Arendalsuka: Raskere læring og trening med VR

Norsk høyteknolgoi på Arendalsuken, torsdag 17. aug. kl 11:00:
Helseklyngen VRINN fra Innlandet arrangerer møte på Arendalsuken om smartere læring. Making Views grunnlegger Are Vindfallet viser hvorfor kommuner i hele Norge nå bruker våre norskutviklede kurs i VR for læring og mengdetrening.

Making View AS/Pål S. Vindfallet Making View AS

- VR er en del av løsningen på helsetjenestenes store utfordringer. Både kommune- og spesialisthelsetjenestene har behov for økt kompetanse, men det er krevende å ta ansatte ut av turnus for kurs og trening. Med VR får helsepersonell mengdetrening og repetisjon i løpet av en halvtime, forteller Are Vindfallet, grunnlegger av Making View.

Under Arendalsukens arrangement torsdag 17. august forteller Vindfallet hvordan kommuer, sykehus og fagskoler nå bruker VR til effektiv læring.

I invitasjonen peker arrangørene på bemanningsknappheten i norske helsetjenester.
"Med helsepersonellkommisjonens rapport ble vi nok en gang minnet om de store utfordringene vi står overfor i helsesektoren. Mangel på personell, kombinert med et stadig økende behov for tjenester, setter et stort press på helse- og omsorgstjenestene våre. Oppgavedeling, ny organisering og bruk av teknologi trekkes fram som viktige løsninger. Men hvordan kommer vi dit? Hva skal til for at vi lykkes bedre? Vi viser fram gode eksempler fra kommuner, utdanningsinstitusjoner og private aktører som alle kan bidra til nye og mer effektive måter å jobbe på.

Bli inspirert til å jobbe smartere og å ta i bruk gode løsninger!"

Arrangører av møtet er Hamarregionen utvikling, HelseINN, VRINN og Gjøvikregionen Utvikling:
Krise i helsesektoren. Tenk nytt, jobb smartere og ta i bruk teknologi. - Arendalsuka

Vi bygger alle kurs på VR-teknologi.

Å ta på seg en VR-brille er for mange en spektakulær opplevelse: Syn og hørsel tar deg til en helt annen virkelighet enn der du fysisk befinner deg. I tillegg bruker vi håndkontroller, så du for eksempel kan kjenne pasientens puls!