Ladeselskapet Mer blir hovedsponsor av NM i friidrett

Norsk friidrett er for alvor inne i en ny gullalder. Nå kobler nok en sterk næringslivsaktør seg på suksessen: Ladeselskapet Mer går inn som hovedsponsor av NM i friidrett.

- Spons er en unik markedsføringskanal i et vinn-vinn-format - hvor partene spiller hverandre gode. For Mer betyr det at vi som ladeselskap, med tydelige bærekraftige ambisjoner, får ta del i friidrettens kraftfulle og naturlige energi, sier Tone Tversland, markeds- og kommunikasjonssjef i Mer.

- Det er veldig hyggelig å registrere at for norsk friidrett blir en stadig mer attraktiv samarbeidspartner. Det kommer jo som en følge av gode resultater over tid og flotte profiler som står frem. Vi er etter mitt skjønn inne i vår beste epoke noensinne, og ekstra artig er at vi også har mange talenter på vei opp, sier Kjetil Hildeskor, generalsekretær i Norges Friidrettsforbund (NFIF).

Mesterskapstitler og verdensrekorder fra folk som Karsten Warholm og Jakob Ingebrigtsen har skapt friidrettsfeber i Norge. Parallelt med gullrushet har også en mengde andre utøvere tatt nye steg mot verdenstoppen.

6.-8. juli gå NM i friidrett av stabelen på Jessheim, og sjelden eller aldri har nivået, prestisjen og interessen vært høyere i forbindelse med et nasjonalt mesterskap. Det gjør også arrangementet attraktivt for næringslivsaktører som Mer

Selskapet, som nå blir hovedsponsor av de tekniske øvelsene i NM, er et av Norges ledende ladeselskaper, med i overkant av 800 offentlig tilgjengelige lyn- og hurtigladere i Norge – fra Lindesnes i sør til Tromsø i nord. Mer garanterer 100 prosent fornybar og norsk energi inn på batteriet gjennom opprinnelsesgarantier fra sin eier, Statkraft.

- De utrolige prestasjonene imponerer og inspirerer oss, og minner oss på at å gå foran, over tid, krever innsats og utholdenhet. Vi er rett og slett stolt sponsor av NM i friidrett! sier Tone Tversland i Mer.

Generalsekretær Kjetil Hildeskor i NFIF synes det er ekstra gøy at en «grønn» aktør som Mer ser verdien av et samarbeid med norsk friidrett.

- På friidrettsbanen handler jo egentlig alt om å skape naturlig energi, så NM-partnerskapet med Mer er jo en åpenbar match. Vi er jo også det eneste særforbundet som er Miljøfyrtårn-sertifisert, så aktører med en så tydelig bærekraftsprofil er alltid attraktive partnere for oss.

Kjetil Hildeskor, generalsekretær i Norges Friidrettsforbund (NFIF)
Tone Tversland, markeds- og kommunikasjonssjef i Mer