Magnus Steinsvoll Prøsch ny Managing Director og Partner i Boston Consulting Group
Under BCGs Worldwide Officer Meeting i mai ble Magnus Steinsvoll Prøsch (36) valgt som ny MDP i BCG.
![](/data/images/public/17848318/17981205/8c9f1743-0ac5-4fb2-9c6e-5d7fa45f22e9-w_720.jpg)
Prøsch rykker opp fra stillingen som Partner, en rolle han har innehatt siden han kom tilbake til BCG høsten 2020.
Han har bred erfaring fra en rekke bransjer, inkludert detaljhandel, merkevarer og TMT, og rådgir sine klienter i større transformasjons- og integrasjonsprogrammer, vekststrategier, porteføljestyring, kapitalallokering, arbeidskapitaloptimering med mer. Prøsch er sentral i ledelsen av Oslos og Nordens Consumer Goods team og Corporate Finance & Strategy (CFS) team.
Han startet i BCG i 2008 som Associate, men har også mange års erfaring utenfor konsulentselskapet, i tillegg til et par år for master- og MBA-utdanning. Prøsch har vært investeringsdirektør i Privat Equity-fond i Norden og Nord-Europa og vært styremedlem i flere detaljhandel-, forbruker- og programvareselskaper.
- Vi er veldig glade for og stolte over at Magnus nå rykker opp til MDP. Han bringer en unik kombinasjon der en tidlig karriere i - og innsikt fra - BCG kombineres med investor-tankegang og høy kompetanse innen Corporate Finance, sier Ketil Gjerstad, Managing Director og Senior Partner ved BCGs Oslo-kontor.
Magnus har en MBA fra INSEAD, en mastergrad i Management Research fra Saïd Business School, University of Oxford, og en bachelorgrad i Økonomi og Forretningsadministrasjon fra Norges Handelshøyskole (NHH).
- Det er med takknemlighet, ydmykhet og glede jeg tar fatt på dette neste steget. Dette er på ingen måte min prestasjon alene; det er resultatet av den tilliten våre klienter viser oss og arbeidet fra så mange sterke team som hver dag gjør sitt ytterste til å leve opp til den tilliten, sier Magnus Prøsch.
- Jeg gleder meg til å stå på sammen med mine kolleger for å fortsette å hjelpe våre klienter med å bidra positivt til samfunnet og skape verdier. Det er lett å glemme blant de mange konfliktene og krisene vi er omgitt av, men dette er en tid som gir mange muligheter – ikke bare utfordringer.
Opprykket trer i kraft 1. juli 2023.
Kontakter
Magnus Steinsvoll PrøschManaging Director og PartnerBCG
Tel:+47 958 96 750Proesch.Magnus@bcg.comHarald Bonaventura BorchgrevinkSenior PR SpecialistBCG Norge
Tel:+47 91 66 92 01borchgrevink.harald@bcg.comBilder
![Magnus Prøsch, BCG](/data/images/public/17848318/17981205/1866e721-6749-4571-a00b-dce88b22ab18-w_240.jpg)
Følg pressemeldinger fra Boston Consulting Group
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Boston Consulting Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Boston Consulting Group
Tre partneropprykk ved Oslo-kontoret i Boston Consulting Group1.7.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Det anerkjente konsulentselskapet har forfremmet Ceyda Haga, Rolf Erik Tveten og Sverre Lindseth.
Økt etterspørsel og nye utfordringer for veitransport i Europa11.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
Etter et utfordrende 2023 viser en ny rapport fra Boston Consulting Group (BCG) og Alpega at etterspørselen etter veifrakt har økt i første halvdel av 2024.
Dette er arbeidstakernes drømmedestinasjon6.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
150 000 arbeidstakere verden over har avslørt deres drømmeby å jobbe i. Se hvilken metropol som topper listen – og hvor Oslo havnet.
Avgjørende år for havvindindustrien1.5.2024 08:30:00 CEST | Pressemelding
2024 ventes å bli et rekordår for havvindauksjoner globalt, med en forventet tildeling på 65 GW kapasitet i nøkkelmarkeder. Utviklere som tør å satse kan sikre seg kapasitet som kan gi et langvarig konkurransefortrinn, mens de som venter ut den nåværende krisen risikerer å sakke akterut, ifølge konsulentselskapet BCG.
Innovasjon er nøkkelen til suksess i detaljhandelen23.4.2024 08:30:00 CEST | Pressemelding
Hvilke selskaper som er ledende på detaljhandel internasjonalt har endret seg betydelig de siste tre tiårene. Etablerte aktører har fått kamp av – og tidvis blitt utkonkurrert av - kreative nykommere som har prioritert innovasjon og teknologiske løsninger i møte med endrede forbrukerpreferanser. Ledende bransjeaktører investerer i gjennomsnitt 13% av årlige inntekter i innovasjonsinitiativer og ser en avkastning på 21% på innsatsen, ifølge en fersk rapport fra Boston Consulting Group (BCG) og World Retail Congress (WRC).
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom