Peab AS og Bjørn Bygg AS fusjonerer

Peab planlegger fusjon av Peab AS og Bjørn Bygg AS. Verken ansatte eller kunder vil merke noen store endringer som følge av fusjonen. Målet er å gjennomføre fusjonen i løpet av januar 2024.

Illustrasjonsfoto
Illustrasjonsfoto Peab/Fotograf Mats Bakken

Peab AS fusjoneres inn i Bjørn Bygg AS, som i forbindelse med fusjonen endrer navn til Peab Bygg AS.

− Først og fremst gjør vi dette for å forenkle og effektivisere selskapsstrukturen i konsernet. Peabs byggvirksomhet i Norge vil fortsatt drives i tre regioner, Øst, Vest og Nord, sier Arild Østgård, administrerende direktør i Peab Bygg Norge.

Peabs merkevarer påvirkes ikke av fusjonen. Peabs byggvirksomhet vil fortsatt markedsføres under merkevarene Peab på Østlandet, Peab Bjørn Bygg og Peab Bogstrand i Nord-Norge og Peab K. Nordang på Nord-Vestlandet.

− Alle ansatte blir med videre i ny organisering, så for ansatte, kunder og leverandører vil fusjonen ha minimale konsekvenser, understreker Østgård.

Illustrasjonsfoto
Arild Østgård, administrerende direktør Peab Bygg Norge

Om oss

Peab er Nordens samfunnsbygger med 15 000 medarbeidere og en omsetning på 62 milliarder svenske kroner. Med lokal tilstedeværelse og fokus på egne ressurser utvikler, anlegger og bygger vi hverdagen der livet leves. Hovedkontoret ligger i Förslöv i Skåne, Sverige. Aksjen er børsnotert ved Nasdaq Stockholm. I Norge har Peab ca. 1800 ansatte og en omsetning på ca. 7,5 milliarder kroner.