Dina og Shadow er nordiske mestere i feltritt

-Å gå til topps føles helt fantastisk, fastslår Dina Fladeby fra Skedsmo Rideklubb etter å ha tatt gull i ponniklassen i Nordisk Baltisk mesterskap i feltritt i Finland lørdag. Med det har hun fulgt opp fjorårets sølv på aller beste måte.

I fjor tok hun sølv - i år ble det individuelt gull i Nordisk Baltisk mesterskap i feltritt ponni på Dina Fladeby og ponnien Shadow. Hevosopisto.fi Hevosopisto.fi

Dina og Shadow innledet mesterskapet i finske Ypäjä med å bli nummer to i dressurprøven. Deretter vant de klassen på sprangbanen før de spikret gullet sammenlagt med strålende innsats i terrengprøven.

-Terrengbanen var god, men ganske teknisk. Ponnien min var helt super, veldig sikker på seg selv, sier mesteren om den siste innsatsen som ga gullet.

-Mesterskapet har vært kjempegøy for meg, Shadow har vært super fin, og det er veldig gøy når man har trent mot noe veldig lenge at det går som planlagt. Etter at jeg tok sølv i fjor var det veldig gøy å ri til gull i år og avslutte mitt siste mesterskap som ponnirytter på topp. Jeg er skikkelig takknemlig for Shadow som er verdens snilleste og som alltid gjør sitt beste for meg, for trenerne mine og alle som har støttet meg slik at jeg fikk oppleve dette!

Dina hadde selskap av én norsk medrytter i ponniklassen, Sofie Løseth Moheim/Carrigoir Chester (Ullensaker Rideklubb) som ble nummer 15 totalt.

Dina Fladeby jubler over gullet idet hun fullfører terrengprøven.
Dina%20g%E5r%20av%20for%20aldersgrensen%20for%20ponniryttere%20i%20%E5r%20-%20og%20avslutter%20det%20p%E5%20topp%20med%20gull.