DIAGEO NORWAY AS

Nå kommer næringsinnhold, allergener og ingredienser på flasken!

Diageo vil gi våre kunder og forbrukere den informasjonen, de verktøyene og ressursene som trengs for å kunne gjøre informerte og ansvarlige valg. Diageo har derfor sett på nye metoder for å gi kundene og forbrukerne informasjon på en enkel og praktisk måte. Diageo Europa introduserer derfor nå en ny digital informasjonsplattform – Consumer Information Platform (CIP) - slik at kundene får all den informasjonen de ønsker. På den måten gir vi grundigere informasjon samt oppnår målene som ble vedtatt av Spirits Europe i 2019.

Diageo signerte i 2019 en uttalelse om ernæringsinformasjon og ingrediensliste gjeldende alkohol som selges i EU. Uttalelsen forplikter selskaper å oppgi nyttig informasjon både på forpakningen (kaloriinnhold) og på internett (ingredienser og full næringsinformasjon).

En pan-europeisk tilnærming

QR-kodene vil være tilgjengelig på våre alkoholholdige produkter som selges i Europa, inklusive Norge. Etiketten vil bli plassert på 35cl størrelser og oppover, slik at kunden i hvert land kan besøke den relevante nettsiden på sitt lokale språk. Dette inkluderer foreløpig over 16 globale merkevarer på 22 språk. Plattformen er designet for å være forbrukervennlig, intuitiv og informativ. Den vil inkludere ingrediensguider, fullstendig næringsinformasjon, og allergener.

Plattformens lansering vil komplementere Diageo`s selvpålagte informasjonsstandard – Diageo Consumer Information Standard (DCIS). Gjennom DCIS har Diageo laget en standard for informasjon for egne etiketter og emballasje. Med den nye digitale plattformen planlegger Diageo å øke innholdet fremover. Å gi god informasjon om miljøaspektet til hvert produkt er neste ressurs som Diageo ønsker å legge til i plattformen.

Olean Neznal, Managing Director i Nord-Europa sier: “Diageo er stolte av å være en ledende aktør som gir forbrukerinformasjon for å hjelpe våre kunder til å gjøre gode, informerte valg som en del av en balansert livsstil. CIP er det neste steget i vår forpliktelse til kundene, og sikrer forbrukere over hele Europa informasjonen de trenger, på sitt språk, for å gjøre gode valg når de velger mellom våre merkevarer».

De nye etikettene med QR-koder er nå på vei ut i markedet.

Om DIAGEO NORWAY AS

DIAGEO NORWAY AS
Apotekergata 10

Diageo er en global leder innen alkoholholdige drikkevarer med en enestående samling av merker, inkludert whisky fra Johnnie Walker, Crown Royal, JεB og Buchanans, vodkamerkene Smirnoff, Cîroc og Ketel One, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray og Guinness. Diageos produkter selges i mer enn 180 land rundt om i verden. Selskapet er notert på både London Stock Exchange (DGE) og New York Stock Exchange (DEO). For mer informasjon om Diageo, besøk www.diageo.com.

Følg pressemeldinger fra DIAGEO NORWAY AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra DIAGEO NORWAY AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra DIAGEO NORWAY AS