Power

POWER dro inn 17 millioner på liveshopping

Del

POWER knuste omsetningsrekorden med nytt salgsfenomen: - Dette er en netthandelstrend som er kommet for å bli, sier POWER-sjefen.

Det var stort oppmøte i Lille Grensen i Oslo da POWER og Oskar Westerlin direktesendte POWERs liveshopping forrige uke.
Det var stort oppmøte i Lille Grensen i Oslo da POWER og Oskar Westerlin direktesendte POWERs liveshopping forrige uke.

På noen få timer solgte POWER elektronikk for over 17 millioner kroner under forrige ukes liveshopping-show direktesendt fra Lille Grensen, med influencer-stjernen Oskar Westerlin i spissen.

- Vi hadde i snitt 10.000 seere, og solgte blant annet ut hundre TV-er på ett minutt. Dette er en enorm suksess for oss, og jeg er ikke i tvil om at dette er en netthandelstrend som er kommet for å bli, sier Anders Nilsen, sjef for POWER Norge.

Fylte Lille Grensen

POWER var først ute blant de store elektrokjedene til å ta i bruk den nye shoppingtrenden liveshopping under pandemien, og har siden gang fortsatt å utvikle sine direktesendte eventer.

- Vi har lenge ønsket å se nærmere på hvordan vi kan integrere butikkene mer i liveshopping-sendingene, og for første gang sendte vi live fra POWER Lille Grensen. Det viste seg å bli en gigantisk suksess, og det skal vi bygge videre på fremover. Denne gangen fylte vi hele Lille Grensen i Oslo sentrum med mennesker, i tillegg til at titusentalls mennesker fulgte med på sendingene på Facebook og TikTok.

Han forteller at publikumsmagneter som TikTok-stjernene Kaayne og Oskar Westerlin trakk mange publikumere, og at en av de oppmøtte fikk tømme POWER-butikken for varer på to minutter.

- Konseptet er jo ikke helt ulik gode, gamle TV-shop i måten å vise frem produktene på, men selvsagt tilpasset dagens kanaler og teknologi. Det er underholdning og gode tilbud i ett, og det har virkelig slått an, sier Nilsen.

Slo TikTok-rekord

POWER har også tidligere slått rekorder med konseptet. Under en butikkåpning i Danmark rigget man til Europas største TikTok-show, og oppnådde største antall likes noensinne på et Tiktok-live event med 2,2 millioner likes under sendingen.

Om liveshoppingens fremtid er Nilsen sikker i sin sak. Trenden er kommet for å bli i Norge.

- I Kina står liveshopping for 10 prosent av det totale salget innen ehandel. Det er i ferd med å utvikle seg til en gigantindustri, men så langt har ikke vært europeerne vært like modne for konseptet. Nå føler vi oss frem for å finne en mal som passer det skandinaviske markedet, og vi tror vi er i ferd med å knekke koden, mener Nilsen.

null
For første gang ble POWERs butikker integrert i liveshopping-sendingen med stor suksess.
null
POWERs direktesending ble tatt opp i POWERs butikk i Lille Grensen i Oslo sentrum, i tillegg til en utesending med flere TikTok-influensere
null
Anders Nilsen, administrerende direktør i POWER Norge.

Kontakter

Om oss

POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye