– Uvanlig at markedslederen vinner en slik test

Torsdag kveld kåret SeeYou vinnerne i Kundeserviceprisen 2023 under et arrangement i Oslo. I kategorien energi gikk Fjordkraft helt til topps, i undersøkelsen best i test, mystery calling.
–Jeg er så utrolig stolt av dette laget vårt! sier kundeservicedirektør i Fjordkraft, Irene Fauskanger.
Krevende arbeidsforhold
Hun var selv til stede under utdelingen og forteller at det ligger systematisk arbeid bak denne prisen.
–Selv om vi har stått i en vanskelig tid, prisbildet har vært krevende og kundene har vært fortvilet, leverer vi eksepsjonell service.Vi har hatt mot til å prioritere, mot til å gjøre endringer og mot til å være tro mot våre mål, og det blir vi nå belønnet for. Det er uvanlig at en markedsleder vinner en slik test. Jeg er utrolig stolt, sier Fauskanger.
Også Fjordkraft-sjef Magnar Øyhovden er fornøyd.
–Jeg er veldig glad for at kunderådgiverne våre får denne anerkjennelsen. Kundeservice har hele tiden lagt ned en imponerende jobb, men har tidvis hatt svært krevende arbeidsforhold og lange ventetider. Det skyldes markedsforhold vi ikke råder over, men også at variabelavtalene våre ikke ga kundene den forutsigbarheten de var ment å gi i høst og i vinter, sier Øyhovden.
Svarer om mye mer enn strømavtaler
Fjordkraft vant i kategorien energi, og juryen begrunner seieren slik: «Fjordkraft har vunnet sin klasse ved å ha de mest fornøyde kundene gjennom totalt å være best på mottak, velkomst, dialog, løsning og avslutning på henvendelsen».
– Dette er utrolig gledelig, spesielt etter en tid med svært høye og varierende strømpriser, store bevegelser i kundemassen og et ekstremt fokus på bransjen. Vi har hatt over en million kundekontakter det siste året, som handler om alt fra strømpris og avtaler til målere, nettleie, solceller og strømstøtte – OG mobil. Vi snakker altså om en gjeng som har høy kunnskap på mange ulike felt, og som leverer gang på gang. Det er imponerende, sier Fauskanger.
Beste kundeopplevelse
Mens Fjordkraft vant kundeserviceprisen, var det Gudbrandsdal Energi som vant prisen for Norges beste kundeopplevelse 2023, i kategorien energi. I begrunnelsen heter det at «de eksisterende kundene opplever en høyere tilfredshet enn hos konkurrentene».
Klassen energi besto av:
Fjordkraft
Fortum
Gudbrandsdal Energi
Ishavskraft
Kraftriket
LOS
Lyse Energi
NorgesEnergi
NTE Strøm
Polar kraft
Smart Energi
Trøndelag kraft
Wattn
Nøkkelord
Kontakter
Irene FauskangerDirektør Kundeservice
Tel:+47 986 43 661irene.fauskanger@fjordkraft.noBilder

Om Fjordkraft
Følg pressemeldinger fra Fjordkraft
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fjordkraft på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Fjordkraft
Fjordkraft nedbemanner27.4.2023 14:27:42 CEST | Pressemelding
På et allmøte i selskapet i dag informerte Fjordkraft om at 25 stillinger vil bli nedbemannet i selskapet.
Blir daglig leder i Fjordkraft Mobil AS17.1.2023 08:32:39 CET | Pressemelding
Chris Næss vender tilbake til telekom og blir daglig leder i Fjordkraft Mobil AS.
Ønsker dørsalgsforbud velkommen12.1.2023 13:09:21 CET | Pressemelding
Fjordkraft støtter Fornybar Norges dør- og gatesalgsforbud i sertifiseringsordningen Trygg strømhandel.
Fjordkraft og Telia sammen om selskap 23.12.2022 07:35:00 CET | Pressemelding
Fjordkraft og Telia går sammen om mobilselskap. Fjordkraft Mobil AS opprettes som et datterselskap av Fjordkraft AS. Fjordkraft AS kommer til å eie 61 prosent og Telia 39 prosent av selskapet.
Langsiktige fastprisavtaler til næringslivet er klare7.12.2022 16:33:10 CET | Pressemelding
Statkraft stiller fra i dag av priser på fastpriskontrakter på strøm for videresalg til næringslivet. Salget vil i første omgang skje via sluttbrukerselskapene Fjordkraft og Fortum.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom