TUI lanserer reiser til åtte nye byer i USA
TUI lanserer åtte nye amerikanske destinasjoner nå i høst. – USA er et mangfoldig land man enten drømmer om å dra til eller reise tilbake til, sier kommunikasjonssjef, Anne Mørk-Løwengreen. Antall bestillinger fra Norge til USA har nesten fordoblet seg siden i fjor.
Drømmer du en roadtrip i California eller synes det høres mer spennende ut med jazz og kreolsk mat i New Orleans? Nordmenn synes USA er et stadig mer forlokkende reisemål, og antall bestilinger er nesten fordoblet sammenlignet med samme tid i fjor. Derfor velger TUI å utvide med åtte nye destinasjoner nå i høst. Fra før har det vært mulig å reise til Florida og New York.
Nå er det også mulig å bestille reiser til Los Angeles, Boston, San Diego, San Fransisco, Chicago, Las Vegas, Washington og New Orleans.
Disse destinasjonene er mest populære
Reiseselskapet TUI er mest kjent for å tilby klassiske charterdestinasjoner, men er på en strategisk vekstreise, hvor målet er å tilby alle typer reiser. Utvidelsen i USA er et ledd i dette arbeidet. TUI har nå et reisetilbud til over 100 destinasjoner verden over.
– Vi følger etterspørselen på markedet veldig tett og investerer og utvider porteføljen vår fortløpende. USA er et stort og mangfoldig land som mange nordmenn drømmer om å reise til eller ønsker å reise tilbake til. Det er veldig moro at vi nå kan tilby reiser til så mange byer, hvor det venter unike opplevelser. Jeg var selv i Las Vegas i sommer, og det er jo noe helt annet enn en solferie til Florida, sier kommunikasjonssjef i Norge, Anne Mørk-Løwengreen.
Det er oktober, november og desember som er de mest populære avreisemånedene for nordmenn til USA. Foreløpig er det de klassiske reisene til Miami og Orlando i Florida og Los Angeles som er mest populære.
Fleksibilitet og trygghet gir konkurransefordel
– Det blir spennende å se hvordan dette bildet endrer seg etter hvert som det blir mer kjent at man har muligheten til å utforske så mange ulike byer og delstater. New Orleans frister meg veldig med sin rike matkultur, musikk - og kulturliv. Det er jo en drøm å oppleve Mardi Gras-festivalen, sier Mørk-Løwengreen.
Det blir stadig mer populært å bestille sin egen pakkereise, noe som gir fleksibilitet og muligheten til å skreddersy reisen etter egne behov. Samtidig som man får mye av den samme tryggheten som en klassisk charterreise gir.
Opplevelser er i fokus i USA
Det er ikke bare reisen din som kan bestilles på forhånd. TUI har også en egen digital plattform, hvor opplevelser og attraksjoner kan planlegges før avreise.
– Mange av våre USA-reisende velger for eksempel å bestille billetter til populære attraksjoner via vår opplevelsesplattform, inkludert inngang til Walt Disney World eller Frihetsgudinnen. Å bestille leiebil er også vanlig, sier Tommy Serban, kommersiell direktør i TUI.
TUIs nye destinasjoner til USA høsten 2023
- Los Angeles
- Boston
- San Diego
- San Fransisco
- Chicago
- Las Vegas
- Washington
- New Orleans
Nøkkelord
Kontakter
Anne Mørk-LøwengreenKommunikasjonssjef, NorgeTUI
Tel:+47 99205332anne.lowengreen@tui.noBilder
Om oss
TUI Norge er en del av TUI Nordic, som med en markedsandel på 25 % er den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern, som er virksomt på om lag 180 destinasjoner verden over.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Ukas tall fra TUI: 817015.10.2024 14:56:20 CEST | Pressemelding
Hver uke presenterer vi et tall som beskriver verdens største reiseoperatør TUI på en aller annen måte. Tallet denne uka er 8170.
TUI er ny hovedsponsor for maratonen på Rhodos11.10.2024 13:39:28 CEST | Pressemelding
TUI er ny hovedsponsor for maratonen på Rhodos de neste tre årene, altså i 2025 til 2027.
Nordmenn elsker dette landet - TUI satser friskt10.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
– Nordmenn elsker italia, og da er det gøy at vi nå kan tilby enda flere vakre steder å utforske i dette herlige landet, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen. De nyeste tilskuddene er Liguria og Comosjøen.
Ukas tall fra TUI: 7007.10.2024 13:24:21 CEST | Pressemelding
Hver uke presenterer vi et tall som beskriver verdens største reiseoperatør TUI på en aller annen måte. Tallet denne uka er 700.
TUI utvider samarbeidet med lavprisselskaper3.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
Denne høsten lanserer TUI flere nye flyforbindelser med lavprisflyselskapet Easyjet. – Det betyr større valgfrihet for kundene våre, sier kommersiell direktør for TUI Nordic, Tommy Serban.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom