Elkjøp bytter ut uniformen på Fotballtrøyefredag – for tredje året på rad
#FotballtrøyeFredag markeres 5. mai, og for tredje år på rad inviteres alle fotball- og elektronikkglade nordmenn til å spille på samme lag i den livsviktige kampen til inntekt for Barnekreftforeningen. Over hele landet bytter Elkjøp-ansatte ut uniformen sin med fotballtrøyer, for å øke bevisstheten rundt barnekreftsaken og samtidig engasjere kunder gjennom ulike aktiviteter.

Skal du innom en Elkjøp-butikk fredag 5. mai? Da er det bare å ta på deg fotballtrøya og bidra til en god sak.
- FotballtrøyeFredag er et fantastisk og fargerikt konsept som samler alle varehusene våre rundt en felles hjertesak: Å bidra til at Barnekreftforeningen får samlet inn tiltrengte midler i kampen for at ingen barn skal dø av kreft. Dagen vekker enormt stort engasjement, og er annerledes, meningsfull og morsom, både for kundene som kommer innom våre varehus og våre medarbeidere, forteller Linda Frid Andresen, administrerende direktør i Elkjøp Norge.
Utfordrer konkurrentene
#Fotballtrøyefredag er et relativt nytt konsept i Norge. Elkjøp Norge har vært med fra startgropa i 2021, og i fjor utfordret de andre bedrifter i næringslivet til å bli med og støtte den gode saken og «kastet ballen» videre i sosiale medier. I år er også konkurrentene Power og Komplett utfordret, som gladelig ble med på å markere den viktige dagen.
- Det er veldig gøy å se at så mange har tatt utfordringen og at de i tillegg har sendt ballen videre igjen, slik at vi får flere med på å markere dagen. Vi gleder oss til å ta imot kundene våre i fotballtrøyer, skape masse engasjement, og samtidig få med store deler av næringslivet i vårens viktigste kamp til inntekt for det viktige arbeidet som Barnekreftforeningen gjør, sier Frid Andresen.
Auksjonerer bort trøya til Haaland
Truls Bang, varehussjef for Elkjøp Vesterålen, har trykket FotballtrøyeFredag til sitt bryst og har allerede jobbet i månedsvis for å sikre mest mulig engasjement rundt dagen. Nå har han fått med seg noen av de aller største fotballstjernene verden har å by på. Over 50 fotballtrøyer er samlet inn, blant dem signerte trøyer fra Erling Braut Haaland, Frida Maanum, Martin Ødegård, spillerne på Arsenal, Manchester United, Liverpool og de fleste lagene i Obos-ligaen og eliteserien.
- Fra 4. til 7. mai auksjoneres de signerte draktene bort til inntekt for Barnekreftforeningen. Som fotballentusiast og far betyr det mye å kunne bidra til en slik innsamling. Målet er å engasjere hele lokalmiljøet, og gjerne også hele Norge i auksjonen, slik at vi kan slå to fluer i en smekk – glede fotballentusiaster og samle inn mest mulig penger til en god sak, sier Bang.
- En av våre viktigste samarbeidspartnere
Elkjøp har vært en av Barnekreftforeningens største samarbeidspartnere siden FotballtrøyeFredags spede begynnelse. Trine Nicolaysen, generalsekretær i Barnekreftforeningen, forteller at selskapet har vært en viktig medspiller i å gjøre FotballtrøyeFredag kjent.
- Elkjøp er en utrolig viktig samarbeidspartner. De var pådriverne for å starte initiativet med Marius Klemo, Head of Brand & Digital, i spissen. I tillegg til å oppmuntre alle ansatte til å gå med sin favoritt-trøye på jobb fredag 5. mai, har de sparket ballen videre i eget nettverk, til andre bedrifter og til og med til konkurrenter. Bedriftene som deltar forteller at det er både meningsfylt, sosialt og ikke minst gøy for de ansatte, sier Nicolaysen som deler at hun og organisasjonen blir rørt over innsatsen som blir lagt ned.
- Sammen kommer vi nærmere målet om at ingen barn skal dø av kreft, legger hun til.
Nøkkelord
Kontakter
Anders RingenKommunikasjonsrådgiverElkjøp Norge
anders.ringen@elkjop.noBilder
Elkjøp Norge omsatte varer og tjenester for over 15,15 milliarder kroner i regnskapsåret 2020/2021.
I Norge har vi i dag 153 butikker fordelt på egeneide butikker og Franchiseeiere.
I Elkjøp Norge er vi over 3000 ansatte i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Currys - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.
Konsernet har etablert detaljvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene.
Følg pressemeldinger fra Elkjøp Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Elkjøp Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Elkjøp Norge
Nordmenn har milliardbeløp liggende i skuffen24.2.2025 09:27:37 CET | Pressemelding
Norge topper statistikken for bruk-og-kast av elektronikk. I skuffer og skap over hele landet ligger dingser til en samlet verdi av milliarder av kroner og støver ned. Nå går Elkjøp og den norske KI-startupen Tings sammen for å forlenge levetiden til nordmenns teknologi.
KI gjør hverdagen enklere og morsommere i 202514.1.2025 07:00:00 CET | Pressemelding
Fem trender i forbrukerelektronikk. I 2025 vil kunstig intelligens for alvor slå inn i hverdagen din. Komplekse algoritmer vil lære deg å kjenne og dermed blir hverdagen morsommere, enklere og mer nyttig.
Sånn bytter du julegaven din27.12.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Ønsket du deg ikke gaven du fikk? Det er lov! Eller fikk du to av samme? Slik forholder du deg om du vil bytte julegaven din.
1 av 3 havner utenfor digitalt10.12.2024 07:06:46 CET | Pressemelding
Hver tredje nordmann synes den teknologiske utviklingen går så fort at det er vanskelig å henge med. Hver fjerde nordmann mener ulik tilgang på teknologi skaper økt klasseskille. Hver fjerde person under 29 år sier de føler seg mer ensomme på grunn av digitalisering. Det viser Elkjøps årlige undersøkelse av digitalt utenforskap.
To av tre nordmenn tror kunstig intelligens vil forandre studier og arbeidsliv, men få bruker det11.9.2024 06:30:00 CEST | Pressemelding
I Elkjøps «Teknotrøbbelundersøkelse 2024» svarer 65 prosent av nordmenn at de tror kunstig intelligens kommer til å endre måten vi jobber og lærer på i dag. Samtidig er det kun 20 prosent som bruker kunstig intelligens (KI) i jobb eller studiesammenheng. – Et bekymringsfullt gap, mener Elkjøp og IKT Norge.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom