- Knallvær dobler vannsalget
Like sikkert som at temperaturen nærmer seg 30 grader, er det at journalistene kontakter Ringnes for å høre hvordan finværet påvirker salget av øl, brus og vann. Og til alle sommersvette journalister der ute – her er svaret.
- Vi forventer at salget av flaskevann får seg et skikkelig løft nå som finværet har feid innover Sør- Norge. Fra tidligere år vet vi at med ordentlig varmt vær kan vannsalget dobles fra en dag til en annen. Godt vær er rett og slett godt nytt for bransjen vår, sier kommunikasjonssjef i Ringnes, Nicolay Bruusgaard.
Mer vann enn brus
Han forteller at brussalget også stiger i takt med gradene, men kanskje ikke så mye som man skulle tro. – Alt av drikke får seg et sommerløft, men vann mer enn brus. Som tørsteslukker er vann uslåelig – og i tillegg til at det konsumeres mer drikke, forskyves nok en del av forbruket over fra brus til vann, fortsetter kommunikasjonssjefen.
Utepils
Når det gjelder selskapets tredje kategori, øl, legger den seg midt i mellom sine alkoholfrie venner på «konsumeteret». Ringnes' ekspert på produksjonsplanlegging, Kent Abrahamsen, forteller at ølsalget først og fremst påvirkes av om det er utepilsvær eller ikke. - Ølsalget opplever en oppgang når gradestokken kryper opp mot 23,24,25 grader. Det er ikke unormalt at salget kan stige 15 prosent ved fint vær. Men da flater det også ut. Vi selger ikke nødvendigvis mer øl selv om det er 30 grader i luften. Da er det vann som gjelder, sier Abrahamsen.
Ikke bare Oslofjorden
Bruusgaard legger til at gjennom den såkalte agurktiden har mange journalister i Sør-Norge en tendens til å glemme at selv om solen skinner over Oslofjorden, er det ikke nødvendigvis hetebølge i hele landet. - Vi får krysse fingrene for at også de som befinner seg lenger Nord får nyte finværet i sommer, avslutter han.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay Bruusgaard
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noRingnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom