Sølv til Hans Bauer i Nordisk Baltisk mesterskap i feltritt

-Jeg vant den sølvmedaljen denne gangen, sier Hans Bauer fra Asker og Omegn Rideklubb som i helgen tok individuelt sølv i Nordisk Baltisk mesterskap i feltritt i finske Ypäjä.

Hans Bauer tok sammen med hesten Præstegårdens Leopold individuelt sølv i Nordisk Baltisk mesterskap i feltritt i Finland. (Foto: Hevosopisto) Hevosopisto Hevosopisto

I fjor tok Bauer og hans firbente partner Præstegårdens Leopold gull i Nordisk Baltisk mesterskap, da på Norsk Hestesenter Starum. I år dro rytteren til mesterskapet i Finland med en tanke om å gjenta den bedriften. – Jeg er et konkurransemenneske, og er alltid sulten på å vinne. Jeg hadde håpet på gull i år også, men det ble sølv – og det er jeg egentlig veldig fornøyd med, forteller rytteren. – Dette er den andre konkurransen jeg rir på litt høyere nivå i år, så jeg er fornøyd med resultatet. Jeg føler at jeg vant den sølvmedaljen, og er veldig glad for den.

Etter den innledende dressur- og sprangprøven, lå Bauer på sjetteplass, men en sterk og feilfri avslutning i terrenget gjorde at han klatret helt opp på pallen.

Til Finland dro også Bauers sønn Hans Oliver og deltok i klassen for juniorer, der han tok en fin 16. plass blant 39 startende.