Trer inn i ledergruppa til Elkjøp Norge: Jawad Asadi tar over rollen som Head of Operations

Asadi kommer fra rollen som varehussjef hos Elkjøps største butikk på Lørenskog. Han har hatt en kometkarriere i selskapet og startet som deltidsselger ved Storo i 2014. Derfra gikk han videre til stillinger som heltidsselger, avdelingsleder og deretter videre til varehussjef ved tre av Elkjøps varehus.

Nå blir han ansvarlig for butikkdriften i Elkjøp Norge.

Gleder seg: Jawad Asadi har imponert i Elkjøp gjennom gode prestasjoner og lederegenskaper i butikk, og ser nå frem til nye og spennende oppgaver i selskapet han har vært en del av i ni år. Foto: Elkjøp Norge

Asadi har blitt kåret til Årets varehussjef og Årets varehus opptil flere ganger, i tillegg til en av topp ti ledertalenter av E24 i 2022. Nå ser han frem til å tre inn i rollen som Head of Operations i Elkjøp Norge. Asadi har hatt en lidenskap for lederskap og retail siden han startet sin reise i Elkjøp for ni år siden.

– Min iver for lederskap kommer fra forståelsen av den enorme innflytelsen en leder kan ha på mennesker. Gjennom min reise som leder har jeg observert ulike ledere og lederstiler og hvilke innflytelse de har hatt på mennesker og resultater. Jeg har sett både suksesser og feil, og jeg har lært av begge, forteller Asadi.

Nå ser han frem til å komme tettere på butikkene over hele landet, og løfte lederkompetanse, inspirere og bidra til lønnsom drift ut ifra den enkelte butikk sine behov.

Hjertet i Elkjøp

Administrerende direktør i Elkjøp Norge, Linda Frid Andresen, er godt fornøyd med det nye tilskuddet til ledergruppen.

– Vi er veldig fornøyde med å få med oss Jawad, som i tillegg til åpenbare ambisjoner og fantastiske resultater, også utviser stor innsikt og refleksjon rundt lederfaget og den betydningen ledelse og verdier har for menneskene i Elkjøp. Operations er på mange måter hjertet i Elkjøp, hvor de fleste jobber og hvor størsteparten av resultatene skapes. Jeg ser det derfor som en stor fordel at vi får en leder som så nylig har bred operativ erfaring og vil kunne trekke på dette inn i lederoppgaven og samhandlingen mellom butikker og hovedkontor, sier Frid Andresen.

Asadi er ikke i tvil om hvilke områder han mener selskapet bør fokusere på i tiden som kommer for å lykkes.

– Alt handler om å sette våre kunder og våre ansatte i fokus. Ved å skape en kultur som fremmer innovasjon, legge vekt på kundeopplevelsen, bærekraftighet og kontinuerlig læring, kan vi skape en organisasjon som virkelig blomstrer i den tiden vi er inne i, avslutter han.

I Elkjøp Norge er vi over 3000 ansatte i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Currys - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.