Dette er Årets Butikk

REMA 1000 Stavset med Kjøpmann Thomas O. Dahl er kåret til Årets Butikk. Det skjedde i Trondheim på det årlige Riksmøtet til dagligvarekjeden i går kveld.

Årets Butikk ble kåret på det årlige Riksmøtet til REMA 1000 Norge, der kjøpmenn, eiere, medarbeidere og leverandører samles. Prisen er en annerkjennelse av dyktig lederskap og god kultur, samtidig som kjøpmennene har levert sterke resultater.

– Prisen for Årets Butikk henger høyt i vår organisasjon. Den løfter frem de som jobber godt og i tråd med verdiene våre hver eneste dag, og som alltid setter kunden først, sier administrerende direktør Tom Kristiansen hos REMA 1000 Norge.

Det er sterk konkurranse om prisen – til sammen er det over 650 butikker fra hele landet som vurderes til Årets Butikk. Noen kjennetegn går imidlertid igjen blant vinnerne: REMA 1000 Stavset har levert solide resultater gjennom en sterk forankring i REMA 1000 sine konsepter og kultur.

– Vinner-butikken og Kjøpmannen er respekterte forbilder og ledere i vår organisasjon. Du får virkelig lyst til å handle i deres butikker, og de har en ekstremt god serviceinnstilling overfor kundene, sier Kristiansen.

– Årets butikk er en strålende ambassadør for vårt konsept og våre verdier. Thomas er en fantastisk rollemodell for etablerte og nye kjøpmenn i REMA 1000 Region Midt Norge. Thomas har alltid kunden som prioritet nr.1 – vår øverste sjef, hvor han sammen med sine ansatte jobber steinhardt dag etter dag for å skape den beste handleopplevelsen i sitt lokalmarked. REMA 1000 Stavset leverer gode økonomiske resultater og har levert et veldig bra år, står det i juryens begrunnelse.

Kjøpmann Thomas roser teamet sitt og familien sin

– Moren og faren min jobber der fremdeles. De startet butikken da jeg var to år gammel, så vi er en skikkelig familiebedrift. Vi har også det beste teamet med medarbeidere, og det bevises nå ved at vi mottar denne prisen. Tusen takk til alle sammen og tusen takk til gjengen på Stavset. Det er et privilegium å få være kjøpmann der, avslutter Thomas.