G-Wagen spesialist satser på elbil-merket VOYAH

Autocenteret Fjeldstad er i verdenstoppen når det gjelder å selge Mercedes Geländewagen. Nå tar familiebedriften i Holmestrand steget over i elbil-markedet og blir ny agent for VOYAH.
Autocenteret Fjeldstad i Holmestrand blir ny VOYAH-agent.(Fra venstre)
Autocenteret Fjeldstad i Holmestrand blir ny VOYAH-agent.(Fra venstre) Bjørn Egil Fjeldstad, Oddvar Tuften, Hans Klausen, Trine Fjeldstad og Mari Fjeldstad

- For oss representerer VOYAH noe nytt og uprøvd. Det er første gang Fjeldstad forhandler et el-bilmerke, og vi håper på god mottakelse. Vårt inntrykk av VOYAH FREE så langt, er at det er en luksuriøs og komfortabel bil med lekkert design både utvendig og innvendig, ser Trine Fjeldstad, andre generasjons forhandler i familieforetaket Autocenteret Fjeldstad i Holmestrand

Autocenteret Fjeldstad åpner offisielt et eget VOYAH-showroom torsdag 27. april klokka 18.00.

Torje Sulland, CEO i Electric Way, sier de er tilfredse med å få Autocenteret Fjeldstad som samarbeidspartner i Vestfold-regionen.

- For Electric Way er det avgjørende å fortløpende bygge solid infrastruktur slik at vi hele veien kan levere topp service og selge flere biler. Autocenteret Fjeldstad har et et meget godt rennomè som forhandler av Mercedes-Benz Geländewagen i Norge gjennom 40 år, og vi er trygge på at de vil være en skikkelig tilvekst i VOYAH-familien. Showrommet i Holmestrand blir det 10. vi åpner i Norge, og veksten fortsetter.

Electric Way er mobilitetesselskapet som har enerett på import av kinesiske VOYAH i Norge og Europa. Produsentens første - og til nå eneste modell i Norge - VOYAH FREE er blitt godt mottatt og både kunder og media. Bilen fikk blant annet svært gode skussmål for faktisk rekkevidde mål opp mot WLTP i NAFs vintertest tidligere år.

VOYAH blir den første el-bil satsingen til tradisjonsrike Autocenteret Fjeldstad. Fortaket i Holmestrand er kjent for å være en av verdens beste Geländerwagen-selgere, og har solgt mer enn 6000 eksemplarer av den ikoniske bilen siden oppstarten. Selskapet omsetter for over 200 millioner kroner årlig, og salget av G-Wagen går overranskende bra på tross av trangere tider.

- Mars 2023 ble faktisk den beste Mars-måned vi noen gang har hatt Vi registrerer at slettes ikke alle har det sånn for tiden, men krysser fingrene for at  den gode trenden fortsetter for vår del. At vi nå får inn VOYAH, gjør at vi har enda flere bein å stå på. De som handler hos oss har som regel en Geländewagen som stor "førstebil", også har de gjerne en el-bil i tillegg. Det er dette behovet vi nå ønsker å fylle med VOYAH, forklarer Trine Fjeldstad.

VOYAH FREE er en luksuriøs, komfortabel og fullspekket el-SUV. Modellen kommer med standard 4WD og WLTP -rekkevidden er på 500 kilometer. Bilen selges gjennom egne showrom i Oslo, Drammen, Hamar, Gjøvik, Hønefoss, Sarpsborg, Trondheim, Harstad og Holmestrand, og er leveringsklar i løpet av få dager.

Service og garanti ivaretas av Electric Way sine VOYAH Service Point i samarbeid med MEKO.

Autocenteret Fjeldstad i Holmestrand blir ny VOYAH-agent.(Fra venstre)
Last ned bilde
VOYAH FREE har fått god mottakelse i Norge.
Last ned bilde
CEO i Electric Way, Torje Sulland, er glad for å ha Autocenteret Fjeldstad som en del av VOYAH-familien.

Om Electric Way

Klingenberggata 7

Electric Way er et nordisk teknologiselskap som skal gjøre folks opplevelse av å forflytte seg enklere og bedre. For å få til dette kombinerer vi årevis med unik erfaring og kunnskap fra bilbransjen med digital innovasjon og ny teknologi.

Electric Way er heleid av Sulland Holding, og har hovedkontor i Oslo,