HydrogenPro

HydrogenPro leverer sterke resultater og en god plattform for videre global ekspansjon

HydrogenPro la tirsdag morgen frem resultatene for andre kvartal. Selskapet omsatte for 137 millioner kroner i andre kvartal, opp 64 prosent fra 83,4 millioner i første kvartal. Presentasjonen inneholdt også en detaljert gjennomgang av de reviderte prioriteringene for fremtiden, samt lovende resultater for tredjegenerasjons elektrolyseteknologi.
Ny administrerende direktør i HydrogenPro, Jarle Dragvik

– Selskapet leverte rekordomsetning i andre kvartal, med en solid og lovende bruttomargin på 21,6 prosent, justert for engangsinvesteringer knyttet til forskning og utvikling, sier ny administrerende direktør Jarle Dragvik.

Styrket satsing i USA

HydrogenPro har i lang tid annonsert en satsing også på det amerikanske markedet.Dragviks tiltredelse som administrerende direktør er en sentral del av dette. Strategien innebærer økt satsing i USA og en mulig notering på Nasdaq-børsen, med målsetting om å dra nytte av den brede investorinteressen og støtteordningene for grønt hydrogen. Der er Dragvik med sin erfaring, nettverk og track record innen industri et naturlig valg.

– Å ta over rollen som administrerende direktør i så spennende tider er svært motiverende og jeg ser lyst på fremtiden. Vi skal utnytte vår ledende teknologi i et hurtigvoksende marked for grønt hydrogen i USA, bygge en global, skalerbar organisasjon og opprettholde vår posisjon som teknologipioner, med gode marginer, sier Dragvik.

HydrogenPro har den siste tiden levert svært lovende resultater, både finansielt og på forskning- og utviklingssiden. Den endelige testen av HydrogenPros tredje generasjons elektrolyseteknologi viser så langt resultater på linje med forventingene. Den nye teknologien vil redusere energiforbruket og kjølevannbruken knyttet til elektrolysører vesentlig. Dette vil være en gamechanger for hele bransjen.

Innholdsrikt kvartal

HydrogenPro har, i tillegg til å øke fokuset på USA, gjort flere fremskritt gjennom kvartalet. Selskapet har økt produksjonskapasiteten med 66 prosent på fabrikken i Kina, samtidig som det europeiske partnerskapet med ANDRITZ har gitt avkastning i form av første FEED-kontrakt på en 200MW-fabrikk bare fire måneder etter inngått partnerskap. ANDRITZ forventer endelig investeringsbeslutning i første kvartal 2024. Flere partnerskap og joint ventures er også en sentral del av den nye strategiske retningen, for å bygge en global og skalerbar organisasjon.

– Vi har nettopp gjennomført en rettet emisjon på 120 millioner kroner til første fase av vår planlagte USA-satsing. I tillegg rapporterer DG Fuels om god fremdrift mot en endelig investeringsbeslutning tidlig i 2024. HydrogenPro går et veldig spennende år i møte, og vi har flere FEED-studier som nærmer seg endelig investeringsbeslutning, avslutter Dragvik.

Ny administrerende direktør i HydrogenPro, Jarle Dragvik

Om HydrogenPro

HydrogenPro
Hydrovegen 6
3933 Porsgrunn

+47 990 79 500https://hydrogen-pro.com/

Følg pressemeldinger fra HydrogenPro

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra HydrogenPro på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra HydrogenPro