CUPRA DarkRebel: Elektrisk nyhet fra utfordrermerket beveger seg fra den digitale til den fysiske verden

Over 270 000 innspill fra CUPRA-fansen har bidratt direkte til utviklingen av nye CUPRA DarkRebel.

• CUPRA DarkRebel manifesterer merkets visjon for fremtiden
  • Designet i samarbeid med hundretusenvis av entusiaster i CUPRA Tribe, gjennom merkets Hyper Configurator
  • Over 270 000 konfigurasjoner er sendt inn og påvirker det endelige designet til utstillingsbilen

CUPRA DarkRebel pusher grensene for design og ytelse, og utfordrer måten biler blir designet og skapt i framtiden. Det gjør de gjennom digitale univers som åpner for å invitere CUPRA-entusiastene direkte inn i prosessen.

-          Utfordrermerket fra Barcelona demonstrerer igjen at det kan lage attraktive biler, med sportslige egenskaper og evne til å skape begeistring. Med en elbilportefølje bestående av Born, snart Tavascan og Raval, samt utstillingsbilen DarkRebel, ser man tydelig hvilket grensesprengende design CUPRA dyrker, sier Alexander Hjermind, fungerende kommunikasjonssjef for CUPRA Norge i Harald A. Møller AS.

CUPRA DarkRebel tar et steg nærmere den fysiske verden når muligheten til å påvirke den fysiske versjonen, gjennom Hyper Configuratoren, nærmer seg slutten. Under Exponential Impulse-arrangementet i Berlin i april, inviterte CUPRA fansen inn i designprosessen, og de svarte i tusentall.

Mer enn 270 000 CUPRA-konfigurasjoner fra CUPRA Tribe, inkludert merkevareambassadører som Alexia Putellas, Marc ter Stegen, Ansu Fati og Daniel Brühl, brukte det virtuelle verktøyet for å bidra til å forme egenskapene til CUPRA DarkRebel, merkets første utstillingsbil skapt i Metahype, CUPRAs rom i Metaverse. De rikholdige konfigurasjonsdataene blir tatt direkte inn i den endelige fysiske utformingen av CUPRA DarkRebel.

-          CUPRA DarkRebel er den nyeste provokasjonen fra merket, skapt uten grensene til den virkelige verden. Denne utstillingsbilen er laget for den neste generasjonen, designet av en Tribe, ikke en enkeltperson, den er en rebell med et formål, som viser at elektriske biler kan være sexy, følelsesladde og sjokkerende, sier Wayne Griffiths, administrerende direktør for CUPRA.

I Hyper Configuratoren kunne brukerne velge mellom tre miljøer - Exponential square, Exponential cube og Exponential infinite, der de kunne skape sin helt egen CUPRA DarkRebel. CUPRA Tribe ble trukket mot Exponential square-konfigurasjonen, der de ble inspirert av naturlige elementer som mineraler og steiner, med CUPRAs rå teksturer og jordfarger.

Hele 74 prosent av de som brukte Hyper Configuratoren brukte mobile enheter - en tydelig indikasjon på at DarkRebel blir en bil designet av og for den nye generasjonen.

CUPRA er et ukonvensjonelt utfordrermerke tuftet på design og ytelser som inspirerer verden fra Barcelona. CUPRA ble lansert i 2018 som et frittstående merke, og har et eget hovedkontor i Martorell, Barcelona. I 2020 videreførte merket sin positive trend med en vekst på 11 prosent og 27.400 solgte biler. Til veksten bidro markedsintroduksjonen av CUPRA Formentor, den første modellen som er unikt designet og utviklet for CUPRA. I 2021 har CUPRA som mål å bevise at elektrifisering og sportslighet passer perfekt sammen, med lanseringen av CUPRA Formentor e-HYBRID og den fullelektriske modellen CUPRA Born. CUPRA Tavascan blir merkets andre helelektriske modell når den lanseres senere. CUPRA deltar i år i det elektriske offroad-SUV-mesterskapet Extreme E. Videre er merket også FC Barcelonas offisielle bil- og mobilitetspartner.