BankID BankAxept lanserer det nye varemerket Stø
To av Norges mest brukte tjenester får nå selskap av et helt nytt varemerke: Stø. Fra i høst vil Stø bli innført på flere tjenester fra selskapet BankID BankAxept, både i og utenfor BankID-appen.

– Stø er et kort, enkelt og nordisk navn. Det gir assosiasjoner til noe stødig, bunnsolid og trygt, og det er akkurat det løsninger fra Stø skal være. Vi gleder oss til lansering av en rekke nyttige tjenester i ny drakt fremover, sier Ida Håvik, leder for Marked og kommunikasjon i BankID BankAxept.
Da BankID BankAxept AS ble eget selskap for litt over et år siden, startet arbeidet med å finne et nytt varemerkenavn. De eksisterende varemerkene BankID og BankAxept og selskapsnavnet BankID BankAxept AS videreføres, mens nye tjenester som ikke naturlig hører inn under disse, vil fremover samles under varemerket Stø.
Stø-navnet skal blant annet gjøre det synlig at selskapet har mer å by på enn infrastruktur for banknæringen.
– Vi er i ferd med å gå fra å være en leverandør av infrastruktur til å bli en tjenesteleverandør, og nå har vi et varemerke der vi kan innovere utenfor bankboksen. Navneletingen har tatt tid, men viktigst for oss var å lande på noe vi virkelig likte og som føltes som oss. NoA Consulting og Anti skal ha kudos for solide leveranser på merkenavn og visuell identitet, sier Håvik.

Stø Kundesjekk og ID-sjekk
Den første draktendringen vil skje for tjenester som har vært i markedet en stund, deriblant kjenn-din-kunde-tjenesten Kundesjekk og pass-legitimeringstjenesten ID-sjekk. Fremover vil det også lanseres flere nye verdiøkende tjenester i Stø-drakten, både i og utenfor BankID-appen.
– Mulighetene er uendelige. Vi har tro på at Stø vil kunne få et solid fotfeste, sammen med våre to andre sterke merkevarer, gjennom nye og nyskapende tjenester. Nå må vi bevise det, sier Ida Håvik.

Nøkkelord
Kontakter
Ida HåvikLeder Marked og kommunikasjon BankID BankAxept
Tel:+47 975 22 627ida.havik@bidbax.noHege SteinslandKommunikasjonssjef BankID BankAxept
Tel:+47 900 12 748hege.steinsland@bidbax.noOm oss
BankID og BankAxept er Norges mest brukte tjenester innen ID og betaling. Selskapet BankID BankAxept eies av bankene i Norge og leverer trygg og enkel betaling og innlogging for hele Norge. I tillegg tilbyr selskapet flere tjenester som kjenn-din-kunde-tjenesten Kundesjekk og Kontanttjenester i butikk.
BankAxept er Norges desidert mest brukte og kostnadseffektive betalingssystem. BankAxept har gjort Norge til verdens mest kontantløse samfunn og håndterer over 80 prosent av alle korttransaksjoner i fysisk handel. Nesten 9 av 10 betalinger skjer med tæpping av kortet. Butikkene foretrekker BankAxept på grunn av pris, stabilitet, sikkerhet og raskt oppgjør.
4,4 millioner nordmenn har BankID som brukes til alt fra nettbank, offentlige tjenester og private tjenester innenfor mange bransjer. BankID gir trygg og enkel identifisering og signering på nett, og brukes nær 1 milliard ganger i løpet av et år.
Følg pressemeldinger fra BankID BankAxept
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra BankID BankAxept på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra BankID BankAxept
Dyrtiden slår inn: Jakter på gode tilbud3.10.2023 10:48:13 CEST | Pressemelding
I august og september brukte nordmenn mindre penger enn i samme periode i fjor: — Dyrere tider merkes godt for mange. Nå er det måtehold og sparsomhet som gjelder, sier Anita Frantzen, leder for kortbetaling i BankID BankAxept.
Kortbruken økte i Nord-Norge i juli3.8.2023 15:30:08 CEST | Pressemelding
Nordmenn handlet for 50 milliarder kroner med BankAxept-kortene i juli. Vekstvinneren ble Nord-Norge, som hadde 1,3 prosent høyere omsetning enn i fjor. Vestland fikk 4,6 prosent lavere omsetning enn i fjor.
Norgesferie med solkrem, uteliv og karusell3.7.2023 14:09:15 CEST | Pressemelding
Til tross for at folk har fått dårligere råd, brukte nordmenn 1,6 prosent mer i årets første feriemåned enn i fjor. – Vi har kost oss godt her hjemme. Med bra vær flere steder ble det et yrende uteliv i juni, sier Anita Frantzen, leder for kort og verdiøkende tjenester i BankAxept.
Skal levere Kjenn-din-kunde-tjeneste til Sveriges største regnskapssystem24.5.2023 08:00:00 CEST | Pressemelding
Kjenn-din-kunde-systemet Kundesjekk blir tilgjengelig i Fortnox, Sveriges største regnskapssystem. Tusenvis av rapporteringspliktige selskaper i Sverige får dermed tilgang på et solid verktøy i kampen mot økonomisk kriminalitet.
BankAxept blir tilgjengelig i Apple Pay23.5.2023 09:56:47 CEST | Pressemelding
BankID BankAxept jobber sammen med Apple for å tilrettelegge for BankAxept-betaling i Apple Pay. Det vil bety reduserte kostnader for butikkene i Norge.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom