Påsken er gul og sukkerfri

- Påsken i fjor var første året det ble solgt mer Solo Super enn den sukkerholdige originalen. I år forventer vi at mellom 60 og 70 prosent av Solovolumet er uten tilsatt sukker, sier Solosjefen i Ringnes, Elisabet Sæterdal.
Hun sier dette gjenspeiler det tydelige trendskiftet mot sukkerfrie alternativer for brus. – I Ringnes har andelen av brus uten tilsatt sukker ligget på over 91 prosent hittil i 2023. Så lenge folk syns de sukkerfrie variantene smaker vel så bra som de sukkerholdige er det for de fleste et enkelt valg, legger hun til.
Påskestemning
Solosjefen forteller at den gule brusen er en selvskreven gjest i handlekurven til de fleste familier i påsken. - Hver innbygger i Norge drikker i snitt fire bokser Solo eller Solo Super til påske. Det er ganske vilt. Jeg tror at for mange er Solo en nødvendighet for å komme i den riktige påskestemningen,
Soloshop
Noe som skiller Solo fra stort sett alle merkevarer er at folk er gale etter Solo-merch. Det går knapt en dag uten at Elisabet får henvendelser fra folk som ønsker å kjøpe Soloklær og Soloeffekter. I fjor ble nettbutikken Soloshop lansert, og plaggene blir regelrett revet ut av hyllene
- Det er helt unikt at så mange ønsker å assosiere seg med et brusmerke. Solo er en av Norges aller mest spennende merkevarer innen mat- og drikke-kategorien og kanskje det nærmeste vi kommer et nasjonalikon. Den typiske Solodrikkeren er en livsnyter som liker å kose seg, men som samtidig er sporty og glad i naturen. Man skal gjøre seg litt fortjent til en Solo, legger Elisabet til.
Solofondet
Hun forteller at soloshopen kun har som mål å dekke kostnadene knyttet til produksjon og salg.
– Går vi noen kroner i pluss går inntektene direkte til Solofondet, som er et fond hvor alle mellom 15 og 25 som har en drøm eller et prosjekt de ønsker å gjennomføre kan søke etter midler. Det er ingen kriterier utover det, men søknader som kommer fellesskapet til gode stiller ofte sterkt i kampen om midlene, avslutter hun.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjefRingnes
Tel:90084257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder



Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Smaken av påske!11.4.2025 11:19:41 CEST | Pressemelding
Appelsiner, Kvikk Lunsj og selvfølgelig Solo i glasset. Nordmenn elsker påsketradisjoner.
Gatorade tar sats i Norge!10.2.2025 09:12:39 CET | Pressemelding
Den originale sportsdrikken fra 1965, kjent som verdens største sportsdrikkmerke, lanseres nå i to nye smaker. Det blir også første gang det lanseres en sukkerfri variant av Gatorade i det norske markedet. Som en del av satsningen har Gatorade inngått et spennende samarbeid med Holmenkollen Skifestival.
Topp for alkoholfritt øl i julen19.12.2024 10:46:22 CET | Pressemelding
Nordmenn drikker mer alkoholfritt øl i julen enn ellers i året. Det kommer frem av en fersk Norstat-undersøkelse.
Brusen Villa fyller 60 år6.12.2024 09:01:12 CET | Pressemelding
Den populære brusen med smak av fruktchampagne het opprinnelig Villa Farris og ble lansert av Farrisfabrikken i 1964.
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom