Mer Norge

Mer lanserer AutoCharge - enklere enn noensinne!

Klar for å kvitte deg med ladebrikka? Nå kan du lade med AutoCharge på Mer sine lyn- og hurtigladere over hele landet.

AutoCharge gjør det superenkelt å lade
AutoCharge gjør det superenkelt å lade Gunstein Myhre Brukes kun i samråd med Mer

– Dette er noe vi vet at mange har ventet på. Med AutoCharge går ladingen helt av seg selv. Det eneste man trenger å gjøre heretter, er å plugge laderen i bilen. Det sier Tone Tversland, markeds- og kommunikasjonssjef i Mer.

– Helt siden oppstarten i 2009, har vi vært opptatt av å gjøre det enkelt å kjøre miljøvennlig. Vi vet hvor viktig gode brukeropplevelser er, og vi skjønner godt at folk ønsker enkle løsninger. Derfor var vi først ute med Vipps, som hjalp veldig, og derfor har vi nå gått i bresjen for en løsning hvor lading og betalingen går av seg selv, sier hun.

God mottagelse

AutoCharge har vært under utvikling og testing i snart ett år, og har fått svært mye positiv feedback.

– For en ladeoperatør som oss, som har en rekke ulike ladere og hele spekteret av elbiler, har det vært viktig å finne én løsning som fungerer for så mange som mulig. Derfor har vi nå hatt en lang test- og innkjøringsperiode, for å sikre oss at dette virker optimalt. Med god hjelp fra kundene våre, har vi nå kommet i mål, og kan tilby en løsning, som brukerne har ventet på og gir svært gode tilbakemeldinger på, sier Tversland.

– Det er kanskje litt dumt å kalle det Tesla-følelsen, men det er jo i praksis det det er. Og det var de ordene Elbilforeningen valgte, da de testet beta-versjonen tidligere i år. Det skal mye til for å skape like sømløs ladeopplevelse som fungerer på tvers av bilmerker. Men nå er vi der, og vi er skikkelig stolt av å være først, sier hun.

Automatisk ladestart

Den første gangen du lader med AutoCharge, registrerer du bil- og betalingsopplysninger i Mer-appen og aktiverer enkelt AutoCharge ved å følge instruksene. Deretter vil kompatible Mer-ladere over hele landet kjenne igjen bilen din når du plugger den i - og starte ladingen automatisk.

– Veldig praktisk hvis husstanden har flere sjåfører på samme elbil, legger Tversland til.

Nå er AutoCharge på plass på nær samtlige av Mers lyn- og hurtigladere, og virker på de aller fleste bilmerker.

- Noen biler har ikke unik VID (Vehicle ID), eller presenterer ulik VID ved hver oppstart, og er dermed ikke kompatible med løsningen, forteller Tversland.

Samtidig som AutoCharge blir tilgjengelig vil selskapet også legge til rette for kortbetaling på sine ladestasjoner.

- Lading blir stadig enklere, avslutter Tversland og smiler.

Mer seiler i medvind om dagen. Lanseringen av AutoCharge kommer kort tid etter at selskapet vant anbudet med å etablere ladeinfrastruktur på 42 av Avinors flyplasser. Nå går det kristiansandsbaserte selskapet i gang med å bygge nye hurtigladere på flyplasser over hele landet, i tillegg til å overta eksisterende ladenett.

Marked- og kommunikasjonssjef i Mer Norway