Aiba setter tonen for høsten

Aiba sparker i gang høsten med en fantastisk ballade. Singelen «21. september» slippes i dag på selveste 21. september.

-Jeg fakket opp, I did some shit, nå må jeg betale prisen for det, sier Aiba selv om «21.september».

Aiba skrev «21.september» i en periode hvor han innså hvor mye han hadde såret en som han var veldig glad i. Ting begynte å gå til hodet på han og det var da han bestemte seg for å hoppe inn i studio med produsentduoen Kastel som tidligere har produsent hits som «Sympati» og «Fredag» for Aiba. Følelsene Aiba kjente på føltes ut som en kald høstkveld og det ble til det vi i dag kjenner som «21.september».

Sammen med låta slipper Aiba en sterk musikkvideo, som markerer et nytt kapittel for han. I videoen kommer hvordan egoet til Aiba kan ta over og han tar livet av den snille versjonen av seg selv. I musikkvideoen kan du se Aiba dekket i blod og ingen ringere enn den administerende direktøren i Universal Music Norway, Bjørn Rogstad, spiller i musikkvideoen.

Aiba har planer om å slippe flere låter i 2023,  og heldigvis er neste slipp er ikke langt unna.

Se video her: https://www.youtube.com/watch?v=W8G7DYJjQNg
Hør «21. september» her: https://1Aiba.lnk.to/21september

De siste årene har Aiba markert seg med sin unike stemme og fengende melodier. Aiba har sunget hele sitt liv og han begynte å lage beats i kjelleren til foreldrene hans. Siden Aiba slapp sin første låt i slutten av 2019 har han vært effektiv og han har sluppet flere singler i året. Aiba har også rukket å samarbeide med kjente navn som Maria Mena og Broiler og unge, lovende artister som Lille Cæsar og Jon Ranes.

2022 var et spennende og definerende år for Aiba. Han ga ut låta «Sympati» som den dag i dag har nesten 10 millioner avspillinger på Spotify. Samme måned som Oslo-gutten slapp «Sympati» lå den flere dager på andreplass på Spotify sin «Top 50 Norway»-liste.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Astrid S slipper sin nye singel First To Go – ute 23. februar!22.2.2024 13:14:41 CET | Pressemelding

Hør låten her fra kl. 00.01: https://AstridS.lnk.to/FirstToGo Astrid S følger opp «Two Hands» med en splitter ny låt. First To Go er en frigjørende sang som handler om overgangen fra tenårene til midten av tjueårene. Astrid S er endelig i førersetet, og ser alt mye klarere: «Siden jeg debuterte som artist da jeg var 16 år, har ulike folk prøvd å fortelle meg hva jeg skal gjøre og hvem jeg skal være. Den handler om den frigjørende erkjennelsen da jeg innså jeg ikke er avhengig av noen andre, og hvor befriende det er å la noen gå videre. Og det beste av alt: I'M NOT MAD, I'M THE HAPPIEST I'VE EVER BEEN!» - Astrid S Hold hendene på rattet og gjør deg klar for en joyride! Mer om Two Hands, First To Go og kommende musikk: Tekstmessig har Astrid funnet ny energi i låtskrivingen og er mer leken enn noensinne. Bilmetaforene florerer og vi cruiser rundt til historier om forelskelse, frihetsfølelse, hjertesorg, begjær og vennskap som tar slutt. Vi stopper innom bensinstasjonen for litt casual li

Ny musikk fra Marstein, Alessandra, Pearl Jam, Chris Abolade, Ariana Grande samt duetter i Hver Gang Vi Møtes!16.2.2024 10:43:21 CET | Pressemelding

Bob Marley: One Love - Music Inspired By The Film Alessandra slipper splitter ny EP: Best Year Of My Life! Marstein holder hodet kaldt i “Matrisen” ALLE HATER CHRIS er et faktum Partygrass med Staysman og Børse Femti år etter ABBA sitt internasjonale gjennombrudd med “Waterloo” i Eurovision Song Contest, feirer Polar Music International denne milepælen. Det ikoniske albumet blir nå gjenutgitt som en half-speed mastered 45RPM 2LP vinyl, i tillegg til en samleboks i begrenset opplag, med de tre originale vinylsinglene fra 1974. I tillegg til dette, er det en unik 10-tommers vinylplate med “Waterloo” på fire forskjellige språk og en ny linje med jubileumsbekledning som tar oss rett tilbake til 70-tallet! I januar slapp Ariana Grande sin nye singel “yes, and?”. Dette var superstjernens første soloutgivelse siden positions fra 2020. Den nye singelen ble spilt inn i New York City og ble skrevet og produsert av Ariana Grande og de to kjente svenske produsentene og låtskriverene Max Martin og