Universal Music Norge

HYBE X GEFFEN lanserer unikt samarbeid – Unge kvinner fra hele verden konkurrerer om plass på jentegruppe i K-pop-stil

Del

I natt annonserte musikkgigantene HYBE og Geffen Records de 20 internasjonale deltakerne som skal konkurrere om en plass i den første HYBE x Geffen Records globale jentegruppen.

De unge jentene fra alle verdens hjørner ble valgt ut fra de mer enn 120.000 søknader som kom in etter HYBE og Geffen først annonserte samarbeidet, HYBE X Geffen Global Group Audition, i november 2021. 

Dette ekstraordinære samarbeidet markerer den første gangen en av de store USA-baserte plateselskapene og en ledende K-pop entertainment har kombinert deres ekspertise i å oppdage og utvikle artister, for å introdusere oss for en internasjonal jentegruppe uten sidestykke. Det er også den første gangen en USA-basert jentegruppe vil bli satt sammen og modellert etter det verdenskjente K-POP trenings-og utviklingssystemet, som jentene har i hemmelighet har blitt utsatt for det siste året i Los Angeles, CA. 

Den flere år lange prosessen bak å skape jentegruppen har blitt dokumentert og skal gjøres om til en Netflix dokumentarserie, som for øyeblikket ikke har fått navn. Med ubegrenset tilgang, vil serien være et innblikk in reisen til å skape globale superstjerner, som inkluderer innsikt i det unike trenings- og utviklingsprogrammet satt opp av HYBE og Geffen Records. Serien regisseres av den prisvinnende filmskaperen, Nadia Hallgren, som også står bak den fire ganger Emmy nominerte Netflix-dokumentaren, Becoming. Dokumentarserien som er produsert av HYBE, Interscope Films og Boardwalk Pictures har planlagt premiere i 2024. 

Fra nå vil de 20 aspirerende artistene delta i et verdensklasses auditionprogram med navn "The Debut: Dream Academy", hvor fans kan følge med på konkurrentene mens de legger ut på den ekstensive auditionprossesen. Innholdet lanseres 1. september på YouTube. Ved slutten av auditionsprosessen, senere i år, vil de endelige medlemmene og navnet på gruppen bli lansert. 

På pressearrangementet, som fant sted hos IGA Studios i Santa Monica, CA, delte lederne Bang Si-Hyuk (styreleder i HYBE) og John Janick (Styreleder og administrerende direktør i Interscope Geffen A&M) historien og visjonen bak HYBE x Geffen Records partnerskapet. De ga også innsikt i det kommende prosjektet og reflekterte rundt hvordan det kanskje vil påvirke musikkindustrien på en global skala. 

Bang forteller, “I have wanted to form an international group based on K-pop methodology for a while. To do this I believed we needed a capable partner. When I met John (Janick), from the first moment, we both felt instantly that we had a connection, musically and creatively. I am very proud of the rich history we have made and the tremendous talent we have found. I am proud of the opportunities we have created within the K-Pop universe."

Janick legger til, “Since we began our partnership two years ago, Bang and I have often spoken about our shared beliefs in artist development, music and creativity. To develop a global group with Bang, with the best of K-Pop methodology, and our Geffen team, is truly special and will bring to life a first-of-its kind experience in music. Each candidate is incredibly talented, dedicated, and driven, making this an exciting moment for music fans around the world.”

 

Etter uttalelsene fra Bang og Janick, holdt et panel av eksperter som har jobbet tett på prosjektet, en omfattende Q&A. Blant ekspertpanelet var det navn som Tom March (President, Geffen Records) , Mitra Darab (President, HxG), Sungdeuk Son (Executive Creator, HxG), Humberto Leon (Creative Director), og Jay Ihn (Head of Creative Production, HxG). 

Kvelden endte med en avsløring av de 20 internasjonale deltakerne, som nå skal konkurrere om muligheten til å bli verdensstjerne. En kunstfilm som introduserer deltakerne og deres talenter ble også vist. Se den HER

Separat fra dette vil “The Debut: Dream Academy"-innhold fra audtion være tilgjengelig på nett med premierer 1. september på YouTube og vil i 12 uker følge deltakerne fram til livefinalen den 17. november, hvor de vil kjempe for en endelig plass i jentegruppen. Fansen vil spille en sentral rolle gjennom dele konkurransen og får mulighet til å stemme fram sine favoritter på Weverse og TikTok. 

I tillegg til fanavstemning, vil et panel med erfarne eksperter gi feedback og veiledning til deltakerne, som vil være en viktig del av å forme veksten og utviklingen av disse unge talentfulle kvinnene. 

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge

MARCUS & MARTINUS ANNONSERER EN SJELDEN KONSERTOPPLEVELSE: - Velkommen til vårt rom, sier duoen.21.11.2025 10:00:00 CET | Pressemelding

8. mai 2026 inntar Marcus & Martinus scenen på Unity Arena i Oslo med “The Room” - en unik one night only konsertopplevelse som er en inngang i guttas eget univers og starten på en helt ny æra. Med en rå internasjonal produksjon i ryggen blir det en elektrisk opplevelse du ikke vil gå glipp av, med både gamle hits og helt nye låter fremført for aller første gang. Billetter slippes 28. november kl. 10:00 via Ticketmaster.no – Endelig er vi tilbake i Oslo! Vi gleder oss til en magisk kveld på Unity Arena. Takk til alle dere som har vært med oss gjennom årene, dere betyr alt for oss. Dette er begynnelsen på noe nytt for oss, en slags oppvåkning, sier Marcus & Martinus. Duoen vil medvirke i den kommende sesongen av TV 2-programmet «Hver gang vi møtes», som sendes fra januar 2026. Med dette markerer de sitt tilbakevendende fokus på norskspråklige låter. – Vi er så gira på å få ta med denne energien ut til dere og dele både ny musikk og gamle favoritter. ‘The Room’ markerer starten på en ny

Von Disco forelsker seg i Norge og får med seg Tigergutt101 på Here We Go Again!14.11.2025 09:00:00 CET | Pressemelding

Stjerneskuddene i den svenske gruppen Von Disco er klare for å erobre Norge. 14. november slipper de den energiske og dansbare singelen “Here We Go Again”, et samarbeid med favorittene i Tigergutt101 – en ærlig låt som handler om å gi slipp og gå videre. “Låta handler om en eks som prøver å komme tilbake, men følelsene er borte. Det er en ærlig og direkte sang om å gå videre – selv når den andre ikke klarer å gi slipp,” forteller Von Disco. Med et fengende refreng, dynamisk samspill mellom svensk og norsk vokal og en produksjon som oser nordisk klubbenergi, leverer “Here We Go Again” en historie mange kan kjenne seg igjen i – med både vemod og eufori i samme pakke. Hør låten HER Samarbeidet med Tigergutt101 vokste ut av Von Discos fascinasjon for den norske musikkscenen: “Vi har helt siden starten hentet mye inspirasjon fra Norge – deres ville låter, energien og det gale publikummet. Å få æren av å lage vår første svensk-norske låt med Tigergutt føles utrolig stort. Gutta er morsomme,

Alessandra slipper EP-en Peperoncina - en feiring av dualitet, styrke og selvinnsikt14.11.2025 08:45:00 CET | Pressemelding

Etter en kongelig kinopremiere for «Queen Almighty» og massiv fansupport i høst, slipper Alessandra endelig sin EP: Peperoncina. En energibombe av en utgivelse – full av attitude, ærlighet og følelsesmessig dualitet: «Peperoncina er liten, men kraftfull – akkurat som følelsene jeg prøver å formidle. For meg handler det om å tørre å være både tøff og sårbar, sterk og følsom.» - Alessandra EP-en som slippes 14. november viser flere sider av Alessandra: «Jeg viser frem den modige siden av meg – hun som tar på seg det antrekket hun egentlig ikke tør, og bare rocker det. Men den myke delen er der også. Peperoncina handler om begge sider.» Hør Peperoncina HER Blant låtene finner vi den splitter nye singelen Not That Deep – en selvsikker og leken poplåt for alle som setter seg selv først: «Jeg er for opptatt av musikk, karriere og det jeg elsker å gjøre – så hvis du skal være en del av livet mitt, må du nesten tåle å bare være en liten hobby ved siden av alt det andre. Hvis Tate McRae og Megh

Dagny slipper tre akustiske låter 14. november13.11.2025 09:53:38 CET | Pressemelding

«JUPITER» står på egne ben som en personlig, og kanskje uventet, gave til fansen, uten direkte bånd til tidligere eller kommende utgivelser. Gjennom disse tre låtene viser Dagny en roligere og mer sårbar side som står i kontrast til hennes vanligvis energiske uttrykk, og gjør denne samlingen til det perfekte lydsporet for sesongen som ligger foran oss. De tre sangene er en del av soundtracket til sesong 3 av Netflix-serien Hjem til Jul, hvor Dagny selv spilte rollen som sykepleieren Lisa i andre sesong.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye