Cepheo

Nytt nordisk selskap utfordrer it-bransjen i Norge

Det nye it-selskapet Cepheo utfordrer nå den norske it-bransjen. Selskapet har allerede 400 ansatte i Norden, og planlegger nye oppkjøp. Selskapet har som mål å vokse til det ledende konsulent-miljøet for Microsoft Dynamics for private og offentlige aktører i Norge.

Cepheo er et nytt, nordisk konsulentselskap som er etablert etter at det danske investeringsselskapet Polaris kjøpte ut, og overtok virksomheten til et ledende it-selskap i Sverige, Danmark og Norge. Nå satser Cepheo tungt i Norge.

Cepheo jobber med softwarelinjen Microsoft Dynamics, som er systemer som støtter opp bedrifters salg, kundeservice og økonomi. Cepheo er unike når det kommer til å videreutvikle og få ut hele potensialet som ligger i standard programvaren til Microsoft.

It-kompetanse i verdensklasse til Norge
I Norge bruker mesteparten av offentlig sektor og godt over halvparten av privat sektor Microsoft. Digitaliseringen i Norge akselerer og fortsetter med full styrke. Samtidig endrer verden seg lynraskt.
- Norge er et unikt marked der digitaliseringen virkelig tar sats. Både private og offentlige aktører er sulteforet på større kompetanse innen it, og jobber beinhardt med å finne nye fremtidsrettede løsninger. Cepheo skal ta kundene gjennom den digitale reisen, og sikre at deres mål nås gjennom it-kompetanse i verdensklasse, sier Jørgen Jakobsen, Co-CEO i Cepheo.

Planlegger for oppkjøp i Norge
Cepheo ser stort potensial i Norge. Selskapet skal vokse i takt med utviklingen i markedet og vil ha fokus på økte markedsandeler og oppkjøp. Det norske markedet er spesielt interessant for oppkjøp.
- Cepheo skal vokse og styrke posisjon som Norges ledende Microsoft Dynamics partner for bedrifter og offentlig sektor, sier Jakobsen.

For mer informasjon, kontakt:
Jørgen Jakobsen, co-investor og Co-CEO, Cepheo, +45 31 22 33 30 jjakobsen@cepheo.com
René Ebbesen, co-investor og Co-CEO, Cepheo, +45 29 49 99 79
Allan Bach Pedersen, Partner i Polaris, +45 40 30 24 15

Om Cepheo

Cepheo
Karenslyst Alle 53

Om Cepheo
Cepheo er spesialister innen digitalisering av forretningsprosesser og en av de største leverandørene av Microsoft Dynamics i Skandinavia. Selskapet har rundt 400 erfarne og høykompetente ansatte fordelt på 11 kontorer i Norge, Danmark og Sverige og ved et godt integrert Polish Capability Center i Polen. https://cepheo.no

Om Polaris – The Power of Partnership
Polaris er et nordisk investeringsselskap med base i København, som investerer og gir kapital til mellomstore, veletablerte selskaper i Norden. Siden oppstarten i 1998 har Polaris samlet inn fem fond og mottatt kapitalforpliktelser på 2 milliarder euro. Polaris fokuserer på selskaper med vekst- og utviklingspotensial. I dag har Polaris investert i 51 selskaper og gjennomført 98 tilleggsinvesteringer. Polaris eier i dag 15 selskaper med en omsetning på til sammen 750 millioner euro og rundt 5000 ansatte. www.polarisequity.dk

Følg pressemeldinger fra Cepheo

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Cepheo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.