Hunkemöller gjør returer til salgsmuligheter med hjelp fra nShift
Hunkemöller ser 15 prosents økning i andelen kunder som velger å besøke en fysisk butikk for å gjøre returprosessen. Undertøyspesialisten ser betydelige forbedringer i kundeopplevelse, lagersynlighet og bærekraft.

Ved å bruke nShift Returns har Hunkemöller vært i stand til å tilby sine kunder en langt mer sømløs retur. Siden lansering, har Hunkemöller opplevd en endring i kundeadferd hvor 15 prosent flere kunder har valgt å returnere varer i butikken fremfor å sende med post. Dette har ikke bare skapt sjansen til å styrke kunderelasjoner, men også skapt nye markedsføring- og gjenkjøpsmuligheter.
Hunkemöller operer i 19 land med toppmoderne nettbutikker og over 900 butikker som fungerer som digitale knutepunkter. nShift har lansert tjenesten nShift Returns i seks markeder, i Benelux, Tyskland og Norden. Prosjektet har vært en så stor suksess at selskapet planlegger å lansere det i resten av Europa og ytterligere markeder.
–Retur av varer er en integrert del av e-handel i dag, men et høyt antall returer er heller ikke sunt. Returer er uheldig for virksomheten, kunden og miljøet, sa Thomas Angell, Vice President, nShift Norge.
–Det Hunkemöller har vært i stand til å gjøre er å forbedre returopplevelsen. Dette ikke bare bidrar til å kontrollere returraten, men gir også kundene en bedre opplevelse basert på tilgjengelighet, alternativer og kommunikasjon. Kombinasjonen av dette bidrar til at flere av Hunkemöllers kunder vender tilbake.
Før de benyttet nShifts tjenester, brukte Hunkemöller en tradisjonell metode for å administrere kunders retur av nettkjøp. Dette betydde imidlertid at selskapet ikke visste på forhånd hvor mange returer som kom tilbake hver dag, eller hvorfor varene kom tilbake. Ved å digitalisere hele prosessen, styrker Hunkemöller nå kundelojalitet gjennom en friksjonsfri løsning.
–Vi har gjort returer til en del av en sømløs kundeopplevelse med økt innsikt, sa Robin Visser, Omni Channel Business Development Manager, Hunkemöller.
–Det som var et vedvarende smertepunkt for selskapet og kundene våre, har blitt endret til noe som gir reell verdi for både kunder og leverandør. Med en smartere prosess, får vi flere kontaktpunkter med forbrukerne. Dette hjelper oss å stadig forbedre tjenesten og opplevelsen vi tilbyr, uttaler Visser.
Endringen i returprosessen har også ført til forbedringer på lageret. Hunkemöller-teamet har nå tydelig data for alle bestillinger og kan forutse trafikkflyten fra varelageret med et sanntidsdashbord. Med dette redskapet kan Hunkemöller-teamet forutse bemanningen de trenger.
nShifts løsning hjelper Hunkemöller med å nå bærekraftsmålene sine ved å digitalisere prosessen ved returer og overgang fra papir til digital.
Nøkkelord
Kontakter
Thomas AngellVice President, nShift NorgenShift
Jeppe SkådinnLeidar Norway
Tel:+4792653884jeppe.skaadinn@leidar.comBilder



Lenker
Om nShift
nShift er verdensledende innen programvare for forsendelser og håndtering av pakkelevering. nShift muliggjør friksjonsfri forsendelse og retur av nesten en milliard forsendelser i 190 land årlig. nShifts programvare brukes globalt av e-handel, detaljhandel, produksjon og 3PL-avsendere. Selskapet har hovedkontor i London og Oslo. nShift har over 500 ansatte på tvers av kontorer i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Storbritannia, Polen, Nederland, Belgia og Romania.
Om Hunkemüller
Hunkemoller er Europas raskest voksende undertøysmerke med toppmoderne nettbutikker og over 900 butikker som fungerer som digitale knutepunkter. Kundene våre (Sheroes) tiltrekkes av vår tydelige merkevaresignatur, og stadig nye kolleksjoner som appellerer til en rekke Sheroes på tvers av aldre, kulturer, kroppsformer, smaker og budsjetter. Alt leveres via en inspirerende andleopplevelse - uansett kanal. Vår ambisjon er å alltid være et høyt elsket, sosialt og inkluderende merke, og vi gjør dette ved å tilby en kombinasjon av markedsledende, inspirerende kundeopplevelse, lidenskapelig personale, service i verdensklasse, smart bruk av teknologi for å bygge livstidslojalitet.
Følg pressemeldinger fra nShift
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra nShift på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra nShift
Fire trinn for å oppnå bærekraftige leveranser19.10.2023 07:30:00 CEST | Pressemelding
Oslo, 19 oktober: Fire av fem forbrukere sier de foretrekker å handle fra merker som bryr seg om miljøet. Nå mer enn noen gang må e-forhandlere gjøre shopping så bærekraftig som mulig. Emissions Tracker er nShifts verktøy som hjelper forhandlere med å gjøre pakkeforsendelser bærekraftige og som gir bedrifter data om sine utslipp.
Gjør de nødvendige forberedelsene før Black Friday13.10.2023 13:25:22 CEST | Pressemelding
Mange forhandlere unnlater å stress-teste systemene sine i forkant av Black Friday. Det fører til dårligere kundeopplevelser, tapt salg og potensielt tapt omdømme. nShift, den verdensledende aktøren innen programvare for håndtering av pakkelevering, deler sine beste tips for hvordan Black Friday blir den suksessen man ønsker.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom