Thon Hotels

Thon Hotels inngår ny rammeavtale med Servicegrossistene for distribusjon av mat og drikke

Del

Thon Hotels har inngått en ny rammeavtale for distribusjon av mat og drikke med Servicegrossistene AS. Avtalen har en total ramme på om lag 700 MNOK. Servicegrossistene scoret høyt innen bærekraft, kvalitet og pris.

Fra venstre: Jan van der Burg, Servicegrossistene og Morten Thorvaldsen, Thon Hotels
Fra venstre: Jan van der Burg, Servicegrossistene og Morten Thorvaldsen, Thon Hotels

Morten Thorvaldsen, konserndirektør hotell og restaurant, Thon Hotels:
- Konkurransen på distribusjon av mat er i utvikling, og vi ser derfor meget positivt på at flere dyktige aktører er på banen. Med Servicegrossistene har vi funnet en god match, og vi har stor tro på vår nye samarbeidspartner. Avtalen er en følge av Thon Hotels’ og hele Olav Thon Gruppens ambisiøse bærekraftstrategi, som setter strenge krav til både oss selv og leverandører på blant annet lokal, kortreist mat, og råvarer som er bra for miljøet. 

Avtalen ble signert i Thon Hotels’ nye restaurant Osteria della Nonna på Thon Hotel Rosenkrantz i Oslo.

Jan van der Burg, administrerende direktør i Servicegrossistene:
-Vi er svært glade for at Thon Hotels har valgt Servicegrossistene på bakgrunn av vårt høye service- og tilpasningsnivå, og vår evne til å tilby konkurransedyktige priser. Det er spennende å jobbe med Thon Hotels rundt felles ambisjoner for miljø og bærekraft, og vi ser fram til å være en partner for Thon Hotels og hele Olav Thon Gruppen i utviklingen mot enda mer bærekraftige løsninger på produkter og logistikk for alle hoteller og serveringssteder i hele landet.

Om Servicegrossistene

Servicegrossistene er en av Norges største landsdekkende grossistkjeder i storhusholdningsmarkedet og består av 14 lokalt forankrede fullsortimentsgrossister. Servicegrossistene leverer alt av mat og drikke varer til hotell, restaurant, kantine, fastfood, offentlig- og maritim sektor. Med vekt på lokal forankring og god service, har Servicegrossistene de siste årene hatt god vekst. Omsetningen vil i 2023 bli over 4 mrd. NOK, med over 500 lokalt ansatte over hele landet


Thon Hotels' og Olav Thon Gruppens bærekraftstrategi

Olav Thon Gruppen har definert ambisiøse målsettinger for å bidra til en bærekraftig utvikling i samfunnet. Bærekraftstrategien består av tre pilarer med tilhørende langsiktige ambisjoner; Klima og natur, Sirkulære løsninger og Sosial rettferdighet. De langsiktige ambisjonene er; Netto nullutslipp i 2050, naturpositiv, 70% sirkulær innen 2030, full innsikt i verdikjeden og representativ ledelse.

Olav Thon Gruppen ønsker å bidra ved å minimere sin negative påvirkning, samt øke sin positive påvirkning, på FNs bærekraftsmål. Som en stor innkjøper, et konsern med mange kunder og ansatte, og som en hjørnesteinsbedrift og distriktsutvikler, kan Olav Thon Gruppen bidra i flere ledd.

Vi skal sørge for å kjøpe de råvarene som er best for miljøet og sosiale forhold. Vi skal redusere vårt forbruk i produksjon og drift. Vi skal påvirke våre leverandører, og tilrettelegge for at de tjenester vi tilbyr våre kunder er bærekraftige. Vi skal effektivisere vår daglige drift. Og vi skal være inkluderende og bidra til et mangfoldig næringsliv.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Servicegrossistene AS er ny distributør for mat og drikke til Thon Hotels
Servicegrossistene AS er ny distributør for mat og drikke til Thon Hotels
Last ned bilde
Jan van der Burg fra Servicegrossistene og Morten Thorvaldsen fra Thon Hotels markerer starten på et nytt samarbeid. Kontrakten ble signert på Osteria della Nonna på Thon Hotel Rosenkrantz
Jan van der Burg fra Servicegrossistene og Morten Thorvaldsen fra Thon Hotels markerer starten på et nytt samarbeid. Kontrakten ble signert på Osteria della Nonna på Thon Hotel Rosenkrantz
Last ned bilde
Osteria della Nonna er den nyåpnede restauranten på Thon Hotel Rosenkrantz i Oslo
Osteria della Nonna er den nyåpnede restauranten på Thon Hotel Rosenkrantz i Oslo
Last ned bilde

Om oss

Thon Hotels er en av Norges største hotellkjeder, og er en del av Olav Thon Gruppen. I Norge finnes ca. 80 hoteller, 8 i Brussel og 1 i Rotterdam. Thon Hotels har over 2,6 millioner gjestedøgn i løpet av et år. 

Thon Hotels har gjennomgått en omfattende oppussing de siste årene. Thon-hotellene er blitt fargerike og har fått en lekker design. Bak oppussingen står Sissel Berdal Haga Thon, designansvarlig i Olav Thon Gruppen, og interiørarkitekt MNIL Trond Ramsøskar.

Følg pressemeldinger fra Thon Hotels

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Thon Hotels på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Thon Hotels

Nybygget hotell på Straume blir Thon Partner Hotel Straume29.10.2024 08:00:00 CET | Pressemelding

Thons nye partnerhotell på Straume er under bygging og skal stå klart 29. april 2025. Hotellet ligger i nærheten av Sartor kjøpesenter i Straume utenfor Bergen. Det er Sartor Holding AS, hvor Ernst Einarsen er svært sentral, som drifter og eier hotellet, og som har inngått partnersamarbeid med Thon Hotels. - Vi ser frem til at vi endelig kan åpne et splitter nytt hotell her på Straume. Dette blir et flott bygg vi kan være skikkelig stolte av, sier Ernst Einarsen, en av eierne og prosjektdirektør i Sartor Holding AS.

Thon Hotels er bransjevinner i Norsk Kundebarometer 20248.5.2024 13:04:25 CEST | Pressemelding

Thon Hotels gikk til topps i sin bransje i Norsk Kundebarometer for 2024. Undersøkelsen måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere og er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI. Kundetilfredshet er det viktigste parameteret som forteller noe om kvaliteten i leveransene fra bedriften, sett fra kundens ståsted. – Vi går på jobb hver eneste dag med mål om å sette farge på dagen og å begeistre gjestene våre. Topprangeringen i Norsk Kundebarometer er en utmerkelse til alle medarbeiderne i Thon Hotels, uttaler Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels. Vi ser tydelig at vårt langsiktige arbeid med å satse på bærekraft og å utvikle tjenester som møter kundenes behov, blir lagt merke til og satt pris på. Kundebarometeret er ytterligere bevis på at vi er på rett vei, og det inspirerer oss, sier Morten Thorvaldsen.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye