Byggmax åpnet nytt varehus i Bamble

Fredag 31. mars åpnet byggevarekjeden Byggmax nytt varehus på Langrønningen – en perfekt beliggenhet ifølge norgessjefen.
I dag åpnet Byggmax nytt varehus i Telemark.

– Jeg ønsker Byggmax hjertelig velkommen som et flott og viktig tilskudd til Bamble. Jeg tror dette blir et spennende tilskudd til handelssenteret på Langrønningen. Profesjonelle aktører som bidrar til næringsvirksomhet, arbeidsplasser og utviklingen av Bamble er positivt for kommunen. Jeg tror dette blir et kjærkomment tilbud til både fastboende og hyttefolket, sier ordfører i Bamble, Hallgeir Kjeldal.

Fredag kl. 10:00 saget ordføreren planken og erklærte det nye varehuset på Langrønningen for åpnet. Nå håper Niklas Hamberg, landssjef i Byggmax, at det topp moderne varehuset med solcellepaneler på taket og utvidere åpningstider i høysesongen vil falle i smak.

– Vi har gledet oss lenge til å åpne varehuset på Langrønningen. Hele området oppleves som et attraktivt handelssenter, og Byggmax utfyller området på en god måte. Det er vi i Byggmax glad for! Vi er best på prisgaranti og jobber steinhardt for å gjøre små og store prosjekter så billige som mulig. Det kommer nå innbyggerne i Mandal til gode, sier Niklas Hamberg.

Perfekt for hjemmefiksere
Varehuset med kaldhall er 2500 kvadratmeter stort, og tomten strekker seg mer enn seks mål. Regionssjef Espen Nicolaisen er spesielt fornøyd med beliggenheten.

– I Byggmax har vi har spesialisert oss på billig treverk og byggevarer til hjemmefiksere. Med plasseringen til vårt nye varehus får både lokale og hytteiere i området kort vei til svært gode tilbud. Det kommer godt med nå som det er tiden for å planlegge sommerens prosjekter, sier han.

Den nye butikksjefen er glad for å vende tilbake til Bamble etter mange år med jobb utenbys. Nå gleder han seg til å lære opp nye ansatte.

– Jeg har jobbet mange år i Byggmax, men dette blir første gangen jeg leder et varehus fra der jeg kommer fra. Det blir veldig fint å komme hjem til Bamble. Jeg kjenner lokalmiljøet godt, og jeg er sikker på at vi har et konsept som alle kommer til å like, sier Kuhstrim Murseli, daglig leder ved Byggmax Langrønningen.

Best på hjemmefiksing og treverk
Byggmax satser på privatmarkedet og de siste årene har Byggmax scoret bra på lokale og nasjonale pristester. Det toppmoderne varehuset vil tilby gode tilbud på alt hjemmefiksere kan ønske seg.

– Vi skal være på hjemmefikseren sitt lag. Med åpningen av Byggmax på Langrønningen får området en butikkjede som går all in med prisgarantien sin. Byggmax er nemlig bransjeledende på prisgaranti. Den gir kundene 110 prosent av prisforskjellen om en lokal konkurrent setter ned prisen inntil syv dager etter et kjøp. Med stor bredde av leverandører for nordisk trevirke skal Byggmax være aller best og billigst på treverk, så jeg håper mange benytter muligheten til å handle førsteklasses til en billig penge eller benytte seg av prisgarantien vår, avslutter Murseli.

I dag åpnet Byggmax nytt varehus i Telemark.