Autosync

Norskutviklet app gir bilister enkel tilgang til bom- og fergepriser direkte i bilen

Del

Nå kan bilister få oppdatert informasjon om bom- og fergepriser direkte på skjerm i bilen. Slik vil reiseplanleggingen bli enklere.

Bilappen «Bom og ferge» viser hvor mye turen koster i bom- og fergeutgifter.
Bilappen «Bom og ferge» viser hvor mye turen koster i bom- og fergeutgifter. Foto: Fremtind Service

Appen «Bom og ferge» er utviklet av Fremtind Service, Norges største AutoPASS-utsteder. Løsningen bygger videre på selskapets mye brukte bompengekalkulator, som daglig håndterer flere tusen forespørsler om bom- og fergeutgifter på ulike strekninger.

- Vi har tilpasset kalkulatoren for bruk i bilen for å gi bilister enkel og oversiktlig informasjon om kostnadene knyttet til turen. Appen kan brukes både med og uten AutoPASS-avtale, sier Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service.

Brukeren trenger kun å oppgi hvor hen skal og trykke på søkeknappen for å få umiddelbar tilgang til bom- og fergeprisene. Applikasjonen viser priser basert på den valgte ruten. Med et enkelt trykk kan brukeren deretter overføre ruten til bilens innebygde navigasjonssystem, som gjør reiseplanleggingen enda enklere.

- Bompenger er et tema som engasjerer mange. Med enkel tilgang til oppdatert informasjon kan bilister planlegge turene sine bedre og kanskje også spare noen kroner, sier Skovly.

Den nye «Bom og ferge»-løsningen er i første omgang tilgjengelig for alle biler med innebygd Google (Android Automotive). Dette betyr at eiere av biler som Polestar, nyere Volvo eller Renault allerede nå kan dra nytte av tjenesten. Flere merker og modeller vil bli støttet etter hvert.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service
Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service
Foto: Fremtind Service
Last ned bilde
Bom og ferge-appen
Bom og ferge-appen
Foto: Fremtind Service
Last ned bilde
Se hvor mye turen koster i Bom og ferge-appen
Se hvor mye turen koster i Bom og ferge-appen
Foto: Fremtind Service
Last ned bilde

Om Fremtind Service

Fremtind Service er Norges største bompengeinnkrever (AutoPASS-utsteder) med mer enn 1,3 millioner bilister fra hele Norge som kunder. I 2022 sto Fremtind Service for innkreving av mer enn 6,5 milliard kroner på vegne av bompenge- og ferjeoperatørene.

Fremtind Service er eid av Fremtind Forsikring som igjen er eid av SpareBank 1 Gruppen (65%) og DNB (35%).

Følg pressemeldinger fra Autosync

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Autosync på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Autosync

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye