Lavere pris inn til REMA 1000 betyr lavere pris ut til kunde.

I juni i år gikk vi bort fra de tradisjonelle prisvinduene som har regulert prissetting i norsk dagligvare i mange år. Samtidig kuttet vi prisene på 250 varer, som vi hadde fått lavere priser inn til oss på. Når kostnadene fra leverandørene går ned, går kuttet direkte ut til kundene våre, i form av lavere utsalgspriser. Det har vært REMA 1000s forretningsmodell, som vi ikke har viket fra siden vi introduserte lavpriskonseptet i Norge, for 45 år siden.
Nå skjer det igjen, og det kommer kunden til gode
Denne uken fikk vi beskjed fra våre leverandører om at prisene på store og viktige kjøttprodukter går ned til oss, fra 1.september. Derfor er prisen i dag satt ned på over 40varerinnenfor kategorien ferskt kjøtt og kjøttpålegg. Størrelsen på kuttene vil variere fra 0,6% til 8,6%.Flere av disse er volumprodukter som monner i handlekurven til barnefamilien.
Kunden er vår øverste sjef, og vi vil alltid gjøre alt vi kan for at hen skal få markedets laveste priser. Vi ønsker å være så åpne og transparente som mulig, og gjøre det enkelt for våre kunder å orientere seg. Listen over hvilke varer som nå har fått priskutt har vi derfor publisert på rema.no.
Nøkkelord
Kontakter
Hege RognlienLeder kommunikasjon REMA 1000
Tel:800 31 015hege.rognlien@rema.noBilder
Om REMA 1000
REMA 1000 AS omfatter virksomheten til REMA 1000 i Norge, Danmark og Sverige, samt REMA Industrier. Virksomheten eies 100 % av Reitangruppen. REMA 1000 er blant Norges største dagligvareaktør og en av landets sterkeste merkevarer. Siden 1979 har REMA 1000 tilbudt kunder over hele landet et godt valgt utvalg av dagligvarer av god kvalitet til de laveste prisene
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Påskens Frukt i løsvekt-kampanje ga rekordsalg24.4.2025 12:11:03 CEST | Pressemelding
REMA 1000 tok sats før påsken, og lanserte frukt i løsvekt som et sunnere alternativ til påskegodtet. Det ga salgsøkning på hele 66 prosent, sammenlignet med fruktsalget fra påsken i fjor. – En kjempesuksess, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
Grillsesongen: REMA 1000s testarena for nyheter24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
For REMA 1000 er grillsesongen mer enn pølser og potetsalat – det er et utstillingsvindu for produktinnovasjon. Nå rulles årets nyheter ut i butikkene, og det kundene elsker mest i sommer, kan fort ende opp som helårsvarer.
TikTok-kylling på påskens middagsbord18.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Kylling hører påsken til, også til middag. En fersk middagsinnsikt fra REMA 1000 tyder på at en stadig tilbakevendende TikTok-rett «Marry me chicken» blir å finne på mange nordmenns middagsbord denne påsken.
Her er nordmenns påskefavoritter17.4.2025 11:40:41 CEST | Pressemelding
Etter en måned med påskepriser i butikk har nordmenn rukket å fylle opp kjøleskapet med allslags godsaker før helligdagene. Grillpølser er blant nordmenns påskefavoritt i år, for grillsesongen; den er allerede i gang!
50 000 solgte melkekartonger – bidrar til inkluderende idrett14.4.2025 14:47:16 CEST | Pressemelding
Hjerteliga-melken har blitt en kundefavoritt. Over 50 000 enheter er solgt siden lansering i februar. For hver eneste solgte melk går én krone til Hjerteligaen, et initiativ som gir barn og unge med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom