Elkjøp Nordic

Elkjøp vant innovasjonspris for sin Live Shopping-løsning

Del

Elektronikkjeden jobbet på spreng for å få nye tiltak på plass, da COVID-19 stengte ned landet for to år siden. Live shopping var en av ideene som kom og som raskt ble iverksatt sammen med teknologiselskapet Bambuser, for å hjelpe kunder som ikke kunne handle nødvendig utstyr fysisk. Dette får Elkjøp nå skryt for internasjonalt.

I slutten av mars 2020 lanserte Elkjøp Live shopping for sine kunder, da landet innførte hjemmekontor, hjemmeskole, hjemmekarantene og deretter opplevde perioder med stengte butikker. Foto: Elkjøp Norge
I slutten av mars 2020 lanserte Elkjøp Live shopping for sine kunder, da landet innførte hjemmekontor, hjemmeskole, hjemmekarantene og deretter opplevde perioder med stengte butikker. Foto: Elkjøp Norge

Under pandemiens start i 2020 var Elkjøp raskt ute med å tilby nye og innovative løsninger for å omstille seg til den digitale endringen som kom nærmest over natten. Live shopping ble lansert i slutten av mars 2020 og har siden det blitt re-lansert og utviklet.

Da ble gleden stor under Bambuser sin første globale konferanse denne uken, da Elkjøp mottok Innovasjonsprisen for «det mest innovative selskapet innen Live Shopping løsninger 2022».

- Dette er en viktig pris for oss internt etter de to årene vi har stått i sammen som selskap. Jeg tror ingen av oss noen gang glemmer den første tiden med usikkerhet, redsel og uvitenhet for hvordan de nærmeste ukene skulle bli når pandemien var et faktum. Live Shopping var et av de første tiltakene vi satte i gang i Norge, og som deretter også ble tatt ut hos våre kolleger i Norden, forteller Fredrik Tønnesen, Chief Operating Officer for Elkjøp Nordic og Administrerende direktør for Elkjøp Norge.

Videreutviklet Live shopping-konseptet i år

Den digitale handleopplevelsen har ikke blitt mindre populær etter samfunnet åpnet opp igjen. Elkjøp videreutviklet konseptet og på starten av året ble det satt inn ekstra ressurser for å drifte Elkjøp Live shopping.

- Vi har nå flere mennesker som er dedikerte til å jobbe med den digitale kjøpsopplevelsen til kundene våre gjennom Live shopping, noe vi så var nødvendig for å kunne hjelpe alle som ønsker å bruke denne tjenesten. Så denne prisen deler vi også med våre kunder, uten deres lyst, ønske og evne til å teste ut nye løsninger hadde vi ikke kunnet fortsette å videreutvikle og tilby de heller, så tusen takk, sier Tønnesen.

null
Morten Schwartzmann, Productivity Manager i Elkjøp Nordic som har jobbet med Live Shopping-løsningen, viser frem innovasjonsprisen. Foto: Elkjøp Norge

  

FAKTABOKS
Bambuser er et Live video shopping teknologiselskap basert i Stockholm, som har utviklet en software som flere selskaper over hele verden har startet å ta i bruk. Deres kunder er blant annet Adidas, Tommy Hilfiger, Clarins, Farfetch og LVMH.

Kontakter

Bilder

Følg pressemeldinger fra Elkjøp Nordic

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Elkjøp Nordic på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Elkjøp Nordic

Elkjøp Nordic viser tidlige tegn på bedring i fortsatt beintøft marked18.12.2023 08:09:35 CET | Pressemelding

Halvårsresultatet til den nordiske elektronikkgiganten viser en solid fremdrift på tross av all motvind. Med effektive kostnadstiltak motvirker Elkjøp en fortsatt nedgang i markedet og løfter marginene tilbake til samme nivå som for to år siden. Halvveis i finansåret 23/24 viser resultatene at EBIT økte med 138 millioner kroner – mer enn en seksdobling sammenlignet med første halvår i fjor - til tross for en reduksjon i omsetning på -5,8%.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye