– Uvanlig at markedslederen vinner en slik test
Torsdag kveld kåret SeeYou vinnerne i Kundeserviceprisen 2023 under et arrangement i Oslo. I kategorien energi gikk Fjordkraft helt til topps, i undersøkelsen best i test, mystery calling.
–Jeg er så utrolig stolt av dette laget vårt! sier kundeservicedirektør i Fjordkraft, Irene Fauskanger.
Krevende arbeidsforhold
Hun var selv til stede under utdelingen og forteller at det ligger systematisk arbeid bak denne prisen.
–Selv om vi har stått i en vanskelig tid, prisbildet har vært krevende og kundene har vært fortvilet, leverer vi eksepsjonell service.Vi har hatt mot til å prioritere, mot til å gjøre endringer og mot til å være tro mot våre mål, og det blir vi nå belønnet for. Det er uvanlig at en markedsleder vinner en slik test. Jeg er utrolig stolt, sier Fauskanger.
Også Fjordkraft-sjef Magnar Øyhovden er fornøyd.
–Jeg er veldig glad for at kunderådgiverne våre får denne anerkjennelsen. Kundeservice har hele tiden lagt ned en imponerende jobb, men har tidvis hatt svært krevende arbeidsforhold og lange ventetider. Det skyldes markedsforhold vi ikke råder over, men også at variabelavtalene våre ikke ga kundene den forutsigbarheten de var ment å gi i høst og i vinter, sier Øyhovden.
Svarer om mye mer enn strømavtaler
Fjordkraft vant i kategorien energi, og juryen begrunner seieren slik: «Fjordkraft har vunnet sin klasse ved å ha de mest fornøyde kundene gjennom totalt å være best på mottak, velkomst, dialog, løsning og avslutning på henvendelsen».
– Dette er utrolig gledelig, spesielt etter en tid med svært høye og varierende strømpriser, store bevegelser i kundemassen og et ekstremt fokus på bransjen. Vi har hatt over en million kundekontakter det siste året, som handler om alt fra strømpris og avtaler til målere, nettleie, solceller og strømstøtte – OG mobil. Vi snakker altså om en gjeng som har høy kunnskap på mange ulike felt, og som leverer gang på gang. Det er imponerende, sier Fauskanger.
Beste kundeopplevelse
Mens Fjordkraft vant kundeserviceprisen, var det Gudbrandsdal Energi som vant prisen for Norges beste kundeopplevelse 2023, i kategorien energi. I begrunnelsen heter det at «de eksisterende kundene opplever en høyere tilfredshet enn hos konkurrentene».
Klassen energi besto av:
Fjordkraft
Fortum
Gudbrandsdal Energi
Ishavskraft
Kraftriket
LOS
Lyse Energi
NorgesEnergi
NTE Strøm
Polar kraft
Smart Energi
Trøndelag kraft
Wattn
Nøkkelord
Kontakter
Irene FauskangerDirektør Kundeservice
Tel:+47 986 43 661irene.fauskanger@fjordkraft.noBilder
Om Fjordkraft
Følg pressemeldinger fra Fjordkraft
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fjordkraft på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Fjordkraft
Fjordkraft lanserer IoT-løsning for smartere strømforbruk i bedrifter9.10.2024 10:33:11 CEST | Pressemelding
I møte med økende strømpriser og krav til bærekraftige løsninger, lanserer Fjordkraft Bedrift løsningen Fjordkraft Live. Et verktøy som gir bedrifter sanntidsinnsikt i strømforbruket for å gjøre det enklere å redusere og optimalisere forbruket.
– Får ikke informasjon ved strømstans27.8.2024 13:33:41 CEST | Pressemelding
Strømkunder står i fare for å gå glipp av viktig informasjon fordi strømleverandør og netteier mangler kontaktinformasjon.
Ingrid Ryland signerer for Fjordkraft7.6.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
Etter åtte år som konsulent har Ingrid Ryland (35) meldt overgang fra byråbransjen til kundesiden.
Fjordkraft-appen blant de beste i Europa15.5.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
Appene til strømselskap over hele Europa er vurdert og rangert i en stor undersøkelse. Fjordkraft-appen havner på en sterk 3. plass. I tillegg er fem av de andre appene som Elmera-konsernet lager inne på topp 50-listen.
Trosser laderåd5.4.2024 13:25:46 CEST | Pressemelding
Fjordkraft har undersøkt norske elbilisters ladevaner. 11 prosent trosser DSB-rådet om å innstallere en godkjent ladeboks og lader regelmessig i en vanlig stikkontakt.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom