POWER lanserer strømselskapet Eletra Energy

Som første elektronikkjede kaster POWER seg inn i kampen om strømkundene med selskapet Eletra Energy.

POWER lanserer strømselskapet Eletra. Foto: POWER

Elektronikkjeden POWER går inn i strømmarkedet med selskapet Eletra Energy, og skal fremover tilby spotprisavtaler til privatmarkedet.

- Vi mener vi har alle forutsetninger for å kunne levere gode strømavtaler med lave priser. I motsetning til andre leverandører, sitter vi allerede på supportfunksjoner, distribusjonskanaler og mange hundre dyktige og sertifiserte selgere i våre varehus. Dette gjør oss i stand holde kostnadene nede, slik at vi kan levere lavere priser til kunden, sier Thomas Alexander Braathen, daglig leder i Eletra Energy, POWERs nye strømselskap.

Utfordrer markedet

Braathen forteller at Eletras spotavtaler vil være i henhold til standardavtalen som Fornybar Norge har utviklet i samarbeid med bransjen De to avtalene har 12 måneders prisgaranti, lav månedsavgift og lavt påslag.

- Hele vår forretningsmodell går ut på å tilby strømavtaler som er ryddige, transparente og enkle å forstå – både for kundene og for våre medarbeidere. Vi skal tilby spotpris, og kun det.

Braathen mener at der POWER har vært en utfordrer i elektronikkbransjen, skal de nå utfordre strømmarkedet på samme måte.

- Vi har satt oss et litt hårete mål om å bli en av de fem største strømleverandørene i Norden i løpet av fem år. Skal vi klare det, må vi ha konkurransedyktige priser og de mest fornøyde kundene. Det er det vi skal jobbe mot.

Ingen liten skrift

Braathen forteller at POWER har solgt strømavtaler fra Eletra siden i sommer, og at selskapet har brukt god tid på lansering for å kvalitetssikre både produktene og opplæringen.

- Det har gjennom lang tid vært en bransjeglidning der strømselskapene tilbyr elektronikkprodukter og tjenester som smart elbillading. Vi har solgt strøm siden 2012 og sitter på lang erfaring og god kompetanse på begge områder, så det er naturlig for oss å bevege oss inn i samme marked. Samtidig har det også vært viktig å sikre at produktet er godt for kundene.

Braathen mener POWERs suksessoppskrift er en solid kundebase, god kunnskap om strømmarkedet og et stort moderselskap i ryggen. I sommer ble også Eletra medlem av bransjeorganisasjonen Fornybar Norge.

- Målet vårt er å gjøre det enkelt og trygt å kjøpe strøm.

Thomas Alexander Braathen er daglig leder i Eletra Energy, POWERs nye strømselskap. Foto: Catchlight/POWER

Om oss