Nordmenn er nordiske mestere i å sette sammen reiser selv
55% av nordmenn liker best å bestille fly og hotell hver for seg, når de skal ut på reise. Det viser TUIs årlige merkevareundersøkelse. Det går hånd i hanske med reiseoperatørens nye langtidsstrategi for vekst.

TUI gjennomfører jevnlig merkevareundersøkelser og et av de faste spørsmålene er hvordan de nordiske gjestene ønsker å bestille reisen sin. Hele 55% av nordmennene oppgir at de foretrekker å bestille reiser med fly og hotell separat. Det er den høyeste andelen i alle de nordiske landene. 22 % foretrekker å bestille en pakkereise med charterfly, mens reisetypen er irrelevant for 24 %.
– Det er tydelig at fleksibilitet er ekstra viktig for oss nordmenn. Når man bestiller fly og hotell separat, er man heller ikke bundet til de tradisjonelle reiselengdene. Er det en 9 eller 12 dagers reise som passer deg best, så kan du bestille akkurat det. Samtidig som du beholder tryggheten gjennom å bruke en reiseoperatør, sier kommunikasjonsjef Anne Mørk-Løwengreen.

Strategien gir fleksibilitet
TUI har tatt konsekvensen av dette behovet for fleksibilitet og skreddersøm. Den nye vekststrategien tiltrekker seg målgrupper som normalt ikke bestiller charterreiser.
– I TUI-appen bygger vi opp et helt økosystem, hvor du kan bestille pakkereiser, kun fly, kun hotell, opplevelser eller andre oppgraderinger. Vi er ute på en langsiktig, strategisk reise sammen med gjestene våre, hvor målet er å levere alt som har med reiser å gjøre, sier salgssjef i TUI Norge, Anya Tonn.
Denne voksende reiseporteføljen synliggjøres i disse dager, gjennom en stor merkevarekampanje på TV, radio og på digitale flater.
Les også: Lanserer reiser til åtte nye byer i USA
Gir et konkurransefortrinn
– De klassiske charterreisene til solen er fortsatt kjernen vår, men det brede spekteret av reiseopplevelser vi tilbyr i tillegg, gir større fleksibilitet og valgfrihet. Samtidig forventes den samme tryggheten som er så sterkt knyttet til merkevaren vår. Kombinasjonen gir merverdi og et konkurransefortrinn i forhold til andre reiseselskaper, sier Tonn.
Som et ledd i strategien lanserte TUI i begynnelsen av 2023 en ny plattform, hvor man kan bestille kun hotell.
Innen året er omme skal du kunne velge mellom 100 000 hoteller verden over. 80 % av dem som hittil har brukt muligheten til å bestille kun hotell er nye kunder.
Kan reise til hele verden!
TUIs nordiske portefølje omfatter nå fler enn 100 destinasjoner over hele verden – og det blir stadig flere.
–Om det er en weekend i en storby, en uke på Gran Canaria, eller å utforske en paradisøy som er din neste drømmeferie, så kan du reise med oss, sier Mørk-Løwengreen.
Nøkkelord
Kontakter
Anne Mørk-LøwengreenKommunikasjonssjef, NorgeTUI
Tel:+47 99205332anne.lowengreen@tui.noOm oss
TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 25 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Vi flykter hit i høstferien21.9.2023 09:11:30 CEST | Pressemelding
Når det gjelder det mest populære reisemålet i høstferien er det ingen konkurranse å snakke om. Her er det ingen over og ingen ved siden. – Det samme gjentar seg år etter år, sier kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
TUI lanserer reiser til åtte nye byer i USA13.9.2023 09:12:12 CEST | Pressemelding
TUI lanserer åtte nye amerikanske destinasjoner nå i høst. – USA er et mangfoldig land man enten drømmer om å dra til eller reise tilbake til, sier kommunikasjonssjef, Anne Mørk-Løwengreen. Antall bestillinger fra Norge til USA har nesten fordoblet seg siden i fjor.
Utvider merkevaren – nå kan du reise hvor du vil med TUI12.9.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding
Målet til TUIs nye merkevarekampanje, er å vise fram bredden i alt selskapet tilbyr med alt fra klassisk charter til ski og storbyferier eller reiser til eksotiske reisemål.
Nå kan du fly direkte til fredagstacoens hjemland6.9.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding
TUI har satt opp tre direktefly til Mexico i vinter. – Nordmenn begynner virkelig å få øynene opp for dette spennende reisemålet. Det har kommet inn nesten tre ganger så mange bestillinger i år sammenlignet med i fjor vinter, sier kommunikasjonssjef, Anne Mørk-Løwengreen.
Dette reisemålet har vært mest populært i tre uker30.8.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding
– Bestillingene har økt med 15% sist uke og klassikeren har vært vår bestselger de siste tre ukene, sier kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom