Premiedryss til Coops egne merkevarer i europeisk kåring!

Coop vant hele trepriser under PLMAs International "Salute to Excellence Awards". PLMA er den internasjonale organisasjonen for leverandører av egne merkevarer. PLMA gjennomfører årlig kåringer av de beste produktene fra de største dagligvareaktørene i Europa.
- Å vinne tre priser under én og samme prisutdeling er en stor prestasjon, og det er en anerkjennelse av Coops innsats for å tilby høykvalitetsprodukter og tjenester til våre kunder og medlemmer, sier Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge.
Det internasjonale dommerpanel vurderte over 500 produkter i 90 ulike kategorier. Produktene kom fra 64 dagligvareaktører fra 20 land. Produktene ble bedømt basert på produktkonsept, smak og utseende, emballasje og presentasjon, samt verdi for pengene.
De tre prisene Coop vant inkluderer førsteplass i kategoriene «Bread and crackers» med Coop Frøknekkebrød, «Fish and fish burgers» med Coop Fra havet Fiskeburger Mac'n Cheese og «Miljøvennlige vaskeprodukter» med Änglamark vindusspray og refill.
Flere EMV-produkter fra Coop i Danmark og Finland vant også priser under utdelingen. Mer bærekraftige produkter er en tydelig trend, med blant annet bruk av resirkulerte og gjenvinnbare materialer og mindre plast.
- Resultatene av arbeidet vi gjør med EMV, både her i Norge, men også gjennom vårt nordiske innkjøpssamarbeid er veldig inspirerende, og vi gleder oss til å lansere flere spennende produkter i tiden som kommer, avslutter Brudvik.
Juryen beskriver Coops vinnerprodukter på følgende måte:
Coop Frøknekkebrød:
-10 poeng for konseptet, veldig vintage stil!
-10 poeng for emballasje og presentasjon av produktet
- God smak og topp emballasje
Coop Fra havet Fiskeburger Mac'n Cheese:
- Ny størrelse, fantastisk smak – elsker den!
- Flott og trendy produkt
- Denne vil barna mine like!
- Smaken er god
Änglamark vinduspuss refill:
- Elsker muligheten med refill!
Kontakter
Knut LutnæsSeniorrådgiver kommunikasjon og myndighetskontakt i Coop Norge
Tel:90542323knut.lutnaes@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Tidenes laveste plastposesalg i Coop!1.7.2025 13:53:27 CEST | Pressemelding
Coops kunder og medlemmer har aldri kjøpt færre plastposer enn i juni i år. Forbruket er mer enn halvert på tre år. Det betyr at tiltakene virker og at EUs mål om maksimalt 40 poser pr. år pr. innbygger kommer stadig nærmere.
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom