Dette er Årets Butikk

Årets Butikk ble kåret på det årlige Riksmøtet til REMA 1000 Norge, der kjøpmenn, eiere, medarbeidere og leverandører samles. Prisen er en annerkjennelse av dyktig lederskap og god kultur, samtidig som kjøpmennene har levert sterke resultater.
– Prisen for Årets Butikk henger høyt i vår organisasjon. Den løfter frem de som jobber godt og i tråd med verdiene våre hver eneste dag, og som alltid setter kunden først, sier administrerende direktør Tom Kristiansen hos REMA 1000 Norge.
Det er sterk konkurranse om prisen – til sammen er det over 650 butikker fra hele landet som vurderes til Årets Butikk. Noen kjennetegn går imidlertid igjen blant vinnerne: REMA 1000 Stavset har levert solide resultater gjennom en sterk forankring i REMA 1000 sine konsepter og kultur.
– Vinner-butikken og Kjøpmannen er respekterte forbilder og ledere i vår organisasjon. Du får virkelig lyst til å handle i deres butikker, og de har en ekstremt god serviceinnstilling overfor kundene, sier Kristiansen.
– Årets butikk er en strålende ambassadør for vårt konsept og våre verdier. Thomas er en fantastisk rollemodell for etablerte og nye kjøpmenn i REMA 1000 Region Midt Norge. Thomas har alltid kunden som prioritet nr.1 – vår øverste sjef, hvor han sammen med sine ansatte jobber steinhardt dag etter dag for å skape den beste handleopplevelsen i sitt lokalmarked. REMA 1000 Stavset leverer gode økonomiske resultater og har levert et veldig bra år, står det i juryens begrunnelse.
Kjøpmann Thomas roser teamet sitt og familien sin
– Moren og faren min jobber der fremdeles. De startet butikken da jeg var to år gammel, så vi er en skikkelig familiebedrift. Vi har også det beste teamet med medarbeidere, og det bevises nå ved at vi mottar denne prisen. Tusen takk til alle sammen og tusen takk til gjengen på Stavset. Det er et privilegium å få være kjøpmann der, avslutter Thomas.
Nøkkelord
Kontakter
Celine SjøbergKommunikasjonsrådgiver
Tel:800 31 015celine.sjoberg@rema.noHege RognlienLeder kommunikasjon REMA 1000
Tel:800 31 015hege.rognlien@rema.noBilder
Om REMA 1000
REMA 1000 AS omfatter virksomheten til REMA 1000 i Norge, Danmark og Sverige, samt REMA Industrier. Virksomheten eies 100 % av Reitangruppen. REMA 1000 er blant Norges største dagligvareaktør og en av landets sterkeste merkevarer. Siden 1979 har REMA 1000 tilbudt kunder over hele landet et godt valgt utvalg av dagligvarer av god kvalitet til de laveste prisene
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Påskens Frukt i løsvekt-kampanje ga rekordsalg24.4.2025 12:11:03 CEST | Pressemelding
REMA 1000 tok sats før påsken, og lanserte frukt i løsvekt som et sunnere alternativ til påskegodtet. Det ga salgsøkning på hele 66 prosent, sammenlignet med fruktsalget fra påsken i fjor. – En kjempesuksess, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
Grillsesongen: REMA 1000s testarena for nyheter24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
For REMA 1000 er grillsesongen mer enn pølser og potetsalat – det er et utstillingsvindu for produktinnovasjon. Nå rulles årets nyheter ut i butikkene, og det kundene elsker mest i sommer, kan fort ende opp som helårsvarer.
TikTok-kylling på påskens middagsbord18.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Kylling hører påsken til, også til middag. En fersk middagsinnsikt fra REMA 1000 tyder på at en stadig tilbakevendende TikTok-rett «Marry me chicken» blir å finne på mange nordmenns middagsbord denne påsken.
Her er nordmenns påskefavoritter17.4.2025 11:40:41 CEST | Pressemelding
Etter en måned med påskepriser i butikk har nordmenn rukket å fylle opp kjøleskapet med allslags godsaker før helligdagene. Grillpølser er blant nordmenns påskefavoritt i år, for grillsesongen; den er allerede i gang!
50 000 solgte melkekartonger – bidrar til inkluderende idrett14.4.2025 14:47:16 CEST | Pressemelding
Hjerteliga-melken har blitt en kundefavoritt. Over 50 000 enheter er solgt siden lansering i februar. For hver eneste solgte melk går én krone til Hjerteligaen, et initiativ som gir barn og unge med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom