nShift

Hunkemöller gjør returer til salgsmuligheter med hjelp fra nShift

Del

Hunkemöller ser 15 prosents økning i andelen kunder som velger å besøke en fysisk butikk for å gjøre returprosessen. Undertøyspesialisten ser betydelige forbedringer i kundeopplevelse, lagersynlighet og bærekraft.

Returer er vanligvis kostbart, men kan bli en mulighet til ytterligere salg
Returer er vanligvis kostbart, men kan bli en mulighet til ytterligere salg

Ved å bruke nShift Returns har Hunkemöller vært i stand til å tilby sine kunder en langt mer sømløs retur. Siden lansering, har Hunkemöller opplevd en endring i kundeadferd hvor 15 prosent flere kunder har valgt å returnere varer i butikken fremfor å sende med post. Dette har ikke bare skapt sjansen til å styrke kunderelasjoner, men også skapt nye markedsføring- og gjenkjøpsmuligheter.

Hunkemöller operer i 19 land med toppmoderne nettbutikker og over 900 butikker som fungerer som digitale knutepunkter. nShift har lansert tjenesten nShift Returns i seks markeder, i Benelux, Tyskland og Norden. Prosjektet har vært en så stor suksess at selskapet planlegger å lansere det i resten av Europa og ytterligere markeder.

–Retur av varer er en integrert del av e-handel i dag, men et høyt antall returer er heller ikke sunt. Returer er uheldig for virksomheten, kunden og miljøet, sa Thomas Angell, Vice President, nShift Norge.

–Det Hunkemöller har vært i stand til å gjøre er å forbedre returopplevelsen. Dette ikke bare bidrar til å kontrollere returraten, men gir også kundene en bedre opplevelse basert på tilgjengelighet, alternativer og kommunikasjon. Kombinasjonen av dette bidrar til at flere av Hunkemöllers kunder vender tilbake.

Før de benyttet nShifts tjenester, brukte Hunkemöller en tradisjonell metode for å administrere kunders retur av nettkjøp. Dette betydde imidlertid at selskapet ikke visste på forhånd hvor mange returer som kom tilbake hver dag, eller hvorfor varene kom tilbake. Ved å digitalisere hele prosessen, styrker Hunkemöller nå kundelojalitet gjennom en friksjonsfri løsning.

–Vi har gjort returer til en del av en sømløs kundeopplevelse med økt innsikt, sa Robin Visser, Omni Channel Business Development Manager, Hunkemöller.

–Det som var et vedvarende smertepunkt for selskapet og kundene våre, har blitt endret til noe som gir reell verdi for både kunder og leverandør. Med en smartere prosess, får vi flere kontaktpunkter med forbrukerne. Dette hjelper oss å stadig forbedre tjenesten og opplevelsen vi tilbyr, uttaler Visser.

Endringen i returprosessen har også ført til forbedringer på lageret. Hunkemöller-teamet har nå tydelig data for alle bestillinger og kan forutse trafikkflyten fra varelageret med et sanntidsdashbord. Med dette redskapet kan Hunkemöller-teamet forutse bemanningen de trenger.

nShifts løsning hjelper Hunkemöller med å nå bærekraftsmålene sine ved å digitalisere prosessen ved returer og overgang fra papir til digital.

Nøkkelord

Kontakter

Thomas AngellVice President, nShift NorgenShift

Bilder

Returer er vanligvis kostbart, men kan bli en mulighet til ytterligere salg
Returer er vanligvis kostbart, men kan bli en mulighet til ytterligere salg
Last ned bilde
Retur i butikk medfører bedre kundeopplevelser og lojalitet
Retur i butikk medfører bedre kundeopplevelser og lojalitet
Last ned bilde
Vice President, nShift Norge
Vice President, nShift Norge
nShift
Last ned bilde

Lenker

Om nShift

nShift er verdensledende innen programvare for forsendelser og håndtering av pakkelevering. nShift muliggjør friksjonsfri forsendelse og retur av nesten en milliard forsendelser i 190 land årlig. nShifts programvare brukes globalt av e-handel, detaljhandel, produksjon og 3PL-avsendere. Selskapet har hovedkontor i London og Oslo. nShift har over 500 ansatte på tvers av kontorer i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Storbritannia, Polen, Nederland, Belgia og Romania.

Om Hunkemüller

Hunkemoller er Europas raskest voksende undertøysmerke med toppmoderne nettbutikker og over 900 butikker som fungerer som digitale knutepunkter. Kundene våre (Sheroes) tiltrekkes av vår tydelige merkevaresignatur, og stadig nye kolleksjoner som appellerer til en rekke Sheroes på tvers av aldre, kulturer, kroppsformer, smaker og budsjetter. Alt leveres via en inspirerende andleopplevelse - uansett kanal. Vår ambisjon er å alltid være et høyt elsket, sosialt og inkluderende merke, og vi gjør dette ved å tilby en kombinasjon av markedsledende, inspirerende kundeopplevelse, lidenskapelig personale, service i verdensklasse, smart bruk av teknologi for å bygge livstidslojalitet.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye