kypros og Spania

En spiller er tatt ut i A-landslagstroppen for første gang. Se Norges utvalgte til kampene mot Kypros og Spania.

Tirsdag presenterterte landslagssjef Ståle Solbakken troppen til EM-kvalifiseringskampene mot Kypros 12. oktober i Larnaca og Spania 15. oktober på Ullevaal Stadion.

Oscar Bobb, som har imponert for Manchester City og U21-landslaget den siste tiden, er tatt med på A-landslaget for første gang.

- Nå har vi sett Oscar i sin første A-kamp fra start mot Newcastle, og han fikk også et innhopp mot Wolves. Han klarte seg bra i begge, og hadde også gode U21-landskamper sist, så jeg tror at han kan komme inn og sette sitt preg på troppen. Han er en kreativ spiller som veldig sjeldent mister ballen og kan gå av motstanderne en mot en. Så ser det også ut som han har fått mer fysikk de siste månedene, sier Solbakken.

Landslagssjefen sier følgende om troppen og samlingen:

- Det er stor konkurranse, særlig i midtbaneleddet. Det skal spilles to forskjellige kamper mot to forskjellige motstandere, så en frisk blanding av offensive og defensive fibre er et must på denne samlingen.

- Det blir fullt fokus på Kypros først. De er ikke dårligere enn at det blir tøft hvis vi ikke har fullt fokus. Så har vi to forskjellige planer til de to kampene selvfølgelig. Det blir en intensiv saling med få trening, sier Solbakken.

Norges tropp:

Mathias Dyngeland - Brann