TUI lanserer reiser til åtte nye byer i USA
TUI lanserer åtte nye amerikanske destinasjoner nå i høst. – USA er et mangfoldig land man enten drømmer om å dra til eller reise tilbake til, sier kommunikasjonssjef, Anne Mørk-Løwengreen. Antall bestillinger fra Norge til USA har nesten fordoblet seg siden i fjor.

Drømmer du en roadtrip i California eller synes det høres mer spennende ut med jazz og kreolsk mat i New Orleans? Nordmenn synes USA er et stadig mer forlokkende reisemål, og antall bestilinger er nesten fordoblet sammenlignet med samme tid i fjor. Derfor velger TUI å utvide med åtte nye destinasjoner nå i høst. Fra før har det vært mulig å reise til Florida og New York.
Nå er det også mulig å bestille reiser til Los Angeles, Boston, San Diego, San Fransisco, Chicago, Las Vegas, Washington og New Orleans.
Disse destinasjonene er mest populære
Reiseselskapet TUI er mest kjent for å tilby klassiske charterdestinasjoner, men er på en strategisk vekstreise, hvor målet er å tilby alle typer reiser. Utvidelsen i USA er et ledd i dette arbeidet. TUI har nå et reisetilbud til over 100 destinasjoner verden over.
– Vi følger etterspørselen på markedet veldig tett og investerer og utvider porteføljen vår fortløpende. USA er et stort og mangfoldig land som mange nordmenn drømmer om å reise til eller ønsker å reise tilbake til. Det er veldig moro at vi nå kan tilby reiser til så mange byer, hvor det venter unike opplevelser. Jeg var selv i Las Vegas i sommer, og det er jo noe helt annet enn en solferie til Florida, sier kommunikasjonssjef i Norge, Anne Mørk-Løwengreen.
Det er oktober, november og desember som er de mest populære avreisemånedene for nordmenn til USA. Foreløpig er det de klassiske reisene til Miami og Orlando i Florida og Los Angeles som er mest populære.

Fleksibilitet og trygghet gir konkurransefordel
– Det blir spennende å se hvordan dette bildet endrer seg etter hvert som det blir mer kjent at man har muligheten til å utforske så mange ulike byer og delstater. New Orleans frister meg veldig med sin rike matkultur, musikk - og kulturliv. Det er jo en drøm å oppleve Mardi Gras-festivalen, sier Mørk-Løwengreen.
Det blir stadig mer populært å bestille sin egen pakkereise, noe som gir fleksibilitet og muligheten til å skreddersy reisen etter egne behov. Samtidig som man får mye av den samme tryggheten som en klassisk charterreise gir.
Opplevelser er i fokus i USA
Det er ikke bare reisen din som kan bestilles på forhånd. TUI har også en egen digital plattform, hvor opplevelser og attraksjoner kan planlegges før avreise.
– Mange av våre USA-reisende velger for eksempel å bestille billetter til populære attraksjoner via vår opplevelsesplattform, inkludert inngang til Walt Disney World eller Frihetsgudinnen. Å bestille leiebil er også vanlig, sier Tommy Serban, kommersiell direktør i TUI.
TUIs nye destinasjoner til USA høsten 2023
- Los Angeles
- Boston
- San Diego
- San Fransisco
- Chicago
- Las Vegas
- Washington
- New Orleans
Nøkkelord
Kontakter
Anne Mørk-LøwengreenKommunikasjonssjef, NorgeTUI
Tel:+47 99205332anne.lowengreen@tui.noBilder




Om oss
TUI Norge er en del av TUI Nordic, som med en markedsandel på 25 % er den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern, som er virksomt på om lag 180 destinasjoner verden over.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Vi flykter hit i høstferien21.9.2023 09:11:30 CEST | Pressemelding
Når det gjelder det mest populære reisemålet i høstferien er det ingen konkurranse å snakke om. Her er det ingen over og ingen ved siden. – Det samme gjentar seg år etter år, sier kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
Nordmenn er nordiske mestere i å sette sammen reiser selv18.9.2023 09:03:30 CEST | Pressemelding
55% av nordmenn liker best å bestille fly og hotell hver for seg, når de skal ut på reise. Det viser TUIs årlige merkevareundersøkelse. Det går hånd i hanske med reiseoperatørens nye langtidsstrategi for vekst.
Utvider merkevaren – nå kan du reise hvor du vil med TUI12.9.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding
Målet til TUIs nye merkevarekampanje, er å vise fram bredden i alt selskapet tilbyr med alt fra klassisk charter til ski og storbyferier eller reiser til eksotiske reisemål.
Nå kan du fly direkte til fredagstacoens hjemland6.9.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding
TUI har satt opp tre direktefly til Mexico i vinter. – Nordmenn begynner virkelig å få øynene opp for dette spennende reisemålet. Det har kommet inn nesten tre ganger så mange bestillinger i år sammenlignet med i fjor vinter, sier kommunikasjonssjef, Anne Mørk-Løwengreen.
Dette reisemålet har vært mest populært i tre uker30.8.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding
– Bestillingene har økt med 15% sist uke og klassikeren har vært vår bestselger de siste tre ukene, sier kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom