Eurospar-sjefen i Brumunddal ble årets kremmer!
Årets kremmerpris henger høyt blant NorgesGruppens nærmere 2000 butikker. Det var en rørt og stolt Edvard Børresen fra Eurospar Brumunddal som mottok årets pris på et større arrangement på Gardermoen i går kveld.

– Jeg så alle som var nominert, og tenkte her har ikke jeg en sjanse. Jeg når dem ikke opp til kneskåla en gang, og jeg er ganske lang, sa en tydelig rørt Edvard Børresen da han mottok prisen. - Jeg vil takke dem som nominerte meg og har hatt troen på meg. Det er veldig moro å jobbe i SPAR, og SPAR har gitt meg muligheten til å være en kremmer. Å få denne prisen gir meg gåsehud fordi alle vet hva Per-Erik Burud stod for. Han var en leder som gikk foran og viste vei, og det er det jeg prøver på. Dette var veldig gøy, sa Edvard Børresen til publikum under prisutdelingen.
Årets Kremmerpris, også kalt Per-Erik Buruds minnespris, er det mest prestisjefylte og høyeste påskjønnelsen du kan oppnå som kjøpmann og kremmer i NorgesGruppen. Den deles ut årlig på NorgesGruppens Konsernrådsmøte, og kåres av en jury bestående av sentrale ledere fra flere av NorgesGruppens forretningsområder. Og i år var det altså Edvard Børresen fra EUROSPAR Brumunddal som ble kåret som vinner. Prisen ble delt ut av konsernsjef Runar Hollevik og KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy fra juryen.
Juryens begrunnelse lyder som følger:
«Vinneren av Kremmerprisen 2023 er en stolt leder som vet at det er laget hans som må levere for at resultater skal komme. Ståltro på kjedekonseptet og aktivt med for å gi innspill til forbedringer som også gagner andre. Årets kremmer har hele tiden fokus på at i tøff konkurranse, må du ha det beste alternativet hver dag, for å bli valgt. En konkurranse som blir brukt som motivasjon og iver for å alltid ville bli bedre. Tallene til butikken viser, at dette gir resultater».
Edvard Børresen kan nås på 938 06 195.
Om oss
Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.
NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.
Varene folk vil ha
NorgesGruppen fylte 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.
Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.
Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.
Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen
KIWI kutter prisene på alt alkoholfritt øl – igjen22.4.2025 15:59:06 CEST | Pressemelding
Sist KIWI kuttet prisene på alkoholfritt øl, økte salget med 135 prosent. Nå gjentas suksessen, og kjeden kutter prisene med minst 30 prosent på alt alkoholfritt øl. Priskuttet varer ut festmåneden mai.
Priskrig på frukt og grønt gir salgsboom10.4.2025 14:48:23 CEST | Pressemelding
Etter tre uker med dobbel bonus og kraftige priskutt hos KIWI, har kundene kjøpt 20 prosent mer frukt og grønt. – En seier for folkehelsa, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.
Prisdryss til NorgesGruppens leverandører10.4.2025 11:16:13 CEST | Pressemelding
På et stort arrangement for NorgesGruppens leverandører på Vippa i Oslo i går kveld ble prisen for årets leverandør, årets nyhet, årets KAM og årets entreprenør delt ut. Her er vinnerne:
NorgesGruppen Servicehandel og Certas inngår ny samarbeidsavtale28.3.2025 08:56:15 CET | Pressemelding
NorgesGruppen Servicehandel og Certas, et DCC Energy-selskap, skal samarbeide i 10 nye år om å drive butikk og bilvask på Essos energistasjoner over hele Norge. Den nye avtalen betyr fullt fokus på å videreutvikle matkonseptene og bilvasktilbudet på over hundre stasjoner.
NorgesGruppen kjøper seg opp i Kaffebrenneriet26.3.2025 14:00:00 CET | Pressemelding
NorgesGruppen og Kaffebrenneriet har samarbeidet og delt eierskap i nesten 30 år. Når gründerne nå ønsker å selge seg ned er det naturlig for NorgesGruppen å kjøpe seg opp i kaffebarkjeden.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom