Fjord Line fjerner Mondelez-produkter fra skipene sine med umiddelbar virkning

Fjord Line har i dag besluttet å fjerne alle Mondelez-produkter fra hyllene ombord i sine skip med umiddelbar virkning. Denne avgjørelsen gjelder ikke bare Freia-produkter, men alle produkter fra produsenten Mondelez.

Beslutningen tas på bakgrunn av Mondelez sin virksomhet i Russland og som følge av at selskapet er på Ukrainas International War Sponsors list.

– Fjord Line ønsker å vise solidaritet med Ukraina ved å fjerne disse produktene fra våre skip, sier Brian Thorsted Hansen, konsernsjef i Fjord Line.

Fjord Line er et selskap som alltid har hatt fokus på å imøtekomme kundenes behov og verdier. Gjennom fjerningen av Mondelez-produkter ønsker Fjord Line å fordømme krigen mot Ukraina og ta sitt samfunnsansvar på alvor.

– Fjord Line vil fortsatt tilby et bredt utvalg av andre produkter ombord, og vi er sikre på at våre passasjerer vil finne alternativer som møter deres behov og ønsker, avslutter Thorsted Hansen.

Kyrre Andresen
Chief Commercial Officer, Fjord Line

Kyrre.Andresen@fjordline.com

Om Fjord Line (T)

Fjord Line (T)

Følg pressemeldinger fra Fjord Line (T)

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fjord Line (T) på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fjord Line (T)

Justerte ruteplaner for MS Stavangerfjord og MS Bergensfjord for høst- og vinterperioden16.8.2022 13:00:00 CEST | Pressemelding

Fjord Line tar grep for å redusere sitt energibruk i et stramt europeisk energimarked. Det er de to naturgass (LNG) drevne skipene på strekningene Bergen-Stavanger-Hirtshals og Langesund-Hirtshals som får nye ruteplaner, henholdsvis MS Bergensfjord og MS Stavangerfjord. Endringene gjelder fra 5. september til 31. mars 2023. - Vi står overfor en ny virkelighet og blir nødt til å tilpasse oss. De økte prisene på energi rammer alle, inkludert oss. Det er spesielt våre omkostninger til det mer miljøvennlige alternativet LNG, som har skutt til værs. På bakgrunn av dette ser vi oss nødt til å midlertidig endre ruteplanen for to LNG-skip, sier Brian Thorsted Hansen, CEO i Fjord Line Begge skipene vil fortsatt betjene rutene mellom Bergen, Stavanger, Langesund og Hirtshals, men med redusert frekvens og endrede avgangs- og ankomsttider. Passasjerer som påvirkes av de nye endringene, vil bli informert. - Vi har prioritert å finne en løsning hvor vi vesentlig reduserer energibruket vårt samtidig