Crayon

Crayon inngår kontrakt med Sikt

OSLO, juni 2023 – Et av Norges ledende IT-selskaper, Crayon, har vunnet en betydelig kontrakt med Sikt - Kunnskapssektorens tjenesteleverandør. Dermed blir Crayon en sentral partner for utvikling av Microsoft-programvare og relatert rådgivning for store deler av norsk kunnskapssektor.
Geir Øivind Gulliksen, administrerende direktør i Crayon Norge.

- Crayons styrke ligger i å skreddersy kostnadseffektive og sikre IT-løsninger for kundene våre. Kunnskapssektoren er blant de mest kompetente og fremtidsrettede IT-brukerne i Norge, og med for eksempel inntoget av kunstig intelligens er mulighetene større enn noen gang til å skape merverdi gjennom utnyttelse av IT-systemene. Vi ser frem til å støtte norsk kunnskapssektor i deres arbeid, sier Geir Øivind Gulliksen, administrerende direktør i Crayon Norge.

Kontrakten er en rammeavtale på 60 millioner kroner og vil gi Crayon en sentral rolle i leveransen av lisensieringsløsninger og programvarebistand til Sikt og deres kunder i en periode på minst 2 år, med mulighet for forlengelse i ytterligere 2 år (1+1).

- Vi har gjennomført en grundig anbudsprosess, der flere leverandører har levert tilbud. Crayon scoret best på kombinasjonen av kompetanse og pris, og vi ser frem til samarbeidet med dem. Våre brukere i kunnskapssektoren har høye krav og forventninger. Dermed har gode leveranser på programvaresiden høy prioritet hos oss, og vi stiller store krav både til oss selv og til våre leverandører, sier seksjonssjef Lars Skogan i Sikt.

For ytterligere informasjon:

Espen Viskjer, kommunikasjons- og markedsdirektør i Crayon Norway, +47 915 52 765 | espen.viskjer@crayon.com

Om Sikt:

Sikt – Kunnskapssektorens tjenesteleverandør ble etablert 1. januar 2022 gjennom en sammenslåing av NSD (Norsk senter for forskningsdata AS), Uninett AS og Unit - Direktoratet for IKT og fellestjenester i høyere utdanning og forskning. Virksomheten er organisert som et statlig forvaltningsorgan under Kunnskapsdepartementet. Sikts oppdrag er å bidra til at kunnskapssektoren når sine mål ved å levere stabile og verdiskapende fellestjenester.

Sikt består av omtrent 400 medarbeidere, med hovedkontor i Trondheim og kontorer i Bergen og Oslo.

Om Crayon:

Crayon tilbyr konsulent- og rådgivningstjenester for digital transformasjon, og har spesialkompetanse på optimalisering og kostnadseffektivisering av både lisenser og skytjenester. Selskapet ble etablert i og har hovedkontor i Oslo, og har nå nesten 4 000 ansatte i 46 land. Crayon hadde omtrent 700 ansatte i Norge ved begynnelsen av året.

Geir Øivind Gulliksen, administrerende direktør i Crayon Norge.

Om Crayon

Crayon
Gullhaug Torg 5

22 89 10 00https://www.crayon.com/no/

Følg pressemeldinger fra Crayon

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Crayon på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.